راهکار های تقویت ریاضی کنکور | برترین منابع کنکوری ریاضی

راهکار های تقویت ریاضی کنکور | برترین منابع کنکوری ریاضی

راهکار های تقویت ریاضی کنکور | برترین منابع کنکوری ریاضی :به نام خدا. در این قسمت همراه شما شیدیم تا در ادامه روند تقویت دروس کنکوری شما را راهنمایی کنیم و برترین منابع موجود در درس ریاضی را با شما در میان بگذاریم. همانگونه که در مطالب گذشته در مورد ریاضی و سختی ان با شما صحبت کردیم در این قسمت همراه شماییم تا با ارائه راهکارهای تقویتی حداقل بتوانیم اندکی به درصد شما در این درس شیرین بیافزاییم . گفته بودیم که باید در اولین قدم ، علاقه خود را نسبت به درس ریاضی افزایش دهید. نمی شود که از چیزی متنفر باشید و ان را هر روز در برنامه درسی خود قرار دهید. پس ابتدا سعی می کنیم با حل سوالات ساده و اسان ، علاقه خود را به یافتن جواب در حل مسائل افزایش دهیم. قدم بعدی که باید ان را اجرایی کنید ، نزدیک شدن به درس مورد نظر می باشد.حتما تجربه دارید که افرادی با فوبیای خاص را بعد از مدتی در معرض قرار دادن ان ها با عوامل ایجاد کننده ترس درمان کرده اند. اری این قانون نیز باید در شیوه درسی شما پیاده شود. سعی کنید که در برنامه روزانه خود دروسی که در ان احساس ضعف می کنید را بیش از پیش بگنجانید و با روندی ملایم از اسان به سخت ان را تمرین کنید. در خصوص درس ریاضی نیز یکسری نکات برجسته را در ادامه برسی خواهیم کرد تا با دقت بیشتری به ان ها بپردازید. هم اکنون می توانید برای ثبت نام کلاس ریاضی بر روی لینک روبرو کلیک کنید.

1. به هیچ وجه به عنوان یک درس حفظی با ریاضی برخورد نکنید.

متاسفانه دسته ای از دانش اموزان به علت بیزاری شدید نسبت به ریاضی سعی دارند تا ان را به خاطر بسپارند و حفظ کنند. متاسفانه این گونه برخورد کردن با درس ریاضی بدترین نتیجه را برای شما رقم خواهد زد. بیایید یک مثال را با شما در میان بگذاریم. در نظر بگیرید که برای اموزش پایه ها و مقدمات ریاضی دانش اموزی ان ها را به خاطر بسپارد بدون انکه هیچ کدام را به درستی متوجه شده باشد. در سال های بعد که باید از ماهیم اموخته شده نهایت استفاده را داشته باشد ، با یک عالمه اطلاعات حفظی فراموش شده مواجه خواهد شد . ندانستن اطلاعات قبلی به کنار ، یادنگرفتن اطلاعات جدید نیز فرد را از درس ریاضی به شدت دور خواهد کرد. پس به هیچ وجه هیچ کدام از مباحث مفهومی و قابل استباط ریاضی را حفظ نکنید و فقط و فقط ان را به خوبی یاد بگیرید.

2.ممارست در تمرین و حل سوالات زیاد

همه ما تقریبا می دانیم که اگر قرار باشد در حرفه ای و یا کاری موفقیتی حتی اندک به دست بیاریم نیاز داریم تا دائم تمرین کنیم. تمرین افراد را خواهد ساخت. در نظر داشته باشید که هرچه سوالات بیشتری را حل کنید ، نکات بیشتری را متوجه خواهید شد و نقاط ضعف خود را شناسایی می کند. خارج از اینکه نقاط ضعف خود را خواهید شناخت ، می توانید با انواع راه حل های موجود اشنا شوید و خود را ورزیده تر کنید. اگر در درسی به خصوص شما توانسته باشید که بهترین سوالات ان را حل کنید و تمم نکات مربوط به ان را یادداشت کنید ، بهترین نتیجه را از تمرین خود خواهید گرفت. چرا که در درس ریاضی راهی جز تست زدن و حل مساله فراوان برای شما وجود نخواهد داشت.

