نحوه تست زدن کنکوری | چگونه برای رتبه اوردن در کنکور تست بزنیم؟ موفقیت در کنکور(نحوه تست زدن)

نحوه تست زدن کنکوری | چگونه برای رتبه اوردن در کنکور تست بزنیم؟ موفقیت در کنکور(نحوه تست زدن)

نحوه تست زدن کنکوری | چگونه برای رتبه اوردن در کنکور تست بزنیم؟ موفقیت در کنکور(نحوه تست زدن) : با نحوه مطالعه در مطالب گذشته اشنا شدید. نکته مهمی که در زمینه کنکور و موفقیت در ان مد نظر بسیاری قرار نمی گیرد ، تست زدن اصولی و به موقع می باشد.با توجه به این که در زمینه کنکور نمی توان به هر مشاوری اعتماد کرد و علاوه بر ان  بسیاری با نداشتن زمینه تخصصی در این زمینه در حال فعالیت هستند ، پس لطفا به هیچ یک از مشاوران اعتمادصد در صد نداشته باشید. افراد با توجه به متفاوت بودنشان ، برنامه های متفاوتی را لازم دارند البته این نکته نیز فراموش نشود که یک سری قواعد کلی در زمینه تست زدن وجود دارد و در صورتی که شما ان ها را مو به مو رعایت نکنید به موفقیت نخواهید رسید.

نحوه تست زدن و نحوه مطالعه تستینحوه تست زدن کنکوری | چگونه برای رتبه اوردن در کنکور تست بزنیم؟ موفقیت در کنکور(نحوه تست زدن)

احتمالا با دیدن نحوه مطالعه تستی جا خورده باشید. اما لازم است بدانید که مطالعه تستی به این معنا است که شما بایست به بهترین شیوه خود را برای تست زدن در کنکور اماده کنید . دو روش کلی برای تست زدن وجود دارد که نیاز است تا هر دو روش در زمان مطالعه دروس اجرا شود. اولین روش که به تست زنی اموزشی معروف است بدین گونه  که پس از مطالعه با انتخاب دسته ای از سوالات به حل تک تک ان ها می پردازیم و نکته هر کدام را به طور کامل می خوانیم. بسیاری بر این معتقد هستند که می توان با برسی سوالات یک مبحث به صورت دسته ده تایی یا بیست تایی قبل از اغاز مطالعه دروس به فرایند اموزش خود کمک کنیم. روشی که توصیه می شود این است که شما ابتدا با مطالعه هر بخش به سمت تست های اموزشی رفته و نکات مهم هر یک را با دقت مطالعه کنید.

 

مطالعه تستی

در این قسمت قرار است تا از یک سری ترفند برای مطالعه تستی با شما صحبت کنیم. هر یک از دروس روش خاصی را برای مطالعه می طلبد به گونه ای که نمی شود ان ها را نادیده بگیریم. در دروس اختصاصی از جمله شیمی و زیست ، می توانب ا درست کردن یک سری فرمول و یک سری رمز به حفظ کردن اسان تر کمک نمود. ابتدا قصد داریم تا درس شیمی را برای شما توضیح دهیم .

در درس شیمی تعداد قابل توجه ای سوال حل کردنی وجود دارد که نیاز به عملکرد خوب و نداشتن استرس در زمان برگذاری ازمون دارد. برای همین باید خود را قبل از مواجه شدن با شرایط بد اماده کنیم. در درس شیمی برای اینکه بتوان بهترین نتیجه را از سوالات حلی و علاوه بر ان سوالات چند موردی گرفت نیاز است تا جرم مولی فرمول های شیمی را به خاطر سپرد. به گونه ای که با دیدن ترکیب ها به سرعت به یاد جرم مولی ان ها بیافتید و سرعت خود را در حل مساله ها بالا ببرید. پیشنهاد کلاس من به شما این است که یک برگه برداشته و مهم ترین ترکیبات را درون ان یادداشت نمایید . در میان استراحت های خود ان ها را مرور نمایید و در هنگام حل مساله های شیمی از این برگه استفاده نمایید تا جرم مولی مواد ملکه ذهن شما شود. باید بدانید که با حل تعداد زیاد مساله شما قادر خواهید بود تا بهترین عملکرد را در مقابل حل مسائل ارائه دهید.

شیوه تست زنی باید به گونه ای باشد که شما تمامی تست های مربوط به یک فصل را ابتدا با یک ضریب مشخص بزنید تا تمامی قسمت های یک فصل شما را در هر بار تست زدن به چالش بکشاند. راهکار دیگری که به عزیزان توصیه می شود این است که تمامی تست های یک فصل را چند تا چندتا زده و بدون درصد گیری به یادگیری نکات مورد نظر بپردازند. در انتهای هر فصل از کتاب های ازمون استفاده کنند و درصد خود را بسنجند. مهم ترین نکته در ازمون های هر فصل ، بالا بردن توانایی تست زنی در فرصتی مشخص و معین است.

نحوه تست زدن کنکوری | چگونه برای رتبه اوردن در کنکور تست بزنیم؟ موفقیت در کنکور(نحوه تست زدن)حداقل تعداد تست در روز

نکته ای که بسیاری از رتبه های برتر با در نظر گرفتن ان توانسته اند به بهترین رشته های دلخواه خود دست پیا کنند ، موظف بودن به تست زنی به تعداد خاص و زیاد در طول روز بوده اند. به گونه ای که یکی از رتبه های برتر در زمینه تست زنی به ما گفت : اگر روزی کمتر از 200 تست زده بودم ، اون روز بد ترین روز عمرم به حساب می امده است. پس ابتدا خود و پتانسیل های خود را بسنجید و با در نظر گرفتن تمام جوانب به تعداد مشخصی تست در روز کار کنید. توجه به این داشته باشید که تعداد زیادی از دانش اموزان در حال پیاده کردن چنین روشی بوده و متاسفانه هیچ کس نیست تا دانش اموزان را به درستی راهنمایی کند. در زمینه تست زدن ، تا انجا که تست کم نیاورده اید کتاب تست بخرید و خود را روز به روز ورزیده تر نمایید.

برگزاری کلاس آنلاین و کسب درآمد
رایگان
× پزشکی و بهداشت توسعه فردی و اجتماعی دانش آموزی و کنکور
کنکور
رسانه زبان های خارجی
زبان انگلیسی
کسب و کار
کارآفرینی مدیریت
گردشگری مهندسی
ریاضی کامپیوتر مکانیک
هنر و موسیقی
عکاسی موسیقی
ورزشی
ورزش های گروهی