روش های عادت کردن به مطالعه روزانه | چگونه به مطالعه روزمره عادت کنیم؟

روش های عادت کردن به مطالعه روزانه | چگونه به مطالعه روزمره عادت کنیم؟

روش های عادت کردن به مطالعه روزانه | چگونه به مطالعه روزمره عادت کنیم؟روش های عادت کردن به مطالعه روزانه | چگونه به مطالعه روزمره عادت کنیم؟: با نام و یاد خدا . در این قسمت سعی داریم تا در مورد یکی از مهم ترین اصول و یکی از بیشترین درخواست های شما صحبت کنیم. موردی که بسیاری روز به روز به دنبال به دست اوردن ان بوده و ارزوی ان را در سر دارن ، عادت کردن به مطالعه روزانه کتاب های گوناگون بوده . برای همین در این قسمت سعی داریم تا درباره روش هایی که به ما کمک می کند تا خواندن کتاب را به صورت یک عادت در بیاوریم ،صحبت کنیم. ابتدا لازم است تا از اهمیت مطالعه روزانه با شما صحبت کنیم. اندیشمندان بسیاری در مورد عادت به مطالعه صحبت نمده اند. یکی از ان ها می گوید : اینکه در مطالعه عادتی به دست اورید به این معنی است که از همه بد بختی های زندگی خود ،جایی امن برای تکیه به ان بسازید. در مورد اهمیت مطالغه فراوان نیز امده است که اگر توجه داشته باشید به زندگی روزمره خود ، بسیاری از اوقات خود را به مطالعه خارج از زمان اختصاص می دهند. حتمن دیده اید که بعد از برنامه ریزی برای انجام کار های مهم و مک کردن وزن ، افراد به سراغ تنظیم کردن زمان های مطالعاتی خود می روند. یکی از برترین تجربه هایی که از خواندن کتب مختلف به دست می اورید ، انتقال تجاربی فراتر از کار های روزانه و تجربه های روزانه خودتان است. افراد را بهتر و بیشتر خواهید شناخت و نحوه ارتباط شما با محیط اطراف شما به نحوه احسنی تنظیم خواهد شد. پس سعی کنید این عادت نیک را در خود جای بیندازید. خواندن کتاب ان هم به صورت یک عادت همانند تمامی ویژگی های دیگر نیاز به تمرین و ممارست و توجه کردن به یک سری نکات اصولی دارد.

اول از همه سعی کنید که کتابی را انتخاب کنید که از نظر خودتان عالی بوده باشد تا خواندن ان برای شما لذت بخش باشد. چرا که اگر کتاب دشواری را انتخاب کنید بعد از چند روز مطالعه ، خستگی شما به بالاترین حد ممکن خواهد رسید و شما سریعا باید کتاب را عوض کنید. راهکار های بسیاری را در ادامه به شما گوشزد خواهیم کرد. سعی کنید تا هر کدام از ان ها را جز به جز رعایت کنید تا بهترین نتیجه را از این مطلب کسب کنید.

روش های عادت به مطالعه روزانه

در این بخش به تمامی روش های ثابت شده در زمینه ایجاد عادت مطالعاتی خواهیم پرداخت تا با شانایی بیشتر ، زمینه خوبی را برای ایجاد این تغییر در خود داشته باشید. مطالع روزانه متاسفانه به دلیل چندین مشکل به تعویق افتاده و نمی توان ان را تبدیل به یک عادت نمود. به همین علت خیلی از ما با توجه به علاقه زیادی که به مطالعه داریم و توانایی ایجاد این تغییر را نداریم ، از وضعیت ایجاد شده افسوس می خوریم. همراه ما باشید تا با راهکار های اصولی دیگر تحت هیچ شرایطی مطالعه روزانه شما از بین نرود.

