7 روش برای افزایش بازده برگزاری ورکشاپ

7 روش برای افزایش بازده برگزاری ورکشاپ

7 روش برای افزایش بازده برگزاری ورکشاپ  :با نام و یاد خدا . امروزه یکی از توانایی هایی که به شدت توانسته شرکت ها و افراد را به پیش بیاندازد توانایی برگزاری ورکشاپ های گوناگون است .این توانایی به شدت مربوط به خلاقیت و نو اوری افراد است .اینکه شما بتوانید یک کارگاه اموزشی یا ورکشاپ موفقی داشته باشید و بازده قابل قبولی داشته باشد نسبت به یک کارگاه معمولی ، تفاوتی قابل ملاحظه ای در موفقیت پروژه شما ایجاد می کند. در یک ورکشاپ موفق با بازده ایده ال ، ایده ها و مشارکت هایی که در کنار یک دیگر ایجاد می شود با کیفیت بوده و هر کسی توانایی بیان نظرات خود را خواهد داشت. اینکه بتواندی کارگاه موفقی را برگزار کند رازی مخفی ندارد و هر کسی می تواند با تمرین و ممارست ان را اموزش ببیند.برای نحوه برگزرای ورکشاپ و اطلاعات بیشتر می توانید به لینک روبرو مراجعه کنید.برگزاری ورکشاپ

17 روش برای افزایش بازده برگزاری ورکشاپ .فراتر از اتمام کارگاه به برگزاری ان بیاندیشید.

باید بدانید که اماده سازی و طراحی روش اجرای کارگاه کاری دشوار واهد بود و نیاز به حساسیت های جدی دارد. طراحی برنامه برای یک کارگاه باید با دقت انجام شود و با هدف کار های کارگاه را به پیش ببرید. به دنبال تمام کردن برنامه کارگاه نباشید و برنامه ریزی دقیقی را برای پیشبرد اهداف خود داشته باشید . بسیری از کارگاه ها بدون طی کردن روند اموزشی صحیح ، با قرار دادن کلاس های متعدد در یک روز و بدون داشتن هیچ ارتباطی سعی بر اتمام ان روز دارند . ولی شما زمانی می توانید بهترین برنامه ریزی را داشته باشید که بتوانید تمامی کلاس ها را با نظم و با ایجاد اشتیاق کافی برگزار کنید. کارگاه های انگیزشی را درمیان کلاس ها بگنجانید و از اینده ای بهتر به دانش پژوهان خبر دهید. استراحت کافی در میان پارت های اموزشی و همکاری گروهی نیز لازم است تا بهترین نتیجه را از کارگاه بگیرید.

27 روش برای افزایش بازده برگزاری ورکشاپ . به پویا کردن کارگاه خود توجه کنید.

اگر به این می اندیشید که تا کنون نتوانسته اید کارگاه های با نشاطی را برگزار کنید باید به شما بگوییم که تحقیقات نشان داده است که اگر در بهره زمانی خاص بتوانید افراد ایستاده به تفکر و کار گروهی وا بدارید نتیجه بهتری در تکاپو و تلاششان خواهید گرفت. اینکه دائم به صورت نشسته کارگاه را جلو ببرید باعث می شود خمودگی بیش از پیش در میان اعضا رخنه می کند و پویایی گارکاه از بین میرود. البته این نکته را فراموش نکنید که لازم است تا از برچسب های خاص و امکانات لازم برای فعالیت ایساتده شرکت کننده ها را فراهم کنید.

 

 

3. تفکر های واگرا و همگرا را از یک دیگر جداکنید.7 روش برای افزایش بازده برگزاری ورکشاپ

این نکته نیز بسیار مهم است. افرادی که در یک کارگاه شرکت می کنند با توجه به موضوع کارگاه اگر نیاز به بیان ایده های مختلف و علاوه بر ان نیاز به پیدا کردن تنها راه حل مناسب داشتید می توانید علاقه مندی افراد را با یک پرسشنامه بسنجید و پس از ان با توجه به واگرا بودن ویا همگرا بودن ذهن ان ها گروه بندی مناسبی را صورت بخشید.توجه داشته باشید که واگرایان به دنبال طراحی ایده های مناسب و جدید هستند در حالی که همگرایان به دنبال یافتن یک راه حل مناسب هستند. با توجه به اهدافی که دارید می توانید ان ها را دسته بندی کنید و یا ابتدا با طراحی انواع ایده ها به استقبال انتخاب برترین ایده بروید. خارج از اینکه این تفکرات را جدا باید کرد ، توجه داشته باشید که اگر افرادی با یک دیگر احساس راحتی بیشتر نیز دارند باید ان ها را کنار هم قرار داد.

