چگونه شاد زندگی کنیم؟ | اموزش بی دلیل شاد زیستن (بخش دوم)

چگونه شاد زندگی کنیم؟ | اموزش بی دلیل شاد زیستن (بخش دوم)

چگونه شاد زندگی کنیم؟ | اموزش بی دلیل شاد زیستن (بخش دوم)چگونه شاد زندگی کنیم؟ | اموزش بی دلیل شاد زیستن (بخش دوم): با نام و یاد خدا . در ادامه اموزش نحوه شاد زیستن با توجه به استقبال بسیار زیاد شما عزیزان ، قرار بر ان شد تا بیشتر در این باره صحبت کرده و تمامی ابعاد و روش های موجود را به شما اموزش دهیم. در قسمت قبل از دور کردن تفکرات منفی و جذب کردن انرژی های مثبت با شما صحبت کریدم و قرار بر این شد تا با تمرین و ممارست خود را در مقابل اخبار ناگوار و ناراحت کننده دور گردانیم و هنر فراموشی اندوه را روز به روز تقویت کنیم. اینکه نگرانی و ناراحتی را هر روز با خود حمل کنید چیزی به جز زندگی فرسایشی در جهت افسردگی ، برای شما به دنبال نخواهد داشت. این نکته نیز باید در گوشه ذهن شما باشد که قرار نیست تمامی راهکار ها را یک شبه از بر شوید و بتوانید با مسائل و مشکلات به خوبی برخورد کنید. دفترچه یادداشتی همراه خود داشته باشید و بعد از برخورد با هر گونه مشکل نتیجه کار خود را در ان وارد کنید و به صورت هفتگی عملکرد خود را ارزیابی کنید. در این قسمت نیز قرار است تا چند مورد از مهم ترین اصول ابتدایی شادی با شما صحبت کنیم.

با اطرافیان بسیار نزدیک خود با ملایمت و بخشش برخورد کنید.

یکی از مهم ترین قسمت هایی که می تواند در ارامش ما و در حس شادی ما اثر جدی داشته باشد اطرافیان بسیار نزدیک ما هستند . پدر و مادر یکی از نزدیک ترین افرادی هستند که نمی توان از ان ها دلخور شد. باید بدانید که اگر از نزدیکان خود دلخور شوید و بد تر از ان نتوانید از دلخوری و ناراحتی خود بگذرید ، هر روز با احساسی نا خوشایند در کنار نزدیکان خود قدم خواهید زد و هر روز برای شما تلخ خواهد شد. متاسفانه وقتی کودک هستیم به پدر و مادر خود عشق می ورزیم و هر لحظه نگران ان ها هستیم. اما متاسفانه وقتی سن ما بیشتر می شود به دنبال محاکمه کردن ان ها پیش می رویم. به دنبال این خواهیم بود که بگوییم مسیری که به ما نشان داده شده اشتباه بوده و ما توانسته ایم راه را تشخیص دهیم و ان را به والدین باز می گوییم. در هر مساله ای انتظار داریم پدر و مادر به دنبال نظرات ما باشند و بدون هیچ مساله ای ان را بپذریند در غیر این صورت با ان ها جدل خواهیم داشت. همین رفتار ها موجب می شود تا بیش از پیش از والدین خود دور شویم .در هر زمان از رفتار والدین خود دلخور شدید این مساله را برای خود یاد اوری کنید که هیچ کس تا کنون کامل به دنیا نیامده است. علاوه بر این نکته باید بدانید که والدین نهایت سعی و تلاش را در جهت شکوفایی شما به انجام می رسانند. اگر اشتباهی و یا اشکالی در ان یافتید ، خود را جای ان ها بگذارید و با نهایت دلسوزی به اتفاقی که رخ داده است بنگرید. حتی اگر همه مشکلات از والدین شما بود ان ها را بپذیرید و فاصله خود را از ان ها دور تر ننمایید. سعی کنید در هنگام اینگونه اتفاقات ، خاطرات خوب خود را با پدر و مادرتان را به یاد اورید و بدی ها را از ذهن خود پاک کنید.

چگونه شاد زندگی کنیم؟ | اموزش بی دلیل شاد زیستن (بخش دوم)پذیرش ضعف و بریدن افسار ان

باید بدانید که هیچ یک از موجودات روی کره زمین بی نقص نیستند و هر کسی باتوجه به خصوصیات خودش نقص های به خصوصی دارد . اما باید توجه داشته باشید که زمانی این کاستی ها و ضعف های ما خطرناک خواهند شد که نتوانیم ان ها را کنترل کنیم و هر روز باعث درگیری ذهنی جدیدی برای ما باشند.پس توجه داشته باشید که ضعف اصولی است که هر کسی می تواند به صورت مخلف ان را داشته باشد اما اینکه هر روز و هر لحظه ان ضعف بر زندگی ما سوار شده باشد و ان را به هر جهت بخواهد برد مشکل ساز خواهد بود.

خود واقیتان باشید نه فردی در کالبد دیگری

یکی از مهم ترین قدم هایی که می توان در جهت شادابی روزمره برداشت این است که خودمان باشیم با هر ویژگی خوب و بدی که داریم. نقش بازی کردن برای جلوه دادن یک سری ویژگی هایی که ما نداریم باعث خواهد شد تا بعد از مدتی به مشکلات بزرگی بر بخوریم. به گونه ای که مدتی از زندگی پوچ خود دلسرد شویم. اگر به دنبال دوست داشته شدن هستید سعی کنید کسانی را به سمت خود جذب کنید که خود واقیتان را دوست دارند . اگر خود شما بتوانید خودتان را برای همه به همان صورتی که هستید نشان دهید بیش تر جذاب خواهید بود تا ادمی تغییر کرده موقتی .

هم اکنون می توانید با مشاوران کلاس من راجب انواع روش های شادی بخش در زندگی صحبت کنید و تمامی سوالات خود را از ما جویا شوید.

 

برگزاری کلاس آنلاین و کسب درآمد
رایگان
× پزشکی و بهداشت توسعه فردی و اجتماعی دانش آموزی و کنکور
کنکور
رسانه زبان های خارجی
زبان انگلیسی
کسب و کار
کارآفرینی مدیریت
گردشگری مهندسی
ریاضی کامپیوتر مکانیک
هنر و موسیقی
عکاسی موسیقی
ورزشی
ورزش های گروهی