یادگیری بهتر و سریع تر | نحوه یادگیری سریع تر

یادگیری بهتر و سریع تر | نحوه یادگیری سریع تر

یادگیری بهتر و سریع تر | نحوه یادگیری سریع تر : با نام و یاد خدا . در این قسمت همراه شماییم تا با یادگیری سریعتر و بهتر با شما به گفت و گو بپردازیم. قبل از هر چیزی لازم است بدانید هر زمانی به دنبال سریع تر انجام دادن کار ها هستید ابتدا باید یکسری اصول و مهارت را به درستی بیاموزیم و بر روی تقویت ان ها کار کنیم. برای افزایش سرعت یادگیری نیز اصول خاصی وجود دارد.هم چنین راهکارهایی نیز وجود دارد که توان مغزی ما را نیز بهبود ببخشد.در این راستا سعی داریم تا تمامی روش هایی که می تواند به شما کمک کند را ذکر کنیم. لازم است این نکته نیز به شما اعلام داریم که حتی با انجام مراقبت های ساده از بدن خود ، فرایند یادگیری را افزایش دهید.

 

یادگیری بهتر و سریع تر | نحوه یادگیری سریع تر خوابی کافی داشته باشید.

در زمینه نگه داری و مراقبت از بدن خود و اماده سازی بدن خود برای یادگیری بهتر اولین موردی که لازم است ان را به خوبی رعایت کنیم. دربسیاری از موارد متاسفانه هیچ عاملی به جز بی خوابی و یا کمبود خواب نمی تواند باعث شود که یادگیری شما کاهش یابد.بد هر یک از انسان ها نیاز هایی دارد که مهم ترین ان که اثر مستقیم بر روی زندگی و کارامدی افراد دارد ،خواب است. مغز انسان برای اینکه بتواند اطلاعات دقیق را به خوبی به خاطر بسپارد ، نیاز است تا خواب کافی داشته باشید. خوردن قهوه را ترجیحا فقط یک لیوان در شب در نظر بگیرید چرا که لیوان اضافه تر قهوه نمیتواند به شما کمک کند. پس سعی کنید ساعات انتهای شب را کاهش دهید  سریع تر به سمت رخت خواب بروید تا با ارامش کافی بخوابید. هر زمانی که شب به فکر بیدار بودن بودید به این فکر فرو بروید که زمان مطالعه کافی است و باید زودتر بخوابید و زودتر بیدار شوید تا وقت کافی برای مطالعه داشته باشید. در زمان خواب ، مغز ما در زمان خواب ، با مایعی شروع به پاک کردن توکسین ها می کند.زمانی که خواب ما کاهش پیدا می کند ، مغز ما پر از توکسین شده و نمی توانیم به خوبی به تفکر بپردازیم. برای همیشه این نکته را در ذهن داشته باشید که باید بدون خوردن قهوه کار های خود را به پیش ببرید و زمانی که احساس خواب الودگی نمودید باید در اسرع وقت به سمت استراحت پیش بروید نه انکه قهوه و یا نوشابه های انرژی زا مصرف کنید . به عنوان یک عدد یادگیری بهتر و سریع تر | نحوه یادگیری سریع تر مشخص نمی توان عددی خاص را برای خواب بزرگسالان در نظر گرفت. بلکه اکثر بزرگسالان با 7 الی 8 ساعت خواب در شبانه روز می توانند خواب کافی داشته باشند. در ضمن این نکته را فراموش نکنید که نمی توان یک عدد خاصی را در نظر گرفت . چرا که بعضا کمتر از این زمان به استراحت نیاز داشته و بعضا بیشتر از این ساعت برای ریکاوری بدن خود نیازمند خواب هستند. بدانید که شما در اکثر روز ها باید بدن استفاده از قهوه و یا عوامل خارجی احساس بیداری کنید . پس اگر در ساعات 4 و 5 بعد از ظهر احساس خواب داشتید ، دو حالت خارج نیست یا خواب کافی نداشته اید و یا واقعا خواب بیش از ده ساعت داشته اید. چرا که خواب زیاد ، احساس خواب الودگی به شما دست می دهد.

تغذیه مغذی و کافی را در برنامه خود قرار دهید.

متاسفانه باید بدانید که توجه و تمرکز ما در هنگام گرسنگی به شدت کاهش می یابد. همه ما تجربه کرده ایم که در زمان گرسنگی تمام بدن ما پیام گرسنگی را به سمت ذهن ما می فرستد ،برای همین ما نمی توانیم تمرکز کافی بر روی مطالب داشته باشیم.معده خالی شما باعث می شود که تمرکز خوبی نداشته باشید. برای تمام وعده های غذایی خود سعی کنید تا به طور کامل و مغذی مهیا کنید.حتی اگر برای مدت بسیاری در کلاس های اموزشی هستید برای وعده های خود غذای سالم در نظر بگیرید. چرا که نمی توان تمرکز خود را به دلیل نداشتن تغذیه مناسب از دست خواهید داد. سعی کنید تا تغذیه مناسبی را در برنامه خود قرار دهید. چرا که غذاهای سنگین باعث می شوند تا مدت زیادی خون اطراف معده شما باشد و تمرکز شما نسبت به درس و اموزش کمتر شود.سبزیجات و مواد ارگانیک را وارد زندگی خود کنید تا نتیجه ان را به خوبی متوجه شوید.

یادگیری بهتر و سریع تر | نحوه یادگیری سریع تر اب کافی بنوشید.

