وبینار(webinar) و نکات مربوط به نحوه برگزاری وبینار | وبینار چیست ؟

وبینار(webinar) و نکات مربوط به نحوه برگزاری وبینار | وبینار چیست ؟

وبینار(webinar) و نکات مربوط به نحوه برگزاری وبینار | وبینار چیست ؟: با عرض سلام و وقت بخیر خدمت همه همراهان کلاس من . امروزه با توجه به مشکلاتی که تعداد زیادی را در گیر خود نموده و بسیاری از اموزش ها رو مختل کرده بر ان شدیم تا به طور کامل و دقیق به موضوع وبینار و یا همان سمینار مبتنی بر وب در خدمت شما باشیم. سوال بسیاری که امروزه ان ها را به فکر واداشته است ، نحوه مقابله با عواملی است که بسیاری را از اموزش حضوری دور نگه داشته است. متاسفانه چند مدتی که گذشت بسیاری از اموزش های ارائه شده راضی نبوده و اموزش به طور گسترده ای به سمت خاموشی پیش رفت. اما نمی توان اینگونه اموزش را به کنار گذاشت . برای همین راهکار های مختلفی عرضه شد ولی متاسفانه نتوانسته است تا کنون رضایت مندی زیادی را کسب کنید. برای همین همراه ما باشید تا مورد به مورد به وبینار و موضوعات پیرامون ان بپردازیم.

وبینار چیست ؟ (تعریف ،نحوه برگزاری و نکات پیرامون آن)

برای شناخت کامل هر چیزی لازم است ابتدا معانی علمی و اکادیک ان را به ذهن بسپاریم. وبینار یا وب سمینار ، به ارائه به صورت انلاین و تدریس به صورت برخط گفته می شود. زمانی می توان نام وبینار را بر روی ان گذاشت که تعامل به صورت ساده و قابل دسترسی بین دانشجو ها و یا دانش اموزان با اساتید برقرار باشد و گفت و گو های خود را به پیش ببرند. این تعامل باید به صورت انلاین باشد. به صورت معمول، وبینار برای معرفی کالا ها و ارائه از راه دور صورت می گیرد تا بتوان بدون صرف وقت زیاد و هدر دادن فرصت ها بیشتری بازدهی را از سمینار مورد نظر را برداشت کرد. وبینار تشکیل شده است از یک پنل کاربری که شرکت گنندگان می توانند به صورت انلاین در ان شرکت کرده و به مدت 30 الی 90 دقیقه به بحث و گفت و گو و علم اموزی بپردازند.

وبینار(webinar) و نکات مربوط به نحوه برگزاری وبینار | وبینار چیست ؟

تعامل در وبینار چگونه خواهد بود ؟

یکی از مهم ترین قسمت هایی که باید به ان توجه شود داشتن تعامل بین اساتید و مدرسین و شرکت گنندگان در وبینار می باشد. اینکه بتوانید به بهترین شکل این تعامل را ایجاد کنید ، به بازدهی و راندمان هرچه بهتر کلاس شما منجر خواهد شد. در کلاس های حضوری تعامل های بسیاری وجود نداشته و کمتر کلاس هایی را خواهیم دید که افراد دائم به دنبال یافتن پرسش ها بوده و خود را با مطالب درگیر کنند. اما در وبینار ها می توان با ایجاد راه های ارتباطی مختلف از جمله قسمت چت و پیام های نوشتاری با اساتید ارتباط برقرار کرد و سوال خود را پرسید. علاوه بر ان می توان به صورت انلاین اجازه گرفت و سوال خود را با صوتی رسا از برگزار کنندگان جویا شد.

 

تعداد مخاطبان و شرکت کنندگان وبینار

وبینار ها با توجه به اشنایی اندکی که مردم با ان دارند تعداد زیادی از مخاطبان را ساپورت نمی کند. به عنوان مثال میانگین تعداد افرادی که در وبینار ها شرکت خواهند کرد 50 الی 60 نفر می باشد. اما باید توجه داشت که ظرفیت پزیرش بسیار بیشتری داشته به گونه ای که یکی از مزیت های وبینار نسبت به کلاس ها و سمینار های حضوری ، نداشتن محدودیت در تعداد افراد شرکت کننده می باشد. اما با توجه به اهمیت اموزش و مجازی شدن ان ، می توان با تبلیغاتی هدفمند در میان جامعه مورد هدف خود بسیاری را به سمت وبینار خود جذب نمود.

زمان های مناسب برگزاری وبینار

اموزش با توجه به اینکه علاقه مندان بسیاری دارد اما از جهتی دیگر بسیاری زمان های تعطیلات و استراحت خود را به ان اختصاص نخواهند داد. برای همین باید برای انتخاب زمان برگزرای وبینار خود بیشتر تامل کنیم. به عنوان مثال در کشورمان ایران می توان روزهای چهارشنبه و دوشنبه را در ایام غیر تعطیل و در ایام تعطیل بعد از ظهر جمعه را برای تدریس انتخاب نمود. به هیچ وجه شنبه را برای برگزاری کلاس انتخاب نکنید. یادتان نرود که نظر سنجی بین مخاطبان خود نیز راهکاری خواهد بود که می توان مخاطبان شما را افزایش دهد. اما اگر نتوانستید تعداد زیادی از شرکت کنندگان را در ساعتی مشخص برای حضور در کلاس جذب کنید ، زیاد نگران نباشید. باز پخشی را برای وبینار خود در نظر بگیرید و یا به صورت پکیج های اموزشی برای مخاطبان خود ارسال کنید.

قبل از برگزاری وبینار به بهترین شکل امادگی کسب کنید.

