5 قدم در جهت کاهش استرس | چه گونه از استرس خلاص شویم؟

5 قدم در جهت کاهش استرس | چه گونه از استرس خلاص شویم؟

5 قدم در جهت کاهش استرس | چه گونه از استرس خلاص شویم؟: با نام و یاد خدا . در این قست در سری اموزش های مهارت فردی همراه شما هستیم تا در باره کنترل استرس و راهکار های بیشتر در این مورد با شما صحبت کنیم. در ابتدای بحث به طور کلیشه ای لازم است تا از استرس و نگرانی با شما صحبت کنیم. چیزی که بسیاری را در طول شبانه روز تحت تاثیر قرار می دهد و نمی گذارد تا بهترین عملکرد خود را افراد داشته باشند. خارج از کیفیت زندگی افراد بر روی سلامت جسمی و روحی ان ها اثر خواهد گذاشت و روز به روز از سن ان ها خواهد کاست. پس همراه ما باشید تا با ارائه پنجگانه پیشگیری از استرس را به شما معرفی کنیم تا دیگر هیچ نگرانی شما را تهدید نکند. ابتدا لازم می دانیم که استرس را از جنبه علمی برسی کنیم. زمانی که شما با حوادثی غیر قابل پیشبینی و ناگهانی روبرو می شوید هم در زمینه عاطفی و هم در زمینه جسمانی ، بدن برای ان که از این موقعیت بیرون اید و بتاند ان را تمل کند هورمون های مختلفی را در خون ازاد کرده و برای مدتی شما را اماده واکنش نشان دادن مناسب می کند. شما فکر کنید که در حال زندگی عادی بوده و ناگهان توجه می شوید که طوفانی با سرعت بسیار زیاد به سمت شما می اید . در این هورمون های باعث خواهند شد تا با ستیز و گریزی که برای شما فراهم است از این حادثه فرار کنید و با سرعت هرچه تمام ان را دوراز خود نگه دارید. همانگونه که متوجه شدید ، استرس و اضطراب تا حدی مفید بوده چرا که در مثال ذکر شده جان شما را نجات خواهد داد. اما زمانی بلای جان شما خواهد شد که به صورت مزمن در اید و روزانه بدون هیچ فایده خاصی بدن شما را اماده فرار و یا واکنش نماید. مشکلات قلبی عروقی ، پیری زود رس از مشکلات اصلی در مواجهه با استرس است. در ادامه همراه ما باشید تا پنج قدم مهم را با شما در میان بگذاریم.با کلیک بر روی لینک روبرو مطالب بیشتری را در مورد استرس مشاهده کنید. کاهش استرس و اضطراب


5 قدم در جهت کاهش استرس | چه گونه از استرس خلاص شویم؟پیش بینی وقایع تا حد زیاد و برنامه ریزی مناسب

خیلی از مواقع شده است که حوادثی یکسان ما را تحت تاثیر خود گذاشته و نگرانی ها بیش از اندازه ای را برای ما فراهم کرده است. اما باید بگوییم که در این شرایط مقصر اصلی خود شما هستید. بسیاری از حوادث استرس زا را نمی توان پیش بینی کرد اما بعضی از عوامل و زمینه ها به شدت مشخص بوده و می توان ان ها را به خوبی پیش بینی نمود.

پس ابتدا سعی کنید از حاث استرس زا یک سان دوری کنید و یا خود را گونه ای تغییر بدهید که کمترین استرس ها را در مواجه با صحنه های تکراری داشته باشید.اولین راهکاری که در این قسمت می توان از ان نام برد داشتن دفترچه یادداشتی است که بتوانید روزانه تمامی عوامل استرس زا را در ان یادداشت کنید و با تجزیه و تحلیل ان حوادث تکراری را پیش بینی نمایید. و یا خود را برای مقابله با عوامل غیر معمول اماده سازید.


