اموزش کاهش استرس  : مقابله با استرس و اضطراب  (قسمت دوم)

اموزش کاهش استرس : مقابله با استرس و اضطراب (قسمت دوم)

اموزش کاهش استرس  : مقابله با استرس و اضطراب  (قسمت دوم)اموزش کاهش استرس  : مقابله با استرس و اضطراب :در ادامه اموزش کاهش استرس با شما همراهیم تا در ادامه قسمت قبلی به تعاریف دیگر استرس بپردازیم و در ادامه به علائم استرس بپردازیم . کلاس من منتظر نظرات و پیشنهادات شما است تا بتواند بهترین ها را به شما ارائه کند.البته یادتان باشد ، کاهش استرس از مهم ترین توانایی های افراد در این محیط پر استرس به حساب می اید . با ما همراه باشید .

دیگر معانی استرس

از تحقیقات دیگر محققان واکنش جنگ و گریز حاصل شد. واکنشی که توسط هورمون های فوق کلیه ایجاد می شود . به گونه ای که وقتی با یک شوک یا خطری روبرو می شوید ، ترشح سریع هورمون ها به زنده ماندن و یا خسارت کمتر شما منجر می شود.

همه این موارد را گفتیم تا بدانید که باید بتوانیم این جنگ و گریز را تحت کنترل بگیریم تا هیچ مانعی در کار های استرس زا نداشته باشیم . برای جلوگیری از اسیب دیدن بدن نیز باید مهارت های کاهش و کنترل استرس را یاد بگیریم .

در حیوانات نیز استرس و اثرات مقدار کم ان قابل مشاهده است به گونه ای که به شکلی فعال تر رفتار می نمایند در صورتی که سطح بالای استرس کارایی ان ها را مختل می نماید. همانگونه که اشاره شد ، اسیب های جدی به سلامت انسان خواهد زد. در موارد شدید استرس موجب مرگ نیز شده است . باید بدانید که روش های برسی شده فقط یک راهنما بوده و در صورت استرس بیش از حد بایست به متخصصان این امر مراجعه نمایید.

 

اموزش کاهش استرس  : مقابله با استرس و اضطراب  (قسمت دوم)سازگاری عمومی

سازگاری عمومی پاسخی به اضطراب های طولانی مدت است .سلیه متوجه این امر شد .مواجه شدن با استرس سه مرحله دارد که عبارتند از :

  • هشدار
  • مقاومت
  • خستگی

هشدار برای ان است که واکنشی در قبال موارد استرس زا داشته باشیم . مقاومت مرحله ایست که با عامل استرس زا سازگار می شویم . تحلیل رفتن و اسیب های روحی و جسمی در مدت طولانی در این مرحله قابل مشاهده است. و بد ترین مرحله که به بدترین نتایج روبرو می شود ، مرحله خستگی است . مرحله ای که دیگر استرس بر ما پیروز شده و دیگر جایی برای مقابله با ان نیست. خسته شده ایم و حتی معمولی ترین واکنش را در قبال ان نخواهیم داشت.سازگاری عمومی بعد از طولانی مدت اسیب جسمانی همچون فشار بالای خون ، تپش زیاد قلب را به همراه دارد . این مبحث را با دنبال نمودن هشتک های مورد نظر دنبال نمایید.

برگزاری کلاس آنلاین و کسب درآمد
رایگان
× پزشکی و بهداشت توسعه فردی و اجتماعی دانش آموزی و کنکور
کنکور
رسانه زبان های خارجی
زبان انگلیسی
کسب و کار
کارآفرینی مدیریت
گردشگری مهندسی
ریاضی کامپیوتر مکانیک
هنر و موسیقی
عکاسی موسیقی
ورزشی
ورزش های گروهی