اموزش نکات ترکیبی زیست شناسی | نکات ترکیبی ماهی |تمام نکات ماهی

اموزش نکات ترکیبی زیست شناسی | نکات ترکیبی ماهی |تمام نکات ماهی

اموزش نکات ترکیبی زیست شناسی | نکات ترکیبی ماهی |تمام نکات ماهی :  با نام و یاد خدا . در ادامه اموزش نکات ترکیبی زیست ، در این قسمت داریم با اموزش نکات ترکیبی ماهی و ابزیان همراه شما باشیم. دقت داشته باشید که یادگرفتن تمام نکات در یک زمان باعث خواهد شد تا توجه شما به متن کتاب بیش از پیش افزایش یابد. کلاس من سعی دارد تا شما را بیش از پیش به درس زیست شناسی علاقه مند نماید و راه شما را هر چه بیشتر ساده نماید. قسمت ماهی ها نیز مثل حشرات سوالات ترکیبی زیادی می توان از ان طرح کرد. پس دقت داشته باشید که حداقل یک سوال مستقیما و دو سوال به طور غیر مستقیم ماهی ها سرنوشت شما را تعیین خواهند کرد.

ماهی ها و نکات ترکیبی ان ها اموزش نکات ترکیبی زیست شناسی | نکات ترکیبی ماهی |تمام نکات ماهی

از اول باید بدانید که ماهی ها مهره دار بوده و جزو اولین مهره دار هایی هستند که پدیدار شده اند. توجه داشته باشید که اولین ماهی ها فاقد ارواره بوده و کوچ بوده اند . این هم دیگه فک کنم بدونید که در اب زندگی می کنند!!!.طناب عصبی ان ها پشتی بوده و بر خلاف حشرات هستند. پس اگه سوال اومد که مانند جاندارانی که گردش خون ازاد همراه با همولنف و با توانایی بکرزایی سیستم عصبی ان ها شکمی است غلط بزنید لطفن !!.این نکته هم یاد بگیرید که حشرات کیتین داشتن و اسه محافظتشون اما ماهی ها اسکلت دارن اونم واسه محافظت از سیستم عصبی . نیم کره ماهی رشدی نکرده واسه همینه که خیلی از دوستان ما از ماهی هم ماهی تر هستند!!! بگذریم !! فقط توجه داشته باشید که لب بوییای ان ها گسترده شده است. حالا که از گسترش مغز صحبت کردیم بذارید نکته کاملشو اشاره کنیم تا حداقل مروری جزئی واسه شما باشه. دوزیستان که اولین مهره داران خارج از اب بودند نیم کره های مخشان بیشتر رشد کرده و لوب بویایی دیگر نقش انچنانی را نداشته است. اندازه نسبی در پرندگان و پستانداران نسبت به باقی مهره داران بیشتر بوده .البته این هم بگم که فقط بزرگ نیست بلکه چین خوردگی هم داره.

در صنعت برای کندن پوست ماهی از پروتئاز ها بهره خواهیم برد. روی بدن ماهی موجودی حرکت میکند به اسم تریکودینا .نحوه اتصال تریکودینا هم به علت خار های اتصال دهنده هست که به بدن ماهی می چسبد. خب حالا نوبت غذای وال هست که قراره ماهی کوچک رو یه لقمش کنه . بماند که افتخار اصلی ماهی، به غذای پلنگ جگوار بودن است .!!!راکون ها نیز از ماهی تغذیه خواند کرد.

 

اموزش نکات ترکیبی زیست شناسی | نکات ترکیبی ماهی |تمام نکات ماهی سیستم تنفسی ماهی ابشش هست .گردش خون ان ساده بوده و قلبی با یک دهلیز و یک بطن دارد. اگر بخواهیم رگ های ماهی را مشاهده کنیم ، از باله دمی ان استفاده می کنیم. ماده دفعی ان هم امونیاک است که بسیاری از ماهی ها از طریق ابشش خود امونیاک رو دفع خواهند کرد. این هم توجه داشته باشید که کوسه و بعضی ماهی ها استخوانی اوره دفع می کنند. حرکت ماهی ها هم با شنا کردن اتفاق خواهد افتاد.  بادکنک شنا نیز مکانیسم جذابی است که برای حرکت عمودی خود از ان استفاده خواهند کرد. اسکلت بعضی ماهی ها غضروفی است. پس بدانید که بعضی ماهی ها که اوره دفع خواهند کرد به هیچ وجه جز این دسته نخواهند بود. بکر زایی همانند مار ها و همانند حشرات در این جانداران قابل مشاهده است. پس دقت کنید در سوالات ترکیبی تا اسیب کمتری ببینید. خط جانبی در دو سوی بدن خود دارند که می توانند موج اب را شناسایی کنند و با این مکانیسم به سنگ ها  برخورد نکنند. بعضی از انها مثل گربه ماهی در خط جانبی گیرنده الکتریکی دارند. دیگه خفن تر از همه این دوستان مار ماهی که انتهای خود تولید تکانه دارند . لقاح ماهی ها خارجی بوده و بعضی از ان ها توانایی بکرزایی دارند. لقاح داخلی هم دیده شده اون هم در ماهی که می تواند اوره دفع کند ؟ اره دیگه یک نوع کوسه ماهی لقاح داخلی دارد. موفق ترین مهره داران زنده ،اولین مهره داران به وجود امده می باشند. حفره گلویی در ماهیان بالغ حفظ شده است. دوزیستان از ماهی ها تکامل یافته اند چراکه سنگواره ای میان ماهی ها و دوزیستان یافت شده است. در فصل جفت گیری در پشت ماهی خاردار رنگی درخشان ظاهر خواهد شد. ماهی خاردار برای جلب جفت لانه بزرگ می سازد. اهن پرستی مد نبوده لونه پرستی می کردن!!

با ما همراه باشید تا در مورد تمام جانداران نکات ترکیبی را برای شما بیان کنیم. همچنین می توانید هم اکنون به مطلب نکات ترکیبی حشرات مراجعه کنید.

برگزاری کلاس آنلاین و کسب درآمد
رایگان
× پزشکی و بهداشت توسعه فردی و اجتماعی دانش آموزی و کنکور
کنکور
رسانه زبان های خارجی
زبان انگلیسی
کسب و کار
کارآفرینی مدیریت
گردشگری مهندسی
ریاضی کامپیوتر مکانیک
هنر و موسیقی
عکاسی موسیقی
ورزشی
ورزش های گروهی