چگونه شاد زندگی کنیم؟ | اموزش بی دلیل شاد زیستن (بخش سوم) | شادی بی قید و شرط

چگونه شاد زندگی کنیم؟ | اموزش بی دلیل شاد زیستن (بخش سوم) | شادی بی قید و شرط

چگونه شاد زندگی کنیم؟ | اموزش بی دلیل شاد زیستن (بخش سوم) | شادی بی قید و شرط : با نام و یاد خدا . در دو بخش قبلی سعی بر این شد تا حداقل بتوانیم در جهت موفقیت شما در ایجاد حس شادی در زندگیتان کمک کرده باشیم. برای همین تا توان داشتیم سعی کردیم تا اصول ابتدای ان را با شما در میان بگذاریم. در این قسمت سرا یک سری دیگر از اصول شادی خواهیم رفت تا بتوانیم دقیق تر به مبحث شادی نگاه اندازیم. همیشه به فکر تغییر زندگی خود هستید تا فرصتی را پیش اورید که اندکی شاد شوید اما فارغ از اینکه در هر لحظه می توانید شاد باشید و بهترین نتایج را از ان خود کنید. پس ابتدا این نکته را بدانید که اگر برای رسیدن به چیزی سخت در حال تلاش هستید سعی کنید خودتان را گونه ای بار اورید که از این مسیر سخت لذت ببرید و روز به روز شاد تر از دیروز به پیش بروید.

چگونه شاد زندگی کنیم؟ | اموزش بی دلیل شاد زیستن (بخش سوم) | شادی بی قید و شرط اثر ایمان و اعتقاد در موفقیت و افزایش اعتماد به نفس

قبل از هر چیزی اثبات اینکه ایمان و اعتقاد چه قدر و چگونه می تواند در کارایی زندگی شما تاثیر بگذارد به این بستگی خواهد داشت که ایا شما از ابتدای مطرح کردن این موضوع نسبت به ان گارد گرفتید یا نه ! . اگر جزو کسانی هستید که از ابتدا گارد گرفته اید باید بگوییم که این گارد را از خود دور کنید تا با یک دیگر به صورت علمی صحبت کنیم. تخقیقات در جهان امروز حرف اول را در علم روز و اپدیت شده می زند. اینکه در جامعه بزرگی یک مطالعه وسیعی صورت می گیرد بسیار مهم بوده و می تواند علم کنونی را ویرایش کند.

خارج از مسائل مذهبی و دینی ، قرار است تا از اثر دین و اعتماد به نفس و ایجاد حس شادی با شما صحبت کنیم. طبق تحقیقاتی که صورت گرفته است خود کشی در جوامع دینی به شدت پایین تر از جوامعی است که بی دینی در ان ها رواج دارد. فارغ از هر دینی متوجه می شویم وقتی نیرویی دیگر در زندگی فرد حس شود می تواند امیدواری و ایجاد حس شادی را بیشتر به افراد القا کند. خود ما نیز در سختی ها متوجه نیرویی دیگر شده ایم و با نیروی دیگری است که ما تاب وتوانمان زیاد تر می شود. پس همیشه سعی داشته باشید که نیرویی فراتر از شما وجود دارد که هیچ وقت شما را تنها نخواهد گذاشت. حداقل تاثیری که ایمان برای شما خواهد داشت این است که در ناامیدی مطلق به سر نخواهید برد و هر مشکلی که برایتان پیش اید ، با امید به خداوند و با اعتقادات خود ان را به پیش می برید و بهترین نتیجه ها نصیب شما خواهد شد.

عمل کردن به تمامی حرف های زده شده

یکی دیگر از اقداماتی که نباید از یاد ببرید این است که اگر حرفی زدید ، و یا وعده ای دادید ، برای دوری از عذاب وجدان احتمالی به ان عمل کنید و سعی کنید همیشه یا سخنی نرانید و یا اگر حرفی می زنید با سند و با قاطعیت باشد. برای اینکه همیشه شاد باشید و هیچ نگرانی شما را فرا نگیرد ، به حرف زدن خود دقت کنید و ارامش خود را حفظ کنید. این گونه می توانید در تمامی شرایط خود را به بهترین شکل کنترل کنید . اینکه شما وعده بدهید و به ان عمل نکنید هم دید اطرافیان را به شما عوض خواهد کرد و هم برخورد ان ها با شما روز به روز دلسرد تر خواهد شد.