همانند تمامی ارائه ها و تمامی تدریس ها ، باید به بهترین شکل مطالب را دسته بندی کرده و در کلاس حاضر شوید. به گونه ای که با تسلط کامل و بینش کافی از عمق مطالب اقدام به برگزرای کلاس کنید. سعی داشته باشید تا نکاتی که کلیدی بوده و از اهمیت به خصوصی بر خوردارند را یاد داشت نموده تا در وبینار از ان استفاده کنید. در وبینار خود فرصت بدهید تا شرکت کندگان نظرات خود را منتقل کنند و مفاهیم برداشت شده را به شما منتقل کنند بدون هیچ مشکلی. اینکه بتوانید تعامل مفید با دانشجویان برقرار کنید از اولویت بسیاری برخوردارست. پس از این نکته غافل نشوید.

هدف خود را از برگزاری وبینار مشخص کنید.

اینکه بتوانید ابتدا اهداف خود را به بهترین شکل  مشخص کنید ، راهی را برای پیشرفت و موفقیت کشف کرده اید. به عنوان مثال اگر در زمینه تبلیغات در حال کار کردن هستید می توانید تبلیغات خود را به صورت برگزاری وبینار رایگان پیش ببرید. و یا اگر می خواهید محصولات خود ار معرفی کنید به طرق مختلف می توانید بر روی برگزاری وبینار خود سرمایه گذاری کنید.

اجازه بدهید تا سوالات و بحث و گفت و گو شکل بگیرد.

در زمینه کلاس های انلاین و وبینار یا سمینار های مجازی ، اکثریت شرکت کنندگان علاقه مند به شرکت در بحث و گفت و گو هستند. برای همین در نظر داشته باشید که با ایجاد فضاهای مختلف میان کلامتان ، از دوستان و همراهان نظرخواهی کنید و ان ها را وارد بحث نمایید. نظرسنجی و گفت و گو با دانشجویان و همراهان را جزئی جدایی نا پذیر برای خود در نظر بگیرید.

 

غافلگیری و هیجان را در وبینار فراموش نکنید.

برای اینکه بتوانید جذابیت خاصی به کلاس خود ببخشید باید از هیجان و غافلگیری استفاده کنید. نمی توان کسی را پیدا کرد که از غافلگیری و هیجان بیزار باشد. برای همین سعی کنید در اموزش خود غافلگیرانه عمل کنید. به عنوان مثال می توانید یک مهمان سلبریتی و یا یک مهمان ویژه دعوت کنید. علاوه بر ان می توانید با هدیه دادن کتاب و یا قرار دادن فایلی به خصوص علاقه مندی شرکت کنندگان را به کار خود دو برابر کنید. همچنین می توانید از تخفیف های ویژه کسانی که در دوره شما شرکت کرده اند رونمایی کنید.

کلاس من و برگزاری وبینار

سامانه ثبت نام وبینار کلاس من در خدمت شماست تا بتوانید به بهترین شکل و به راحت ترین روش ممکن به سامانه اختصاصی کلاس من دسترسی پیدا کرده و بهترین ها را در دست داشته باشید. برای همین تمام تلاش خود را داشته ایم تا سامانه ای بدون نقس در اختیار شا بگذاریم. برخلاف اکثر سامانه های که امروزه به مشکلات متعددی بر خورده اند. یکی از مزایای سامانه کلاس من هزینه اندک ان و کیفیت بالا و سهل الوصول بودن ان است. به گونه ای که به سریع ترین شکل ممکن می توانید کلاس مورد نظر خود را پیدا کرده و در ان به ثبت نام بپردازید. پشتیبانی 24 ساعته سامانه کلاس من نیز موجب شده است تا حتی اگر مشکلی برای شما پیش اید در سریع ترین زمان ممکن ان را رفع کنند.

مزیت های کلاس من در برگزاری وبینار

در این بخش قرار است به صورت موردی به مزیت هایی که با ثبت نام در کلاس من نسبت به سایر سامانه ها نصیبتان خواهد شد صحبت کنیم. سامانه ثبت نام انلاین کلاس از ان جایی که می تواند به بهترین شکل ممکن به کمک شما امده و برترین ها را برای شما فراهم کند ، با ثبت نام در وبینار های مختلف توانسته تعداد زیادی از مخاطبان را به سمت خود بکشاند. در مورد سامانه کلاس من و تفاوت های ان با سایرین مواردی را ذکر کنیم که شامل :

  • ثبت نام در سریع ترین زمان ممکن
  • برخورداری از برترین سامانه وبینار
  • استفاده از جدید ترین متد های برگزاری وبینار
  • بازگشت وجه در سریعترین زمان ممکن
  • استفاده از برترین اساتید کشور
  • برخورداری از سیستم جامع نوتیفیکیشن
  • ثبت نام با کمترین هزینه

وبینار و برگزاری وبینار رایگان - برگزاری رایگان وبینار

شما می توانید همینک اولین وبینار خود را به صورت کاملا رایگان در کلاس من برگزار کنید. برای برگزاری وبینار به عنوان شخص حقیقی یا حقوقی از این صفحه ثبت نام کنید و به راحتی اولین وبینار خود را برگزار کنید.

برای اطلاعات بیشتر نیز می توانید با شماره تماس 02191070244 تماس برقرار کنید.

هشتگ ها:
برگزاری کلاس آنلاین و کسب درآمد
رایگان
× پزشکی و بهداشت توسعه فردی و اجتماعی دانش آموزی و کنکور
کنکور
رسانه زبان های خارجی
زبان انگلیسی
کسب و کار
کارآفرینی مدیریت
گردشگری مهندسی
ریاضی کامپیوتر مکانیک
هنر و موسیقی
عکاسی موسیقی
ورزشی
ورزش های گروهی