روش های عادت کردن به مطالعه روزانه | چگونه به مطالعه روزمره عادت کنیم؟تنظیم کردن پاره زمان های مطالعاتی

اول از هرچیزی باید خودتان را بشناسید. میانگین مطالعه ای که در چند ماه اخیر داشته اید را در روز به دست اورید. اگر این میانگین کمتر از نیم ساعت شد سعی کنید برنامهی مقدماتی که در ادامه به شما توضیح داده می شود را اجرایی کنید.برای قدم ابتدایی سعی داشته باشید تا با تنظیم کردن ساعت گوشی و یا ساعت خود ، سه الی چهار پارت ده دقیقه ای برای مطالعه تنظیم کنید.خود را موظف کنید که قبل از خوردن صبحانه و نهار حتما یک ربع مطالعه داشته باشید. درست است که در این بازه های زمانی اندک نمی توان مطلب زیادی را مطالعه نمود اما برای شرع و ایجاد عادت همیشگی کاری بسیار درخشان به حساب خواهد امد. رختخواب را نیز به عنوان زمانی طلایی برای مطالعه چند صحفه از کتاب مورد نظر خود در نظر داشته باشید. همین چند زمان معین و مشخص را به خوبی به پیش ببرید . اگر این چند دقیقه را با یک دیگر جمع کنید ، شما در روز بیش از یک ساعت مطالعه مفید خواهید داشت ان هم در ابتدای کار .پس بازه های زمانی کوچک را دست کم نگیرید.

سعی کنید که هیچوقت بدون کتاب نباشید.

متاسفانه به دلیل مشکلات فراوانی که ما در برابر تنظیم وقت خود داریم ، بهترین راه برای مطالعه این است که همیشه کتابی در دست داشته باشیم. سعی کنید همانند کلید و گواهینامه که در زمان خروج از خانه ان را دائم چک می کنید ، کتاب را نیز به این لیست بیافزایید. داشتن کتاب به منزله ان است که هر زمان حتی اندک ، وقتی بیهوده را می گذراندید بتوانید با مطالعه اندک وقت خود را به بهترین شیوه بگذرانید. خیلی از دوستان این نکته را اذعان می کنند که من می دانم نمی توانم کتاب را بخوانم برای همین ان را همراه خود نمیبرم. این دوستان نیز سعی کنند به طور حتم کتاب را همراه خود ببرند تا عادتی شود که همیشه کتابی در دست داشته باشید. داشتن کتاب سبب خواهد شد که اگر در صف انتظار پزشک و یا یک شرکت قرار گرفته اید ، از کلافه شدن رها شده و به بهترین شیوه ممکن از وقت خود لذت ببرید.

روش های عادت کردن به مطالعه روزانه | چگونه به مطالعه روزمره عادت کنیم؟بهترین مکان را برای مطالعه خود در نظر بگیرید.

برای مطالعه حتی اندک نیاز به تمرکز داریم تا بتوانیم بهترین خود را داشته باشیم. نمی شود صدای زیادی اطراف ما باشد و ما نهایت تمرکز را به کار بگیریم. نمی شود که دائم افراد خانواده برای مطالعه ما مزاحمت ایجاد کنند. در خانه گوشه ای را انتخاب کنید و به مطالعه بپردازید . برای همین نیاز است تا ویژگی های دقیق محیط ارام و مناسب را برای مطالعه رعایت نمایید. در این محیط سعی کنید که عوامل حواس پرتی را از خود دور کنید. از پخش موسیقی هنگام مطالعه جدا خودداری کنید. در هر صورت تلاش کنید که محیط اطراف شما نهایت ارامش را به شما القا کند.

زمان های استفاده از اینترنت و فضای مجازی و یا تماشای فیلم را کاهش دهید.

همه ما امروزه درگیر شبکه های مجازی شده و وقت زیادی را با ان ها می گذرانیم.متاسفانه نا توانی در کنترل این شبکه ها و استفاده از اینترنت ما را روز به روز از زندگی خود دور نموده و نمی گذارد تا به میزان لازم در زندگی خود پیشرفت کنیم. برای همین باید تلاش کنیم که وقت کمتری ا صرف گذراندن وقت در فضای مجازی کنیم. یکی دیگر از اقداماتی که افراد انجام داده و متاسفانه نمی توانند ان را کنترل کنند ، تماشای فیلم مورد علاقه می باشد. چرا که بدون هیچ محدودیتی امروز می توان فیلم دید و از ان لذت برد. پس اگر به دنبال خواندن کتاب های بیشتری هستید ، سعی کنید کمتر وقت خود را به بطالت بگذرانید.

