اموزش نکات ترکیبی زیست شناسی | نکات ترکیبی حشرات |تمام نکات حشرات

اموزش نکات ترکیبی زیست شناسی | نکات ترکیبی حشرات |تمام نکات حشرات

اموزش نکات ترکیبی زیست شناسی | نکات ترکیبی حشرات |تمام نکات حشرات :با نام و یاد خدا . در این قسمت از اموزش زیست سعی داریم تا با مطرح کردن تمام نکات مهم در مورد یک مبحث شما را برای شرکت در ازمون های ازمایشی و علاوه بر ان برای شرکت در کنکور اماده کنیم. کلاس من قصد دارد تا با پایه ریزی اصولی برای شما عزیزان در جهت افزایش درصد زیست ، بهترین نتایج را برای شما رقم بزند. در این قسمت همراه ما باشید تا با روش اموزش جدید کلاس من اشنا شوید. هر گونه پیشنهاد و یا انتقادی را برای ما اراسل کنید تا بتوانیم روز به روز با کمک شما عزیزان بهتر شویم. در این قسمت قرار است حشرات را به طور جامع برای شما برسی کنیم. پس همراه ما باشید.

نکات ترکیبی حشرات

اموزش نکات ترکیبی زیست شناسی | نکات ترکیبی حشرات |تمام نکات حشرات اگر چند سال اخیر سوالات کنکور را به خوبی برسی کرده باشید متوجه این نکته خواهید شد که یکی از مهم ترین مباحث حشرات هستند که از 50 سوال زیست حداقل 4 سوال را در گیر خود می کنند. دو سوال به طور مستقیم و چند سوال ترکیبی از نکات ان ها شما را به جالش خواهد کشاند. برای همین اگر بتوانید تمامی نکات حشرات را یک جا تمرین کنید ، موفقیت شما تضمین خواهد شد.

از ابتدای مباحث نکات را به صورت کنار هم برای شما توضیح خواهیم داد.  در مبحث عنکبوت نکته ای با عنوان دام افتادن حشرات در تار عنکبوت داشتیم. حشرات توانایی تولید موم را دارند اما توجه داشته باشید که در کتاب نوشته شده حشراتی مانند زببور عسل . پس قرار نیست تمام حشرات موم تولید کنند. در هنگام گرد افشانی ، گل ها با توجه به رنگیزه های واکوئل مرکزی خود ان هم در گلبرگ ،حشرات را به سمت خود می کشانند. در این جمله به گلبرگ و واکوئل مرکزی دقت کنید. حشرات غذای طیف بزرگی از پرندگان نیز می باشند. خب این نکته از این جمله بیرون اورده شده که می گوید: بعضی پرندگان همه چیز خوارند و از حشرات و دانه و میوه تغذیه می کنند.  این پرندگان به طور مثال گنجشک و مرغ خانگی هستند. اما توجه داشته باشید که پرندگان گوشت خوار نیز قرار است از حشرات تغذیه کنند. پس حشرات در طیف بزرگی به عنوان غذا برای پرندگان در نظر گرفته می شود. خارج از این نکات قوباغه ها نیز تعدادیشون حشرات را خواهند خورد اما کدام طیف از قورباغه ها ؟ قورباغه های بالغ فقط حشره خوار انذ. اما قورباغه نوزاد ابزی و گیاه خوار است. بعضی سهره ها هم حشره خواهر هستند .سسک و سینه سرخ هم حشره خواری می کنن .

حالا دیگه نوبت برسی سیستم تنفس این موجودات نجیبیم!!! نه اونقدر هم نجیب نیستن !!!! نیششون خاطره خوشی رو حداقل واسه ما نذاشته شما رو نمیدونم !!! از بحث خارج نشیم.حشرات سیستم تنفس ساده ای دارند به نام سیستم نایی . موجوداتی که سیستم تنفس ان ها جدا از سیستم گردش مواد است. پس یهو یکی سوال طرح نکنه که خون قورباغه رنگش وابسته به اکسیژن است!!.این سیستم گونه ای است که بدون نیاز به هیچ سیستمی به طور مستقیم به تک تک سلول ها اکسیژن رسانی می کند.