5 قدم در جهت کاهش استرس | چه گونه از استرس خلاص شویم؟سعی کنیم تا نهایت ارامش خود را حفظ کنیم و واکنش ندهیم.

اگر توجه داشته باشید خواهید دید که همه سختی ها و نگرانی ها باز می گردد به برسی و تحلیل های بی مورد و از بین بردن ارامش خود. اینکه افراد بتوانند در قبال برخورد های سختی که با ان ها می شود ، نهایت خونسردی را نشان دهند و به عبارتی خشم خود را فرو بخواند یکی از تمرین هایی است که کمتر کسی توانایی اجرایی کردن ان را دارد.

اما باید بدانید که همه مشکلات و سختی ها و همه استرس های نابجا از همین واکنش نشان دادن به سخنان است . چرا که اگر در قبال یک حجم بزرگی از توهین بخواهیم تنهایی واکنش نشان دهیم نیاز به صدایی بلند و رسا و با استرس فراوان است تا پیام ما را به خوبی منتقل کند. اما اگر بتوانیم کم کم خود را در مقابل ههمه این استرس ها و نگرانی ها ایزوله کنیم .

واقعا رفتار های نامناسب افراد را به پای تربیت نامناسب ان ها بگذاریم و اندکی به فکر سلامتی خود باشیم ، بسیار کم پیش خواهد امد که ما تحت استرس شدید قرار بگیریم. چند راهکار که می توان ان ها را در واکنش های خود در نظر بگیریم عبارتند از : نفس عمیق در حدد 20 ثانیه ، خوردن یک لیوان اب سرد ، خود را در شرایط طرف مقابل قرار دادن و اندکی تفکر .


تمام خود را در کنترل داشته باشیم.

5 قدم در جهت کاهش استرس | چه گونه از استرس خلاص شویم؟باید سعی کنید تا خود را تحت کنترل داشته باشید نه انکه با هر اتفاقی حنجره برای خودش واکنش نشان دهد ، دست برای خودش حرکت کند ، پا نیز برای خد کار کند و بعد از چند دقیقه وقتی نوبت به مغز رسید چیزی جز تاسف ما را در برنگیرد. خیلی از ما بعد از اتفاقاتی که برایمان رخ می دهد از کرده خود پشیمان می شویم و خواهان تغییر ان ها هستیم. که متاسفانه ان رفتار ها دیگر جبران نخواهند شد. پس سعی کنید که تمام خود را در کنترل داشته باشید بدون انکه لطمه ای و یا اسیبی به کسی برسانید. ابتدا مغز را به کار بگیرید و بعد از تحلیل تمام جزئیات اقدام به واکنش نشان دادن کنید. برای مثال فرض کنید بزرگسالی با ب ترین شکل ممکن با شما رفتار کند. شما می توانید با اندکی فکر و اندیشه ، دریابید که او بزرگتر از شما بوده و باید فقط و فقط گوش به فرمان او باشید از پند و یا نصیحت او درس زندگی بگیرید. و یا فکر کنید کودکی دست روی شما بلند کند. شما باید انقدر خود را کنترل کنید که به این نتیجه برسید که او کودکی بیش نیست و هنوز نتوانسته واقعیت های زندگی را در یابد. باید سکوت کنید و به ادامه کار خود بپردازید. پس سعی کنید با اندکی تفکر در زمینه های مختلف پیش امده خود را در جهتی قرار دهید که بهترین رفتار را با بدترین رفتار پاسخ دهید. بسیار شنیده ایم که مردانی بزرگ به شما می روند که بتوانند جواب بی ادبی را با ادب و احترام داده و فرد مقابل را از کرده خود پشیمان کنند.

از سرعت زندگی خود کم کنید.