روز مشخصی را برای مطالعه بیشتر انتخاب کنید.

باید بتوانید یک روز از هفته خود را به طور کامل وی ا حداکثری به کتاب اختصاص بدهید. برای مثال 5 شنبه های خود را به خواندن کتاب اختصاص بدهید به گونه ای که مجموع مطالعاتی هفتگی شما برابری کند با میزان مطالعه در ان روز . با این روش کتاب های بیشتر و بیشتری را مطالعه خواهید کرد . در این روز مشخص سعی کنید که وقت زیادی را در کنار خانواده همراه با کتاب بگذرانید. چند صفحه ای از کتاب را برای فرزندانتان و همسرتان بخوانید تا در خانواده شما نیز شوق به کتاب بیشتر و بیشتر شود.

روش های عادت کردن به مطالعه روزانه | چگونه به مطالعه روزمره عادت کنیم؟در انتخاب موضوع کتب نهایت دقت را به خرج دهید.

باید بدانید که اگر موضوعات انتخاب شده برای شما جالب توجه نباشند و اعتقادی به ان نداشته باشید ، مطالعه کتاب شما به شدت بی انگیزه خواهد بود. در نظر داشته باشید که اگر یک نفر کتابی را به شما معرفی کند و شما علاقه ای به موضوع ان نداشته باشید. کمتر کسی اینگونه می تواند ان کتاب را تا انتهایش مطالعه کند. پس سعی کنید موضوعاتی جدید و به روز و علاوه بر ان جذاب انتخاب کنید تا در زمان های مطالعه شوق بیشتری به مطالعه داشته باشید.

با تعیین اهداف ، مطالعه خود را تقویت کنید.

همه انسان ها برای پیشرفت در مسائل مختلف نیاز به تعیین اهداف گوناگون هستند. تعیین اهداف باید به گونه ای باشد که خارج از واقعیت نباشد و خود شما بتوانید ان ها را درک کنید. به عنوان مثال اگر روزی یک ساعت مطالعه بیشتر ندارید نمی توانید تعیین کنید که بعد از دو روز کتابی 200 صفحه ای را تمام کنید. پس دور از واقعیات تعیین اهاف نکنید و با دیدی باز به انتخاب برترین اهداف باشید.به عنوان مثال در روزی که یک ساعت مطالعه دارید حدود 30 الی 40 صفحه برنامه ریزی کنید و اهداف خود را بر روی همین 30 - 40 صفحه پیاده کنید.

روش های عادت کردن به مطالعه روزانه | چگونه به مطالعه روزمره عادت کنیم؟زمان های مطالعه را به بهترین ساعات روز خود تبدیل کنید.

ذهن ما همیشه به دنبال لذت بخش ترین وقایع می رود. به گونه ای که ذهن همه ما انسان ها با در نظر گرفتن روز های بهتر به سختی کار می کند و تلاش دارد تا با برنامه ریزی صحیح به همه ان ها دست پیدا کند. اگر بتوانید یک ساعت مطالعه روزانه خود را همراه با لذت بخش تری کار های خود همراه سازید، روز نخواهد بود که شما از کتاب دوری کنید و این عادت پسندیده در شما نهادینه خواهد گشت. برای مثال بیاید یک شرایط ایده ال را بک دیگر رقم بزنید. اگر در ساعات خاصی مطالعه می کنید قبل از ان اهنگ مورد علاقه خود را پلی کید. بعد از اتمام ان یک فنجان قهوه مورد علاقه خود را اماده کنید و در کنار دست خود بگذارید. عطر مورد علاقه خود را به لباس بزنید و شروع کنید به مطالعه. اینگونه می شود که شوق شما و یادگاری ذهن شما از ان اتفاق و از ان رخداد به خوبی یاد می کند.

 

 

برگزاری کلاس آنلاین و کسب درآمد
رایگان
× پزشکی و بهداشت توسعه فردی و اجتماعی دانش آموزی و کنکور
کنکور
رسانه زبان های خارجی
زبان انگلیسی
کسب و کار
کارآفرینی مدیریت
گردشگری مهندسی
ریاضی کامپیوتر مکانیک
هنر و موسیقی
عکاسی موسیقی
ورزشی
ورزش های گروهی