3. اموزش های اساتید خود را جدی بگیرید.

متاسفانه عمده دلیل شکست و احساس ضعف دانش اموزان باز می گردد به بی توجهی ان ها در کلاس درس .چرا که اکثر زمانی که شما در حال یادگرفتن درس ریاضی هستید مربوط است به اموزش اساتید ریاضی . پس سعی کنید در کلاس تمام توجه خود را به یادگیری مطالب داده و سعی کنید تمامی اشکالات خود را با استاد خود مطرح کنید و تا مطالب را به خوبی یاد نگرفته اید از ان ها رد نشوید. سعی کنید در ردیف ابتدایی کلاس نشسته و بدون اینکه حواس و تمرکز شما از بین برود به مباحث به خوبی گوش فرا دهید .

4. روش های میانبر حل سوالات را به خوبی یاد بگیرید.

باید بدانید که راه حل سوالات ریاضی گوناگون بوده و نیاز به تمرین فراوان دارد تا بتوانیم ان ها را به خوبی یادبگیریم. اما باید بدانید که بهترین روش برای حل سوالات را باید یادگرفت. چرا که در کنکور سراسری باید در کوتاه ترین زمان بهترین نتیجه را به دست اورد.

5.ریاضی را در برنامه روزانه خود قرار بدهید.

در اصول مشاوره یکی از مهم ترین مباحثی که مطرح می شود داشتن تمرین روزانه و یا هفتگی دروس هیت. به گونه ی که نمی شود دروس را برای مدت طولانی رها نمود و گهگداری به صورت دلبخواه سراغ ان ها رفت . پس این نکته را تا زمانی که درس می خوانید به خاطر بسپارید که تمامی درو را باید با یک دیگر پیش برد و هر کدام را به صورت متعادل تقسیم بندی کرد. در اینجا برای درس ریاضی لازم است تا ساعت مورد نظر خود را در روز از یک ساعت و نیم تا دو ساعت حداقل در نظر بگیرید و یا اینکه دور روز در میان این ساعت مطالعه و تست و تمرین قرار دهید.

6راهکار های تقویت ریاضی کنکور | برترین منابع کنکوری ریاضی.از برترین کتاب های تست موجود در بازار استفاده کنید.

متاسفانه چه بسیاری از دانش اموزان که از همان ابتدای راه درس خواندن خود به دنبال کتاب های برتر موجود در بازار نبوده و منتظر بوده اند تا کتابی را پیدا کنند و دلخوش به ان مسیر خود را به پیش ببرند. اما لاز است بدانید که کتاب خوب در هر زمینه ای راهنمای بسیار قوی به سابمی اید که می تواند زندگی بسیاری از ما ها و اینده شغلی ما را تغییر دهد. در زمینه درسی نیز لازم است تا با پرس و جو از اساتید برتر ، بهترین کتاب ها را برای مطالعه برگزید و پایه خود را با ان ها تقویت کرد. در این زمینه لازم است تا ابتدا میزان اشتیاق خود را نسبت به اواع کتاب های تست برسی کنیم و اگر به دلمان نشستند ان ها را خریداری کنیم. این نکته نیز توجه کنید که خریداری کتاب های اضافه چیزی جز افسردگی برای شما رقم نخواد زد چرا که چند بار حل کردن یک کتاب خوب بسیار بهتر از یک بار حل کردن چند کتاب متوسط است. پس در زمینه کتاب های کم کاموزشی نهایت دقت را به خرج دهید. برای اشنایی بهترین منابع در قسمت مشاوره در کنار سمت راست تصویر با مشاوران ما به گفت و گو بنشینید.