برای هر اتفاقی سعی کنید علت های ان را پیدا کنید .

یکی از راه های فرار از دلشوره ها و مشکلاتی که شما به وجود اورده اید فرار از ان هاست. باید بدانید که اگر در مشکلات به دنبال دلیل تراشی باشید برای اینکه حال خودتان را خوب کنید هیچ مانعی ندارد. نباید بهانه اوردن شما و یا دلیل شما به گونه ای باشد که به کل مشکل را کنار بگذارید اما این نکته را لازم است بدانید که مشکلات را بایست در خون سردی حل نمود نه اینکه با عصبانیت و ناراحتی . پس سعی کنید به طور موقت از لحظه ایجاد شدن مشکل دور شوید و تا می توانید مشکلات را به غیر از خود مربوط کنید تا ذهنی ارام و همیشه شاد را داشته باشید. اگر شما بتوانید در بد ترین شرایط شادی کنید و درون شاد و خرمی را داشته باشید هنر دارید وگرنه هر کس در هر لحظه می تواند با فکر به بدترین اتفاقات زندگی خود ، ناراحتی را به زندگی خود وارد کند و تا همیشه ان را به دوش بکشد. خیلی ها متاسفانه با این نظر موافق نخواهند بود و بر این باور هستند که هر کسی با توجه به نقشی که در اتفاقات ناگوار داشته است باید مسئولیت خود را بپذیرد و پاسخگو باشد. اما مساله مهم ما شادی و شاد بودن افراد در بد ترین شرایط است. اینکه در بهترین شرایط شما شادی کنید ، هنر خاصی به حساب نمی اید.

 

چگونه شاد زندگی کنیم؟ | اموزش بی دلیل شاد زیستن (بخش سوم) | شادی بی قید و شرط با هر ایین و دینی به تمامی اصول انسانیت احترام بگذارید.

اگر اندکی در ادیان تامل کنید ، ادیان و اصول ان ها برای این است که از انسان تبه کار انسانی شریف به بار اورد به گونه ای که اگر به اصول ابتدایی هر دینی که انتخاب کرده اید عمل کنید ، از عملکرد خود راضی خواهید بود . اصولی که اگر اندکی به انسان بودن خود بیاندیشیم سریع تر از هر چیزی به ذهن ما خواهد امد. همه ما تجربه این را داریم که در هر زمان که به دنبال انجام کار اشتباه بودیم وجدانی داشتیم که حتی اندک ما را به راه درست هدایت می کرد. پس سعی کنیم که اصول ابتدایی را رعایت کنیم تا هرچه بیشتر بدون هیچ نگرانی شب ها را با ارامش سر به بالین بگذاریم.

این اصول که به شدت باید در زندگی خود به ان ها احترام بگذارید عبارتند از : احترام به پدر و مادر ،دوری از دروغ و دزدی ،دوری از تقلب و کمک کردن به دیگران .

از لذت بخشیدن در زندگی خود دریغ نکنید.

از اخرین بحثی که در این قسمت قرار است به ان بپردازیم  مهم ترین بحث در بحث رضایت از خود ، بخشیدن خواهد بود. بخشیدن نیز چندین نوع دارد و هر کدام از این بخشیدن ها لذت خاص خود را دارد. بخشیدن اشتباه یک نفر و گذشتن از یک نفر از گناه دیگری باعث می شود تا شادی بخشیدن هدیه به یکی و کمک به فقرا . هر یک از این ها می تواند برای ما شادی به خصوصی را به همراه اورد. لذت بخشش بیش از اینکه برای فرد خطا کار باشد ، برای فرد بخشنده خواهد بود. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر در این مورد با شما صحبت کنیم. اگر بخش های اول و دوم این مطلب را از دست داده اید بر روی هر یک از مطالب کلیک کنید.

چگونه شاد زندگی کنیم؟ | اموزش بی دلیل شاد زیستن

چگونه شاد زندگی کنیم؟ | اموزش بی دلیل شاد زیستن (بخش دوم)

 

برگزاری کلاس آنلاین و کسب درآمد
رایگان
× پزشکی و بهداشت توسعه فردی و اجتماعی دانش آموزی و کنکور
کنکور
رسانه زبان های خارجی
زبان انگلیسی
کسب و کار
کارآفرینی مدیریت
گردشگری مهندسی
ریاضی کامپیوتر مکانیک
هنر و موسیقی
عکاسی موسیقی
ورزشی
ورزش های گروهی