اموزش نکات ترکیبی زیست شناسی | نکات ترکیبی حشرات |تمام نکات حشرات گردش خون حشرات به چه شکل است؟ سیستم گردش خون این عزیزان به صورت باز بوده و بدون حمل اکسیژن!.همولنف در حشرات نیز قابل مشاهده است. یادتونه از خاطرات نیش حشرات با شما صحبت کردم؟ اره دیگه اوند چوبی هم گیر بد موجوداتی افتاده. نیش حشرات باعث میشه حباب داخل اوند چوبی ظاهر بشه و کارشو مختل کنه!! همونجوری که تو گرد اوفشانی کمک می کنند ، اسیب به گیاهان رو هم دوس دارن! . اگر به دنبال بیرون اوردن شیره پرورده گیاهان هستید توصیه می کنیم از نیش حشرات استفاده کنید. واسه مثال : شته. اسید اوریک چیزی است که این عزیزان دفع می کنند. اسکلت خارجی از جنس کیتین باعث حفاظت ان ها از عوامل خارجی می شود و از او حفاظت می کند. حرکت حشرات به وسیله پرواز کردن اتفاق می افتد. حالا نوبت انتقام گیری گیاهان از حشراته ! گیاه دیونه که گوشتخوار هم هست ، منتظره پای حشره بهش گیر کنه و اونو یه لقمش کنه ! این مکانیسم توسط بساوش تنجی اتفاق می افتد. حشرات هم که باید بدنین که دفاع اختصاصی ندارن و خواهند مرد. اما توجه کنید که شلول های مشابه فاگوسیت درون بدن حشرات دیده شده . پس بدون دفاع هم نیستند اینقدرا هم.

حشرات شش پا داشته و چشمانشان مرکب است.بعضی از این حشرات می توانند رنگ ها و پرتو های فرابنفش را مشاهده کنند به عنوان مثال زنبور عسل . خب زنبور عسل بالا هم داشتیما !! اگه گفتین راجب چی بود؟ نمیدونی برو نگاه کن تا ادامه مطلبو واست توضیح بدیم.

بعضی حشرات گیرنده شیمیایی و یکی از حساس ترین گیرنده ها را روی شاخک جنس نر دارند . این نوع حشره نوعی پروانه ابریشم است که منتظر حضور گرم بانو هستش تا احساسشون کنه ! بگذریم!!در ملخ حشره نر 23 کروموزومی و ماده 24 کروموزمی است. به گونه ای که در ملخ نر کروموزوم Y وجود ندارد. الگوی جنسیت پروانه هم باید بدونید که ZW است. بکر زایی زنبور ملکه هم باید بدونین که اگه سوال دادن حشرات بکرزایی می کنند ، یهو وسط امتحان طراحو مسخره نکنین !! در همین خال است که نویسنده به ریش نداشته ما خواهد خندید!! . حشرات که شب تغذیه می کنند به سمت گل سفید و رایحه قوی می روند. مگس هم به سمت بوی گوشت گندیده (شبیه) خواهد رفت. حشرات فراوان ترین موجودات و متنوع ترین گروه جانوران هستند.

حشرات اولیه دوتا بال نداشتنا ! دو جفت بال داشتن. از همیاری گیاهان گلدار و حشرات هم که قبلن گفتم . حشرات شب تاب از لحاظ رفتاری جدا از هم بوده و جدایی رفتاری دارند. جمعیت فرصت طلب به حساب می ایند. برای جلب جفت بسیاری از حشرات به تولید صدا یا ائاز خواهند پرداخت. هاگداران نیز توسط حشرات از میزبانی به میزبان دیگر منتقل خواهند شد. به عنوان مثال : مالاریا و پشته انوفل عزیززز! طناب عصبی حشرات در سطح شکمشان قرار داره.

چند مورد از موارد زیر در مورد جاندارانی که گردش خون باز داشته و طناب عصبی در سطح شکمی ان ها است، نادرست می باشد؟

  •  این جانداران می توانند به اندازه نمی از تعداد کروموزوم های انسان ، کروموزوم داشته باشند.
  •  تعداد اندکی از پزندگان از این جانداران تغذیه خواهند کرذ.
  •  سسک ، سینه سرخ و تمام قورباغه ها توانایی تغذیه از این جانداران را دارند.
  •  خون خارج شده از سیستم تنفسی ان ها به روشن تر از خون ورودی است .

همه این نکات رو به خوبی به حافظه بسپارید . در ادامه نیز همراه ما باشید تا بیشتر در مورد نکات ترکیبی زیست با شما سخن بگوییم.

برگزاری کلاس آنلاین و کسب درآمد
رایگان
× پزشکی و بهداشت توسعه فردی و اجتماعی دانش آموزی و کنکور
کنکور
رسانه زبان های خارجی
زبان انگلیسی
کسب و کار
کارآفرینی مدیریت
گردشگری مهندسی
ریاضی کامپیوتر مکانیک
هنر و موسیقی
عکاسی موسیقی
ورزشی
ورزش های گروهی