بیایید با یک دیگر رو راست باشیم.خیلی از ما ها متاسفانه امرزوه به دنبال تسریع کار های خود هستیم و خیلی از لذت های اندک زندگی را نادیده می گیریم تا به لذت های بیشتر برسیم. باید توجه داشته باشیم که نباید قسمتی از این لذت های سخت را کنار بگذاریم. در نظر داشته باشید که در طول یک هفته حتما فرزند خود را ودتان به خانه بیاورید و از اینکه سرویس ها این کار را انجام دهند خود داری کنید. با فرزند خود به خوبی رفتار کنید و مانع شوید تا این ارتباط لذت بخش شما و فرزندتان قطع شود. بیاید یک مثال دیگر بزنیم. شما برای اینکه کار ای خود را به سرعت بیشتری انجام دهید با عجله به سر کار می روید و با سرعت زیاد مسیر خانه تا کار را طی می کنید.این اضطراب ان هم در صبح باعث خواهد تا تا شب اثار خمودگی و ناراحتی در شما باقی بماند.در حالی که می توانید صبح را زودتر از خواب پا شده و با ورزش صبحگاهی اندک و گوش دادن به موسیقی دلنشین اغاز کنید . مانع شوید تا حتی استرس های سر کار شما را ازرده خاطر کنند. پس سعی کنید که از سرعت زندگی خود کم کنید و از ان لذت ببرید نه انکه هر لحظه مواظب باشید تا زندگی شما از جاده زندگی خارج نشود.

5 قدم در جهت کاهش استرس | چه گونه از استرس خلاص شویم؟همیشه جعبه ابزار کاملی از راهکار های خروج از استرس را در کنار خود داشته باشید.

اینکه هر کسی بتواند به هر ریقی استرس های خود را خالی کند و با نهایت ارامش به زندگی خود ادامه دهد یک هنر بسیار بزرگی است که کمتر کسی به ان تا کنون اندیشیده است. از این راهکار ها می توان به چند مورد اشاره کرد که با توجه به سلیقه و نظر هر فرد متفاوت می باشد. اولین ابزاری که در جهت کنترل استرس می توان از ان بهره برد گوش دادن به موسیقی بی کلام همراه با تنفس عمیق . برنامه ریزی در همان لحظه که برای ما استرس زیادی ایجاد شده است نیز می تواند بسیار کمک کننده باشد. خندیدن حتی به صورت مصنوعی می تواند ما را از اثار مخرب استرس به دور نگه دارد. فقط سعی کنید کسی ان اطراف نباشد تا فکر بد راجب شما نکند. یکی دیگر از راهکار های رهای از استرس ، صحبت با یک دوست صمیمی یا همسر و یا مادر و خواهر است که می تواند ارامش زیادی را نسیب شما کند. توجه کنید که اگر از این افراد نامبرده افرادی با نگرش منفی وجود دارند از ان ها در لحظات بحرانی شدید استرس دوری کنید . یکی دیگر از راهکار هایی که می توانید دقیقا بعد از استرس انجام دهید خواب و دراز کشیدن و قبل از ان خوردن چند لیوان اب سرد است. اما این راهکار متاسفانه در تعداد زیادی از افراد استرسی جواب نداده چرا که نمی توانند در لحظه استرس دست روی دست بگذارند و به خوابی با ارامش فکر کنند. اما سعی کنید گوشه ای ارام دراز بکشید و نفس های عمیقی را رد و بدل کنید.

هم اکنون می توانید تمام نظرات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید. همچنین می توانید با مشاوران ما در تماس باشید و به صورت انلاین تمامی سوالات خود را از ان ها جویا شوید.

برگزاری کلاس آنلاین و کسب درآمد
رایگان
× پزشکی و بهداشت توسعه فردی و اجتماعی دانش آموزی و کنکور
کنکور
رسانه زبان های خارجی
زبان انگلیسی
کسب و کار
کارآفرینی مدیریت
گردشگری مهندسی
ریاضی کامپیوتر مکانیک
هنر و موسیقی
عکاسی موسیقی
ورزشی
ورزش های گروهی