اموزش کاهش استرس  : مقابله با استرس و اضطراب

اموزش کاهش استرس : مقابله با استرس و اضطراب

اموزش کاهش استرس  : مقابله با استرس و اضطراب اموزش کاهش استرس  : مقابله با استرس و اضطراب :کلاس من سعی دارد تا در این سری جدید به مبحث کنترل استرس  ورود کرده و اموزش های کاربردی را در اختیار شما قرار دهد. تمام نظرات خود را در این باره با ما به اشتراک بگذارید تا هر روز مهم ترین مباحث را با شما به گفت و گو بنشینیم.

اموزش کاهش استرس

در این قسمت سعی داریم تا با شما ابتدا از استرس بگوییم . موردی که در زندگی عادی و حرفه ای هر کسی کم و بیش وجود داشته و می تواند زندگی عادی را به خطر بیاندازد.ممکن است خود شما یا اطرافیان شما با این مشکل دست و پنجه نرم کرده باشند و مشکلات متعددی به ان ها اسیب زده باشد. با ما باشید تا از تعاریف استرس  ، مشکلات ان ، نحوه کنترل ان ، راهکار های مفید برای پیشگیری از استرس های شدید را برسی نماییم .

 

 

اموزش کاهش استرس  : مقابله با استرس و اضطراب معنی استرس

تعاریف مختلف و پراکنده ای برای استرس مطرح می شود. به گونه ای که از هرکدام ما بپرسند ابتدا توانایی تجسم ان را داریم اما تعریف خاصی نمی توان از ان ارائه داد . چرا که یکسری تجارب در ذهن ما مرور شده و هر کدام تعاریف خاصی از استرس را برای ما تداعی می کند. در این زمینه تحقیقات متعددی صورت گرفته که به ان ها به طور مختصر اشاره می نماییم .

هانس سلیه می گوید : استرس موردی بد به حساب نمی اید اما به این وابسته است که چگونه به ان دچار می شوید.استرسی که از ناتوانی و ضعف  به شما دست می دهد ،زیان اورست در حالی که استرس ناشی از کار  پیچیده و چالشی مفید است .

نکته بسیار مثبتی که سلیه به ان اشاره می کند ، بد نبودن استرس است . امروزه و در همین زمان از هر کس بپرسید بدون برسی اندک استرس به مضر بودن ان رای خواهد داد . اما باید بدانید نبود استرس شما را از دنیا فارغ نموده و از پیشرفت روز به روز  دور خواهید شد . نکته ای که مهم است این مورد است که بدن تجربه ای زیست شیمیایی را طی استرس را خواهد داشت .

در تعاریف معتبری که درباره استرس ارائه شده است ، درک ملموس تری را به ما می دهد  ، گفته شده است که استرس شرایطی احساسی که فرد دچار احساس خود کم بینی در برابر دارایی های خود می شود.این دارایی ها می تواند انواع مختلفی از دارایی ها باشد. تعریف دیگری که همه ما تا حدودی با ان اشنا هستیم، رویارویی با اتفاقات غیر منتظره است که ما را با شرایط زیست شیمیایی خاصی رو در رو می کند .

برگزاری کلاس آنلاین و کسب درآمد
رایگان
× پزشکی و بهداشت توسعه فردی و اجتماعی دانش آموزی و کنکور
کنکور
رسانه زبان های خارجی
زبان انگلیسی
کسب و کار
کارآفرینی مدیریت
گردشگری مهندسی
ریاضی کامپیوتر مکانیک
هنر و موسیقی
عکاسی موسیقی
ورزشی
ورزش های گروهی