7.اگر در یادگیری قسمتی از مباحث ناتوان شده اید به کلاس های اموزشی بروید.

متاسفانه در زمینه کلاس های کنکوری بسیاری از دانش اموزان به دو دسه افراط و تفریط تقسیم بندی می شوند . یک دسته که نهار ظهرشان شده کلاس تقویتی و کنکوری و یک دسته که با زور شلاق و نیزه به کلاس کنکوری نخواهند رفت. در این زمینه سعی کنید ادمی میانه رو باشید به گونه ای که نه هیچ وقت مبارزه کنید و نه هیچ زمانی بدون داشتن اطلاعات کافی و به صورت هیجانی به کلاس کنکوری بروید. کلاس های اموزشی برای افزایش ارتقائ سطح اموزشی شما بنا نهاده شده اند و هیچ هدف دیگری نباید داشته باشند. اما در این راستا اگر دانش اموزان و معلمان ندانند که دانش اموز به چه هدفی قصد شرکت در کلاس ها را دارند نمی توانند بهترین استفاده را از ان ببرند. در زمینه ریاضی و کلاس اموزشی ان سعی کنید که ابتدا تداد زیدی سوال در زمینه یک مبحث خاص حل کنید و بعد از حل کردن تعداد زیادی سوال و دیدن پاسخ های تشریحی ان اگر به مشکلات زیادی برخوردید ان ها در کنار هم جمع کنید و نزد اساتید خصوصی بروید و حل ان ها را جویا شوید. و یا این که اگر در مبحثی خاص احساس ضف می کنید و به صورت پایه ای به ذهن شما ننشسته است ان را کلاس بگیرید و به صورت چندین جلسه ان را به صورت مفهومی اموش ببینید.

8راهکار های تقویت ریاضی کنکور | برترین منابع کنکوری ریاضی. برای یادگیری مفاهیم پایه ای هرچه سریعتر اقدام کنیم.

نکته ای که همه استاتید در همه دروس به ان اذعان دارند همین نکته است. چرا که دانش اموزان با دیدگاه های مختلف و مشکلات متعدد به سمت کلاس های اموزشی هجوم اورده و خواهان درک تمامی مطالب هستند . اما اساتید بعد از چند دقیقه بعد از برگزاری کلاس ها متوجه می شوند که افراد پایه های ضعیفی را داشته و نمی توان روی پایه ضعیف باری سنگین یاده کرد. برای همین سعی کنید ابتدا به دنبال تقویت پایه های ریاضی خود بروید تا بعد از ان اگر فرصتی پیش امد بتوانید برای کار سنگین تر اقدام کنید.مفاهیم پایه انقدر اهمیت دارد که در ضرب المثل های ما به ان نیز اشاره شده است.به این عبارت که : خشت اول گر نهد معمار کج-تا ثریا می رود دیوار کج . به این معنی که اگر از ابتدا کاری پایه دار را اشتباه انجام دهید تا زمانی که خستگی می کشید و در خیال پیشرفت هستید کار شما به سرانجام خوب ینخواهد رسید و تمام زحمات شما به هدر خواهد رفت.

هم اکنون می توانید با مشاوران کلاس من در ارتباط باشید و تمامی نکات مروبط به کلاس های ثبت نامی را جویا شوید. همچنین می توانید برترین اساتید را رزرو کنید تا ظرفیت کلاس ها سریع تمام نشوند. منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزانیم.

برگزاری کلاس آنلاین و کسب درآمد
رایگان
× پزشکی و بهداشت توسعه فردی و اجتماعی دانش آموزی و کنکور
کنکور
رسانه زبان های خارجی
زبان انگلیسی
کسب و کار
کارآفرینی مدیریت
گردشگری مهندسی
ریاضی کامپیوتر مکانیک
هنر و موسیقی
عکاسی موسیقی
ورزشی
ورزش های گروهی