برای اینکه بدن خود را بتوانیم به بهترین شرایط برای اموزش بهتر برسانیم لازم است تا کاملا هیدراته شده باشد . اگر اب کافی دریافت نگرده باشید توانایی تمرکز نداید.زمانی که اب کافی استفاده نکرده باشید با مشکلاتی از قبل سردرد مواجه می شوید که می تواند علاوه بر عطشی که به اب دارید ، مضاعف یادگیری را برای شما سخت تر کند.تحقیقات نشان داده اند که به طور  میانگین روزانه 8 لیوان اب باید نوشید. اما همانگونه که می دانید نمی توان به این مورد اکتفا کرد چرا که بدن افراد با یک دیگر متفاوت است. تنها راهی که می توانید به میزان مورد نیاز خود اب بنوشید ، توجه کردن به رنگ ادرار شماست. به گونه ای که اگر خیلی شفاف بود و بی رنگ شما باید کمتر اب بنوشید ، اما اگر رنگ ادرار شما زرد خیلی کمرنگ بود بدین معنا که شما از سلامت برخوردارید و اب کافی می نوشید.سایر طیف رنگی دیگر بدن شما را از کمبود اب اطلاع می کند. پس اب کافی بنوشید.اگر زرد شفاف بود به معنی معمولی بودن بدن شماست .پس یه میزان ابی که در روز نوشیده اید نیز توجه کنید.

مغز خود را برای یادگیری اموزش دهید.

یادگیری سریع همچون بسیاری از کارهای دیگر یک عادت بوده و نباید ان را از ژنتیک و یا هوش دانست . بلکه یادگیری سریع حاصل تمرین و تکرار است.پس سعی کنید کارهای پیچیده خود را بدون استراحت انجام دهید تا تمرکز کافی و مورد نیاز را به دست اورید. سعی کنید مکانی خاص برای اموزش پیدا کنید و ان مکان را مقدس نگه دارید. مقدس نگه داشتن مکان مطالعه به این معنی خواهد بود که به عنوان نثال فقط درس بخوانید و کار دیگری انجام ندهید. سعی کنید مطالعه را سرگرم کننده پیش ببرید تا ذهن شما به دنبال مطالعه بیشتر و یاد گرفتن با لذت باشد.
تا اینحا سعی داشتیم تا در مورد شرایط فردی شما و بدنی و ذهنی شما صحبت کنیم.


یک هدف مشخص انتخاب کنید .


برای مشخص کردن هدف ، به تغیراتی که منجر به لذت بخش شدن زندگی شما می شود دقت کنید. اهدافی را ابتدا انتخاب کنید که زمان زیادی برای رسیدن نداشته باشند. زمان مورد نیاز اهداف شما حداکثر یک هفته یا دو هفته باشد. در نظر بگیرید بخواهید که از بدن خود مراقبت کنید. ابتدا لازم است تا ان را به قسمت های کوچک تر تبدیل کنید. به عنوان مثال ابتدا باید مطالعه خود را به سرعت انجام دهید ، سپس به مقدار کافی استراحت کنید ، در ادامه ان به میزان کافی اب بنوشید ، غذایی مناسب میل کنید و ورزشی یادگیری بهتر و سریع تر | نحوه یادگیری سریع تر ساده انجام دهید. انتخاب هدف مشخص باعث می شود تا از سر درگمی به دور بمانید و سعی کنید بهترین راه را انتخاب کنید.

برای یادگیری بهتر و سریعتر از تحقیق و پرس و جو دور نشوید.


توجه داشته باشید که همه ما با حجم زیادی از اطلاعات مواحه می شویم.سوالات زیاد و راه های گوناگون شما را احاطه خواهند نمود. سعی کنید به بینش و احساس درونتان اعتماد کنید. اگر برای انجام کاری حس خوبی ندارید ، ان را کنار بگذارید و به حس خود گوش کنید.برای مثال اگر با خواندن مقاله در مورد بهبود خواب احساس خوبی ندارید و چیز جالبی دست شما را نمیگیرد ، به دنبال مراحعه به یک متخصص باشید تا بهترین نتیجه را به دست اورید. طبق همین مثال ، نیز اگر در خواندن درسی به روشی خاص ایمان ندارید ، ان را کنار بگذارید و هرچه بینش و تفکر خودتان راضی است اطاعت کنید. در فرهنگ ما نیز پرس و جو به شدت تاکید شده و نباید از این فرصت استفاده نکرد. پس هم پرس و جو کنید و مهم تر از ان به حرف دل خود گوش کنید. نه انکه به احساسات پوچ توجه کنید. اگر اندیشه شما رفتار یا کرداری را منطقی تلقی نمی کند لطفا از ان دوری کنید.

 

اهداف خود را با تحقیقات گوناگون اصلاح کنید.

تحقیقات و مطالعه بر روی پژوهش ها باعث خواهد شد تا اهداف خود را به گونه ای بهتر تغییر دهیم و با دیدی وسیع بر روی اهداف می توانید تصمیمات بهتری بگیرید. به عنوان مثال اگر قصد برنامه ریزی زندگی بهتر را دارید ، با خواندن تحقیقات گوناگون می توانید به این نکته برسید که لازم است هدف خود را به این جمله تغییر دهید که با ورزش روزانه زندگی بهتری خواهم داشت.

 

 

برگزاری کلاس آنلاین و کسب درآمد
رایگان
× پزشکی و بهداشت توسعه فردی و اجتماعی دانش آموزی و کنکور
کنکور
رسانه زبان های خارجی
زبان انگلیسی
کسب و کار
کارآفرینی مدیریت
گردشگری مهندسی
ریاضی کامپیوتر مکانیک
هنر و موسیقی
عکاسی موسیقی
ورزشی
ورزش های گروهی