اموزش نحوه کنترل استرس و اضطراب | چگونه استرس خود را کاهش دهیم؟

اموزش نحوه کنترل استرس و اضطراب | چگونه استرس خود را کاهش دهیم؟

اموزش نحوه کنترل استرس و اضطراب | چگونه استرس خود را کاهش دهیم؟اموزش نحوه کنترل استرس و اضطراب | چگونه استرس خود را کاهش دهیم؟: با نام و یاد خدا . در این قسمت قرار شده تا راهکار هایی در مورد کاهش استرس و اضطراب با شما صحبت کنیم. اما قبل از بیان هر چیزی لازم می دونم تا با شما یک سری موارد را در میان بگذاریم تا از اثرات تخریبی که استرس روی افراد می گذارد صحبت کنیم. متاسفانه اگر امروز کسی تصادف کند و خدایی نکرده دستش بشکند افراد اطراف ان اتفاق همه متحد در جهت درمان زودتر فرد تلاش می کنند و نگرانی های بسیاری را تا خوب شدن فرد مجروح دارند. خانواده و اطرافیان بیشترین نگرانی را خواهند داشت. اما اید بدانید که اسیب جسمی و مشکلات پیش امده مربوط به ان به علت اینکه هم اشنایی ما با ان ها بیشتر است و هم به صورت واضح و اشکار پیدا هستند ، نیروی فداکاری ما را به سمت کمک فرد مجروح بر می انگیزد. اما مشکلات روحی و روانی به دلیل مطرح نبودن کامل و نا شناخته ماندن ان ها ، توجه کمتری به ان ها می شود. اما مشکلات روحی و روانی به علت اینکه فرد را از درون نابود می کنند از اهمیت بیشتری برخوردارند. پس اگر زین پس فردی با مشکلات روانی دیدید به جا تمسخر و اذیت کردن ان اندکی به کمک کردن به او و حمایت از او بیندیشید. همه این موارد را گفتیم تا متوجه شوید که مشکلات روحی و روانی بسیار مخرب تر اند از مشکلات جسمی . صدماتی که به روح شما اسیب میزند ماندگاری طولانی مدت تری نسبت به صدمات جسمی است که به شما وارد می شود. اینکه خلا اطلاعاتی در مورد مراقبت از سلامت روان وجود دارد باعث شده روز به روز بر مشکلات روحی افزوده شود. اصلا از ابتدای زندگی تا کنون چند بار نگران سلامت روحی خود شده اید؟ جواب این سوال به شدت کمتر از تعداد دفعاتی بوده است که نگران سلامت جسمی خود شده اید. یکی از مشکلاتی که در زمینه روان به وجود می اید ، مشکل استرس و اظرابی است که به جدیت می توان گفت همه ما در یک بهره زمانی ان را تجربه کرده ایم. پس مشکلات روانی و خلقی مشکلاتی است که همه ما را در گیر خود خواهد کرد . پس باید مراقب باشیم و تا مزمن شدن ان از ان جلوگیری کنیم. در ادامه ابتدا به تعریف استرس خواهیم پرداخت و کم کم در طی چندین بخش تمام راه های مقابله با استرس و کاهش استرس را به شما می اموزیم. در قسمت های قبل نیز به تعاریف کتابی استرس پرداخته ایم که  می توانید علاوه بر مطالعه این بخش به مطالب دیگر در مورد استرس و کاهش ان سر بزنید. کافی است بر روی لینک روبرو کلیک کنید. کاهش استرس و مقابله با ان

اموزش نحوه کنترل استرس و اضطراب | چگونه استرس خود را کاهش دهیم؟تعریف استرس در بیان مردم

در قسمت ابتدای بحث متوجه شدیم که هر یک از ما حداقل چندباری با استرس دست و پنجه نرم کرده ایم . در بسیاری از مواقع استرس می تواند زمینه ساز فعالیت حداکثری ما باشد . اگر در میان مردم قدم بزنید برای استرس تعاریف گوناگونی را مطرح خواهند کرد که برای اشنای بیشتر به تعدادی از ان ها می پردازیم.

تعدادی عقیده دارند که نداشتن تعادل روحی و تمرکز نوعی تعریفی از استرس می باشد. در حالی که تعدادی دیگر بر هیجاناتی غیر واقعی تاکید دارند. نگرانی های نا به جا و تنش عصبی نیز به استرس معنی شده است. اما در این تعاریف متوجه این نکته خواعیم شد که هر کسی با توجه به وضعیتی که دارد ان را تعریف می کند.

بسیاری تفاوت میان ترس و استرس و اضطراب را متوجه نمی شوند . لازم است تا تفاوت ان ها را متوجه شویم. ترس بدین معنی است از یک چیزی حراس داشته باشیم. به عنوان مثال از موجودات به خصوصی ترس داشته باشیم و نتوانیم در نزدیکی ان ها حتی عبور کنیم. اما در تعریف استرس به این معقوله خواهیم رسید که جسم و ذهن ما در لحظه ای به خصوص توانایی انجام کاری را نخواهد داشت. برای مثال سخنرانی در یک جمع بزرگ . در ان زمان دست و پایمان می لرزد و نمی توانیم تصمیم گیری درستی را داشته باشیم و تمرکز خود را از دست می دهیم. اضطراب نیز رابطه به خصوصی با استرس دارد اما حسی مبهم است که نگرانی و دلواپسی را برای فرد به همراه دارد.

در این قسمت سعی داشتیم تا به صورت کلی مقدماتی از استرس و اضطراب برای شما بیان کنیم. همراه ما باشید تا به صورت کامل این مبحث را برای شما به صورت رایگان اموزش دهیم. همچنین برای مطالعه بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید. مقابله با استرس و اضطراب بخش دوم

برگزاری کلاس آنلاین و کسب درآمد
رایگان
× پزشکی و بهداشت توسعه فردی و اجتماعی دانش آموزی و کنکور
کنکور
رسانه زبان های خارجی
زبان انگلیسی
کسب و کار
کارآفرینی مدیریت
گردشگری مهندسی
ریاضی کامپیوتر مکانیک
هنر و موسیقی
عکاسی موسیقی
ورزشی
ورزش های گروهی