چگونه سحر خیز شویم؟ | 5 راهکار سحرخیز شدن و صبح زود بیدار شدن

چگونه سحر خیز شویم؟ | 5 راهکار سحرخیز شدن و صبح زود بیدار شدن

چگونه سحر خیز شویم؟ | 5 راهکار سحرخیز شدن و صبح زود بیدار شدن چگونه سحر خیز شویم؟ | خواب کمتر و فعالیت بیشتر : در این مطلب قصد داریم تا با سحر خیزی و خواب کمتر با شما صحبت کنیم. از معضل خواب زیاد و بی فعالیتی که بعد از ان برای ما پیش خواهد امد. در ادامه ابتدا به علت سحر خیزی و خواب متناسب می پردازیم وسپس به دنبال ان شما را با راهکار های سحرئخیزی و کمتر خوابیدن اشنا می کنیم. همراه ما باشید. ابتدا لازمه تا این نکته را خدمت شما عرض کنیم که اگر تنبلی کنید قرار نیست تنبلی از بدن شما بیرون رود و به قولی تنبلی ،تنبلی خواهد اورد. خواب از این قانون خیلی قوی تر پیروی می کند به گونه ای که اگر بیشتر بخوابید ، بیشتر تمال دارید تا در طول روز به خواب روید. پس توجه داشته باشید بدن انسان انعطاف پذیر است و می تواند با توجه به تغییراتی که برای ان اعمال می کنیم با ما هماهنگ شود. پس تن پروری را به شدت کنار بگذارید. ابتدا همانگونه که قول دادیم به مزایای سحر خیزی می پردازیم تا اندکی به اهمیت ان پی ببرید. اینکه بتوانید روز خود را زود تر از دیگران شروع کنید و به فعالیت بپردازید خودش به تنهایی یک اعتماد به نفس خاصی را به شما می بخشد.

علاوه بر ان ، شما با داشتن فرصت های بیشتر می توانید به تمامی فعالیت هایی که قصد دارید انجام دهید برسید بدون اینکه وقت کم اورید . اما خیلی از افراد با اینکه صب زود بیدار شوند موافق نیستند و گرمای پتو را ترجیح می دهد به هر چیزی .  اری اگر شما به دنبال یک زندگی معمولی هستید باید این نکته را در ذهنتان داشته باشید که زندگی معمولی اینده چندان درخشانی را برای شما رقم نخواهد زد. این جمه را این روز ها بیشمار شنیده اید که ادم های موفق یا ساعت 4 صبح بیدار می شوند و یا 4 صبح به خواب می روند. این بدین معنی است که میزان مطالعه و کار افراد موفق به شدت بیشتر از سایر افراد است. همه ما بی شک از سحر خیزی به نیکی یاد می کنیم به جز ان دسته از افراد که واقعا خسته هستن !!. اما تعداد اندکی از ما می توانیم بیدار شویم و به طور پیوسته در ساعتی مشخص بیدار بمانیم. اما واقعا چرا ؟ مشکل اصلی مربوط به خود ماست . چرا که اصلا هدفی نداریم برای بیدار شدن. چراکه بسیاری همین چند ساعتی که بیدار هستیم استفاده نمی کنیم. و یا بیدار می شویم اما لذت خواب صبحگاهی را ترجیح می دهیم و زود به خواب می رویم. یکی از مهم ترین دلیل های دیگر ، دیر خواب رفتن ماست. اگر شب دیر به خواب برویم صبح زود نمی توان بیدار شد و یا بیدار ماند.

5 راهکار سحر خیز شدن و صبح زود بیدار شدن

در این قسمت به 5 راهکار اصلی سخرخیزی می پردازیم که قرار است هر کدام از ان ها را تمرین کنیم. به طور کامل به هر یک از موارد زیر توجه کنید.

اولین راهکار سرمایه گذاری بر روی خواب کافی و به موقع .

خواب کافی مهم ترین راهکاری است که خود شما هم می دانید. نمی شود شب ساعت 3 به رخت خواب روید و انتظار داشته باشید که ساعت 5 صبح بیدار شوید. پس سعی کنید خواب کافی داشته باشید. در ضمن ساعت خوابیدن شما بسیار مهم است . چرا که هورمون های بدن در ساعت به خصوصی فعالیت می کنند. خواب کافی برای افراد با رنج سنی مختلف متفاوت است. اما حدود 5 تا 7 ساعت حتما بخوابید.

همیشه اتفاقاتی که قرار نیست بیوفتد را پیش بینی کنید.

اتفاقاتی را که اکثر اوقات رخ نمی دهد را پیش بینی کنید. به عنوان مثال بیدار شدن میان خواب . و یا دیر خواب رفتن . و یا اینکه اگر از کسی می خواهید بیدارتان کند ، این احتمال را بدهید که یادش برود و یا در کل خواب بماند. پس همیشه به خود تکیه کنید.

بر روی اهداف خود کارکنید (به خصوص شب قبل )

همانگونه که می دانید ، صبح بیدار شدن نیاز به دلیل دارد . اینکه صب ها را بدون دلیل بیدار شویم جز کسلی چیزی برای ما به همراه نخواهد داشت. به عنوان مثال شب را به امید مطالعه صبحگاهی به اتمام برسانید . اهداف فرداری خود را بر روی کاغذ نوشته و مهم ترین ان ها را بیشتر مرور کنید. این کار باعث خواهد شد که اگر صبح زود نیز حوصله بیدار شدن نداشته باشید با یاد اوری اهدافتان به سرعت از خواب بیدار شوید.

انتظار نابجا از خود نداشته باشید.

اینکه بخواهیم در هفته اول به سرعت هر روز بیدار شویم انتظاری نابه جاست. پس این تلرانس را برای خود بگذارید که شاید چند دقیقه و یا چند ساعت برنامه شما تغییر کند. اما به خودتان قول بدهید فردای ان رو ان را جبران کنید.

برگزاری کلاس آنلاین و کسب درآمد
رایگان
× پزشکی و بهداشت توسعه فردی و اجتماعی دانش آموزی و کنکور
کنکور
رسانه زبان های خارجی
زبان انگلیسی
کسب و کار
کارآفرینی مدیریت
گردشگری مهندسی
ریاضی کامپیوتر مکانیک
هنر و موسیقی
عکاسی موسیقی
ورزشی
ورزش های گروهی