4. برای مشارکت همگانی و فعالیت واقعی گروهی برنامه ریزی کنید.

باید بدانید که مشارکت و همکاری گروهی است که به کارگاه شما انرژی می دهد. باید در راستای ایجاد راهکاری که بتواند صحبت های گروه های مختلف را جهت دهی کند قدم بردارید. چند نکته دراین باره باید در نظر بگیرید که عبارتند از :

  •  اجاره ندهید که همیشه بزرگتر های گروه صحبت کنند و نظر خودشان را به کرسی نشانند . چرا که با صحبت کردن بزرگتر ها اکثر نظرات باقی به ان سمت متمایل خواهد شد.
  • به گونه ای روابط را تنظیم کنید که تفکر نقادانه بر گروه حاکم باشد و به گونه ای که افراد با مشاهده هر نقد سازنده وتغییر افکار تشویق به نقد های سازنده شوند.
  • برای به چالش کشیدن گروه های مختلف سعی کنید که فردی را برای هر گروه برای اموزش و همراهی با ان ها در نظر بگیریدکه بتواند تمامی مطالب مورد نیاز برای کنترل ورکشاپ را با چندین نفر اندک در دست بگیرید.
  •  سعی کنید که نظر سنجی در گروه های خود را فعال کنید به گونه ای که به تمامی نظرات احترام گذاشته شود اما بدون انکه توهینی به کسی صورت بگیرد.

57 روش برای افزایش بازده برگزاری ورکشاپ . از هرج و مرج در مشارکت های گروهی استقبال کنید.

سعی کنید از فعالیت شدید گروه های حمایت کنید. نه انکه تذکر بدهید و از شور و هیجان ان ها بکاهید. هرج و مرج مروبط به گروه ها نشان دهنده موفقیت امیز بودن و کارامدی بالای ورکشاپ برگزار شده است. تمامی سرگروه هایی که برای کنترل گروه ها و اموزش ان ها مشخص نموده اید را به این تشویق کنید که تا می توانند فعالیت ها رقابتی با شور و هیجان زیاد ایجاد کنند.

6.در بحث هایشان شرکت نکنید و ان ها را از اهداف و راهشان دور نکنید.

نگذارید که با شرکت نامرد در بحث های گروه های مختلف ان ها را راهنمایی کنید. چرا که تمامی کار های ود را باید به وسیله اموزش سرگروهی ها به پیش ببرید نه انکه خود با دخالت مستقیم و بیان نظرات ان ها را در جهتی خاص هدایت کنید. سعی کنید به سرگروه ها نیز دستور دهید که به هیچ وجه حرف هیچ کدام از اعضا را قطع نکند و یا با هیچ کدام از اعضا به جدل و بحث غیر مفید نپردازد و سعی کند تا با همه اعضا رابطه دوستی برقرار نماید.

77 روش برای افزایش بازده برگزاری ورکشاپ .نگذارید انرژی کارگاه افت کند .

باید توجه داشته باشید که به هیچ وجه کیفیت کارگاه خود را با توجه به اینکه سود دهی زیادی داشته باشید را فدای کیمیت ان نکنید. سعی کنید در پارت های استراحت ، از دانشجویان و افراد به خوبی پذیرایی کنید تا ایام خوشی را برای ان ها رقم بزنید. انرژی کارگاه هم از لحاظ روانی و هم از لحاظ جسمانی باید فراهم شود.  نباید کلاس ها را پشت سر هم قرار دهید تا از انرژی کارگاه بکاهید و باید با دقت تمام سعی کنید که علاوه بر تامین انرژی های جسمانی ، به انرژی های روحانی ان ها توجه داشته باشید. کلاس های انگیزشی در کارگاه ها باعث می شود تا افراد در هر لحظه احساس خوشبختی کرده و با انرژی کامل به راه خود ادامه می دهند.

برگزاری کلاس آنلاین و کسب درآمد
رایگان
× پزشکی و بهداشت توسعه فردی و اجتماعی دانش آموزی و کنکور
کنکور
رسانه زبان های خارجی
زبان انگلیسی
کسب و کار
کارآفرینی مدیریت
گردشگری مهندسی
ریاضی کامپیوتر مکانیک
هنر و موسیقی
عکاسی موسیقی
ورزشی
ورزش های گروهی