چگونه برای کنکور مطالعه کنیم؟ روش بهینه مطالعه | بهترین روش مطالعه (قسمت اول)

چگونه برای کنکور مطالعه کنیم؟ روش بهینه مطالعه | بهترین روش مطالعه (قسمت اول)

چگونه برای کنکور مطالعه کنیم؟ روش بهینه مطالعه | بهترین روش مطالعه : با توجه به درخواست زیادی که بابت روش چگونه مطالعه و شرایط مطالعه از جانب شما عزیزان داشتیم قصد داریم طی یک سری اموزش ها و با ارائه پادکست صوتی شما را به بهترین روش راهنمی کنیم. ما را همراهی کنید. کلاس من قرار است تا در این سری اموزش شما را همراهی کند و 6 پارامتر اصلی مقدماتی مطالعه سودمند رو واسه شما عزیزان توضیح دهد.

1.مشخص کردن بهترین بازه زمانی مطالعه (اشتیاق زیاد به مطالعه )

مطمئنا خیلی از ما ها قرار نیست در طول یک روز بتوانیم با بیشترین گیرایی ممکن به مطالعه بپردازیم. با توجه به تحقیقات نشون داده شده که از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب بیشترین کارایی واسه مطالعه وجود دارد. اما لازم است بدانید که این مورد کامل متغیر است و میتونه واسه هر یک از ما عزیزان متفاوت باشد.

  •  مهم ترین فاکتور برای مطالعه پاره وقت
  •  افزایش گیرایی مطالب
  •  مطالعه مهم ترین مطالب در بازه زمانی مشخص شده مطالعه طولانی مدت
  • مهم ترین مطالب رو بهتریند شکل رو فرا بگیرید.

 

 

2.انتخاب محل مناسب برای مطالعه
 

واسه انتخاب محل مناسب خیلیا اتفاق نظر ندارن چرا که برخی علاقه زیادی به مطالع کتاب خانه دارند اما خیلی نیز اعتقاد دارن مطالعه در خانه بهترین شرایط مطالعه هست. اما یه عده از عزیزان نز علاقه مند به مطالعه در کافی شاپ هستند. باید به شما بگوییم که مطالعه در کتاب خانه به علت اینکه توانایی رزرو یک مکان خاص را ندارید و هر روز قرار است میز شما تغییر کند مناسب نمی باشد. بهترین مکان مطالع در خانه بوده اما به شرطی که تمامی موارد یک مکان مناسب رعایت شود.

  • افزایش توجه و تمرکز
  • افزایش تمایل به مطالعه بیشتر

ویژگی های محل مناسب مطالعه :
•    نور کافی و مناسب : نور مناسب : مخلوط رنگ زد و سفید ، به گونه ای که در هنگام روشن بودن چراغ ، نور روی کتاب شما سایه تشکیل ندهد.
•    تهویه مناسب : تهویه مناسب برای افزایش اکسِژن رسانی به ذهن شما و افزایش کارایی. اتاقی که برای مطالعه انتخاب میکنید حتما پنجره داشته باشد تا با باز کردن ان حال و هوای اتاق شما عوض شود.
•    دمای مناسب : 20-23 درجه . به صورتی که نه سرد و نه خیلی گرم . اگر دمای اتاق مورد نظر شما گرم شود از گیرایی و کارایی شما به شدت کاسته خواهد شد.

چگونه برای کنکور مطالعه کنیم؟ روش بهینه مطالعه | بهترین روش مطالعه (قسمت اول)
3.    قرار دادن تایم های استراحت میات پارت های مطالعاتی


این مورد کاملا شخصی بوده چرا که خیلی ها عادت مطالعه طولانی با توجه کامل و بدون کم شدن کارایی را دارند. اما اگر شما از این دسته نیستید هر یک ساعت مطالعه ، یک پارت ده دقیقه ای استارحت برای خود داشته باشید.تایم های استراحت می توانند به شدت به پیشرفت شما کمک کنند . تام استراحت باید به طور مناسب چیده شود به گونه ای که صدمه ای به دانش اموز و یا دانشجو وارد نکند.

 

 


4.دور کردن عوامل حواس پرتی


طی تحقیقی که اخیرا صورت گرفته هر نوتیفیشن گوشی شما به طور میانگین ده الی 15 دقیقه از وقت شما را خواهد گرفت. پس توجه داشته باشید که لب تاپ ، گوشی و هرچیزی که قرار است در حین مطالعه شما تداخلی ایجاد کند از خود دور کنید.به دور از تمام این نکات اگر دوستانی دارید که در بازه زمانی مطالعه شما با شما تماس گرفتند با بیان علت به درس خواندن خود ادامه دهید و د تایم استراحت با ان ها صحبت کنید.بعضی نیز با توجه عاداتی که در زمینه موسیقی داشته اند تمایل دارند در حین مطالعه وسیقی گوش دهند . توصیه ا به شما این است که تا ممکن است از موسیقی استفاده نکنید مگر این که به هیچ وجه نتوانید درس بخوانید.

5.هدیه دادن به خود

چگونه برای کنکور مطالعه کنیم؟ روش بهینه مطالعه | بهترین روش مطالعه (قسمت اول)
مشخص کردن یک سری اهداف در مطالعه.همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که اهداف کوتاه مدت و بلند مدت را برای خود تنظیم کنید. چرا انسان دل خوش است به همین اندک موفقیت ها. خودتان را اماده پیروزی بزرگتر کنید و روز به روز با شادی حداکثر به زندگی خود بپردازید.
به عنوان مثال قرار است 20 صفحه کتاب خوانده شود و در انتها با یک نوشیدنی و یا یک فیلم ان را جشن بگیرید. انتخاب هدف و هدیه دادن ب خودتان شوق شما را واسه مطالعه بیشتر خواهد نمود.


6.مشخص کردن میزان مطالعه در روزهمراه با تعداد صفحات و مباحث

یکی از مهم ترین قسمت هایی که نیاز است تا ان را طی هر روز با دقت چک کنیم ، همین روند مطالعاتی است که داریم. پس دقت داشته باشید که هر شب میزان مطالعه ای که قرار بوده در ام روز انجام دهید را برسی کنید.اگر قرار است واسه ازمون های مختلف با دیگر دوستانتان به رقابت بپردازید بهترین توصیه ای که به شما می توان داشت این است که میزان مطالعه روزانه خود را در انتها ان روز حساب کنید و به بهترین شکل و به صورت واقع بینانه به پیش بروید.

 

 

 

 
برگزاری کلاس آنلاین و کسب درآمد
رایگان
× پزشکی و بهداشت توسعه فردی و اجتماعی دانش آموزی و کنکور
کنکور
رسانه زبان های خارجی
زبان انگلیسی
کسب و کار
کارآفرینی مدیریت
گردشگری مهندسی
ریاضی کامپیوتر مکانیک
هنر و موسیقی
عکاسی موسیقی
ورزشی
ورزش های گروهی