نحوه مطالعه کنکوری | چگونه برای موفقیت در کنکور مطالعه کنیم؟ (موفقیت در کنکور )

نحوه مطالعه کنکوری | چگونه برای موفقیت در کنکور مطالعه کنیم؟ (موفقیت در کنکور )

نحوه مطالعه کنکوری | چگونه برای موفقیت در کنکور مطالعه کنیم؟ (موفقیت در کنکور )نحوه مطالعه کنکوری | چگونه برای موفقیت در کنکور مطالعه کنیم؟ (موفقیت در کنکور ) :  با نام و یاد خدا . در این قسمت قرار است تا به صورت جامع روش های مطالعه کنکوری و موفقیت در کنکور را برای شما شرح دهیم. همانگونه که می دانید کنکور یک ازمون بزرگ میان تعداد قابل توجه شرکت کننده است که به صورت همزمان و در یک روز خاص برگزار خواهد شد. اینکه کنکور یک ازمون بوده و نیاز است برای ان به صورت فشرده و با راندمان بالا درس خواند یک اصل بوده و نمی توان خود را به موج بی خیالی سپرد. در این قسمت توصیه های کاملا تجربی و نتیجه بخش اورده خواهد شد. به تمامی موارد دقت کنید و ریز به ریز ان را اجرایی کنید. در چند بخش و در یک مطلب تمامی نکات را برای شما ذکر خواهیم کرد .همراه ما باشید.

نحوه مطالعه دروس برای اولین بار

مطالعه درسی که برای اولین بار ان را شروع به خواندن کرده اید از مهم ترین و اصلی ترین مرحله یادگیری شما به حساب می اید.. اولین نکته که باید بدانید ، فراگیری کلی و مفهومی درس در کلاس درس هست . در کلاس درس باید تمام توجه خود را به استاد بدهید تا تمامی مطالب اموزش داده شده را فراگیرید. اساتید قرار نیست همه انچه درون کتاب شماست را به شما اموزش دهند ولی سعی بر ان است تا به صورت جامع و کلی تمامی بخش های کتاب را به شما اموزش دهند. اینکه بتوانید مطالب را سر کلاس متوجه شوید ، در قدم بعدی که مطالعه کتاب برای اولین بار است ، بسیار پیشرفت کرده و نیاز به زمان زیادی نخواهید داشت تا دور ابتدایی کتاب را در یک مبحث خاص به پایان ببرید. پس تا اینجا یادتان نرود که گوش دادن با دقت به صحبت اساتید . معلمان اولین قدم در راه یادگیری مطالب است. برای بهتر گوش دادن به حرف اساتید می توانید از مطلب اموزش مهارت گوش دادن استفاده کنید.

پرسش سوال از مفاهیم درس داده شده

نکته بعدی که بسیار قابل توجه است ، سوال پرسیدن از اساتید است . هیچوقت تا مطلبی را متوجه نشدید ، ان را در کلاس رها نکنید و منتظر مطالعه نباشید تا مطالب را یاد بگیرید. سوالات خود را بر روی کاغذ یادداشت نوشته و در انتهای کلاس از استاد و معلم خود بپرسید. همه این موارد پیش زمینه های الزامی برای مطالعه بهتر و گیرا تر دروس است . اکنون اماده اید تا کتاب را برای اولین بار مطالعه کنید. هیچ گاه مطالب را به غیر از همان روز اموزش سر کلاس به روز دیگری موکول نکنید که روز به روز گیرایی شما در مطالعه اولین بار دروس به شدت کاسته خواهند شد.در ابتدا مباحث یک فصل را ببنید . اگر مبحثی نا اشنا بود و معلم و اساتید شما به ان اشاره نکردن را کنار بگذارید و تمامی مطالبی که یک بار برای شما توضیح داده شده است را مطالعه کنید. مطالعه اصولی یک کتاب پاراگراف به پاراگراف خواهد بود. به گونه ای که انتهای پاراگراف بتوانید مطلب بیان شده را تکرار نمایید و با ارائه چندین سوال برای خود و پاسخ به ان ها ، مطالب را در ذهن خود تثبیت نمایید. در مطلبی جدا به نحوه مطالعه نیز خواهیم پرداخت اما در ادامه همراه باشید تا نکات مورد نظر دور اول را با هم مرور کنیم.

استفاده از کتب کمک اموزشینحوه مطالعه کنکوری | چگونه برای موفقیت در کنکور مطالعه کنیم؟ (موفقیت در کنکور )

توجه داشته باشید که شما باید مطالب را عمقی اموزش ببینید. برای این نباید از کتاب های کمک اموزشی هراس داشته باشید. در زمینه اموزش در اولین مطالعه توجه کنید که در هر قسمت اگر اندکی مطلب را متوجه نشدید و با مفهوم ارائه شده مشکل داشتید به سرعت کتاب های کمک اموزشی را در کنار کتب درسی استفاده کنید. چرا که متاسفانه کتاب های درسی کامل نبوده و نمی توان نکات ریز موجود در ان را متوجه شد.کتاب های کمک اموزشی نیز برای خود مبحثی پیچیده بوده و بسیاری را سر در گم نموده است. اما باید شما را به نکته بسیار مهم اشنا کنیم. اگر جزوه ای حتی 5 صفحه مطالعه می کنید ، باید به ان ایمان داشته باشید در غیر این صورت موفقیت شما به تعویق خواهد افتاد. ایمان به منابع و سخت کوشی از پایه های یک دانش اموز کنکوری باید تلقی شود. اما این نکته نیز به این معنی نیست که شما جزوه 5 صفحه ای پیدا کیندو به ان ایمان بیاورید. منظور استفاده کامل از منابعی است که در اختیار شما قرار گرفته است.

پس تا اینجا متوجه شدیم که:

  • قبل از شروع اولین دور مطالع مطالب را در کلاس درس به بهترین نحو فرا بگیریم.
  • نحوه گوش دادن را در سر کلاس درس اموزش ببینیم.اینجا کلیک کنید.
  • از پرسش سر کلاس هیچ ملاحظه ای به خرج ندهیم.
  • بایست در دور ابتدایی مطالعه تمامی مفاهیم را به طور کامل متوجه شویم.
  • از اینکه باید از کتب کمک اموزشی استفاده کنیم ترس نداشته باشیم.

 

برگزاری کلاس آنلاین و کسب درآمد
رایگان
× پزشکی و بهداشت توسعه فردی و اجتماعی دانش آموزی و کنکور
کنکور
رسانه زبان های خارجی
زبان انگلیسی
کسب و کار
کارآفرینی مدیریت
گردشگری مهندسی
ریاضی کامپیوتر مکانیک
هنر و موسیقی
عکاسی موسیقی
ورزشی
ورزش های گروهی