۴ راهکار برای برنامه ریزی روزانه | آموزش برنامه ریزی روزانه

۴ راهکار برای برنامه ریزی روزانه | آموزش برنامه ریزی روزانه

۴ راهکار برای برنامه ریزی روزانه | آموزش برنامه ریزی روزانه با نام و یاد خدا . در این قسمت قرار است تا در مورد برنامه ریزی معین و مشخص در روز با شما صحبت نماییم. اما قبل از هر جیزی لازم است تا اهمیت برنامه ریزی را در نظر داشته باشید به گونه ای که اگر اهمیت ان را روزانه برای خود یاد اوری کنید برای ادامه زندگی و فعالیت بیشتر در یک روز زمان بیشتری را خواهیم داشت . برای همین ما در این بخش همراه شما هستیم تا بتوانیم بهترین راهکار ها را به شما توضیح دهیم تا حداقل بتوانید از کمترین زمانی که در اختیار دارید به بهترین شکل بهره ببرید. باید بدانید که حتی اگر در طول روز بیکار هستید و هیچ قدمی در جهت پیشرفت و یا کار در زندگی خود برنمیدارید و یا اگر شاغل هستید و زمان های کمی را در طول روز برای کار های دیگر پیدا می کنید نیز باید دست به برنانه ریزی روزانه بزنید . به هیچ وجه تحت هیچ شرایطی بهونه خاصی را برای فرار از برنامه ریزی را نیاورید. برای همین در این قسمت همراه شماییم تا تمامی نکات در زمینه برنانه ریزی را به شما گوشزد کنیم . به عنوان مثال یک دانش اموز را در نظر بگیرید که علاوه بر تحصیل در مدرسه نیاز به زمان خاصی برای درس خواندن و استراحت و تفریح دارد.حتی باید بدانید که اگر یک روز را به طور کامل به تفریح اختصاص داده اید ، باید با برنامه ریزی مشخص ، تفریحات خود را نیز از یک دیگر جدا سازید . برنامه ریزی امری است که می تواند به تمام کار های نظم ببخشند.با برنامه ریزی هر کدام از فعالیت های ما در زمان خاص و با برنامه درست حسابی به پیش خواهد رفت. متاسفانه همه ما حس بلاتکلیفی را تجربه کرده ایم و میدانیم که اگر این حس در ابتدای صبح برای ما رخ دهد ، به شدت می تواند در روند فعالیت های روزانه ما تاثیر گذار باشد. اما اگر لازم باشد تا گروه خاصی را در این زمینه برای شما نام ببریم ، افرادی هستند که مشغله های بسیاری دارند و نیاز دارند تا کار های روزانه خود را به صورت جمع بندی در انتهای شب و یا انتهای روز مشاهده کنند و خود را ارزیابی کنند. در ادامه همراه ما باشید تا بتوانیم راهکار های برنامه ریزی مناسب را به صورت جمع بندی به شما بیان کنیم.

1۴ راهکار برای برنامه ریزی روزانه | آموزش برنامه ریزی روزانه .در برنامه ریزی های روزانه خود جزئیات را به طور کامل بیان نکنید.

همیشه در نظر داشته باشید که در نحن هیچ شرایطی تمامی جزئیات را در برنامه ریزی خود وارد نسازید. متاسفانه خلق و خوی انسان ها با یک دیگر متفاوت بوده و اکثرا به دنبال موفقیت کامل در کار انجام شده هستند. اگر برای یک روز با نوشتن ساعت دقیق فعالیت خاص و یا بیان کامل تمامی اقدامات در ان زمینه ، ناگهان به مشکلی بر بخورید به شدت برنامه شما اسیب خواهد دید. چرا که بعد از مدتی رعایت نکردن ساعات و درس های مورد نیاز برای مزالعع

2. توجه داشته باشید که زمان مناسب برای هر کاری را شناسایی کنید.

لازم است تا در این مورد چند مثال  ملموس را برای شما ذکر کنیم . در نطر داشته باشید که فردی شاغل در روز نیاز به مطالعه گسترده داشته و برای این کار نیاز به برنامه ریزی خاصی دارد. برای همین  باید زمان خاصی را که نهایت تمرکر در طول روز را دارد را در نظر بگیرد . برای همین لازم است تا ساعات مشخصی از روز را در نظر بگیرد تا بهترین عملکرد مطالعاتی را در ان ساعت داشته باشد . اولین قدم در شناخت ساعات مشخص شناسایی بازه زمانی  کاری شماست . به گونه ای که ابتدا ساعات کار در روز خود را یادداشت کرده و بعد از اتمام ان با در تظر گرفتن بازه زمانی برای استراحت ساعت معینی را در طول روز به مطالعه اختصاص خواهد داد. یا در مثال دیکری که دانش اموزی است که ساعات مشخصی از روز را عالقه بیشتری به مطالعه دارد.

 

3. اهداف خودتان را مشخص کنید و ان ها را مرور کنید.۴ راهکار برای برنامه ریزی روزانه | آموزش برنامه ریزی روزانه

خیلی از دانش اموزان و یا دانشجویان و یا افرادی که در مسیری در حال تلاش و تکاپو برای رسیدن به اهداف خود هستن ، اعتقادی به بیان روزانه ان ندارند و این دست از کار ها را منسوخ در نظر می گیرند . پس همیشه در نظر داشته باشید که مهم ترینوقدم برای رسیدن به اینده بهتر یاد اوری اهدافی است که در ذهن ما نقش گرفته است. یکی از بزرگان در سخنان خود گفت : سعی کنید اینده ای که در ذهن خود دارید را روز به روز زندگی کنید تا در ذهن شما حاودانه شود و شنا را سریعتر به اهدافتات برساند.

4. خودتان را با توجه به اهدافی که دنبال کرده اید ارزیابی کنید.

متاسفانه این روز ها همه فقط و فقط بر روی استمرار در رسیدن به اهداف تشویق می ننایند در حالی که کمتر کسی ما را به تجدید نظر در اهداف نصیحت و یا راهنمایی خواهد کرد. ما در این قسمت قرار است تا شما را در جهتی هدایت کنیم که ابتدا اهداف و فعالیت های خود را ارزیابی کنید و بعد از ان اگر اهداف و اقدامات به جا بود و هیچ کوتاهی از جانب شما یا برنامه ریزی شما وجود تدارد هدف خود را تغییر دهید . اما اگر همه اشکالات مربوط به عدم رعایت برنامه ها به صورت دقیق  بود باید تغییری در برنامه ریزی خود داشته باشید و ان را به بهترین شکل به پیش ببرید. هم اکنون می توانید تمامی نطرات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنید . منتظر نظرات و پیشنهادات شنا هستیم. 

برگزاری کلاس آنلاین و کسب درآمد
رایگان
× پزشکی و بهداشت توسعه فردی و اجتماعی دانش آموزی و کنکور
کنکور
رسانه زبان های خارجی
زبان انگلیسی
کسب و کار
کارآفرینی مدیریت
گردشگری مهندسی
ریاضی کامپیوتر مکانیک
هنر و موسیقی
عکاسی موسیقی
ورزشی
ورزش های گروهی