بهترین سامانه برگزاری کلاس آنلاین (آموزش مجازی)  | سامانه آموزش آنلاین

بهترین سامانه برگزاری کلاس آنلاین (آموزش مجازی) | سامانه آموزش آنلاین

بهترین سامانه برگزاری کلاس آنلاین (آموزش مجازی)  | سامانه آموزش آنلاین : با نام و یاد خدا . امروزه با توجه به شیوع مشکلات بزرگ در سطح جوامع ، داشتن پلتفرمی بدون نقص برای تدریس به دانش اموزان و دانشجویان در مدارس و دانشگاه ها امری لزومی تلقی شده و بایست هرچه سریعتر بهترین سامانه برگزاری کلاس آنلاین و آموزش آنلاین را یافت.

در این مطلب قرار است تا بدون هیچ جانب داری به مقایسه برگزاری کلاس ها بپردازیم و ویژگی هر کدام را به صورت جداگانه مورد موشکافی قرار دهیم. آموزش مجازی با توجه به مشکلات متعددی که تا کنون برای اساتید و دانشجویان داشته ، خسته کننده بوده و تا حدی این آموزش نتوانسته است جایی در میان اساتید و دانش اموزان و دانشجویان داشته باشد. اما امروز به مقایسه هر کدام از سامانه های خواهیم پرداخت و با شفافیت کامل هر کدام از ان ها را نقد خواهیم نمود. همراه ما باشید. ابتدا لزوم برگزاری و آموزش آنلاین را با شما در میان می گذاریم و بعد به طور کامل سامانه های موجود را برسی می کنیم.

بهترین سامانه برگزاری کلاس آنلاین (آموزش مجازی)  | سامانه آموزش آنلاین لزوم برگزاری کلاس آنلاین (آموزش آنلاین)

در این بخش به طور خلاصه به لزوم آموزش آنلاین می پردازیم. فارغ از اینکه مشکلاتی مانند شیوع بیماری در سطح جامعه کلاس ها را به سمت تعطیلی می کشاند، باید بدانیم که کلاس های حضوری با توجه به یکسری مسائل مشکلات به خصوص خود را خواهند داشت. به گونه ای که می توان میزان کیفیت و بازدهی کلاس ها را با برگزرای اصولی ان بالا برد. آموزش آنلاین با توجه به اینکه در هر شرایطی و در هر موقعیتی می تواند به دانشجو و دانش اموز کمک کند و نیازی به صرف وقت زیاد برای حضور در کلاس و تلف کردن زمان بازگشت به خانه و رفتن به دانشگاه و مدرسه می تواند به شدت مناسب باشد به خصوص برای کلاس های خارج از ساعت که به بهترین شکل ممکن توانای برگزاری را خواهد داشت. یکی دیگر از ویژگی هایی که به شدت برای همگان جذاب خواهد بود ، باز بودن دست اساتید برای تدریس است. به گونه ای که در کلاس های درس متاسفانه به دلیل نبود امکانات کامل در هر مدرسه و یا دانشگاه امکان به اشتراک گذاشتن فایل و ویدیو کم بوده و اکثرا از وایت برد استفاده می شود. در حالیکه در این کلاس ها توانایی اشتراک گذاشتن ویدیو و فایل وجود داشته و با پشتیبانی 24 ساعته می توانیم تدریس خود را با بالاترین کیفیت به پیش ببریم.

در زمینه برگزاری آنلاین کلاس و دوره و سیمنار و وبینار تعداد زیادی از سامانه ها داخلی و خارجی در دسترس ما بوده اما هر کدام ویژگی به خصوصی دارد و نقص و ایراد های بسیار که در ادامه به ان می پردازیم. ابتدا بیاید چند نمونه از ان ها را برای شما مثال بزنیم و بعد از ان به نقد کلی بپردازیم. اولین سامانه ای که به شدت مورد استقبال قرار گرفت ادوبی کانکت بود . اما متاسفانه نتوانست جای خوبی را بین دیگر رقبا داشته باشد. یکی دیگر از مواردی که نیز مطرح شد سیستم زوم (zoom) بود که ان هم به دلیل استفاده و کارایی تجاری ان و مشکلات متعدد برای استفاده فارسی زبانان مورد استقابل قرار نگرفت. یکی دیگر از برنامه های خارجی که وجود دارد کلیک متینگ (click meeting) هست که ان هم با وجه به مشکلات پرداختی ، هزینه ها بالا و مشکلات در خواندن اسلاید های فارسی و نداشتن چت فارسی و بسیاری دیگر از موارد مورد استقبال قرار نگرفت. در این میان سامانه های داخلی توانستند با ایجاد فضایی جدید به کاری جدید دست زده و پشتیبانی فارسی را به برنامه ها اضافه کنند. همین یک قدم توانست ان ها را در میان سایرین به خوبی نشان دهد. اما متاسفانه باز مشکلات به خصوصی وجود داشت و سادگی زیاد و سطحی بودن ان و نداشتن امکاناتی که در ادامه ان را برای شما مطرح خواهیم ساخت باعث شد تا سامانه های داخلی هم تبدیل شوند به سامانه ای که به اجبار و به علت نبود سامانه های بهتر باید از ان ها استفاده نمود. در ادامه همراه باشید تا هر مورد را برای شما موشکافی نمایم .

ادوبی کانکت (Adobe connect)

Adobe connect از انجایی که شرکت معتبر ادوبی پشتوانه ان بوده و انتظار می رود تا بهترین سامانه باشد اما متاسفانه نتوانست رضایت کافی را برای برگزاری کلاس ای مدارس و دانشگاه را به دست اورد. امکانات متنوعی دارد که این باعث شد تا در اولین قدم از ان در جهت اموزش استفاده شود اما بعد از مدتی با توجه به مشکلاتی که در ان وجود داشت از دید مخاطبان و اساتید کنار رفت و اینگونه بود که نتوانست نظر تعداد کثیر را به سمت خود جذب کنید. اساتید با مشکلات مختلفی با ان روبرو می شدند و این ازاردهنده بود. به عنوان مثال قطع و وصلی های زیاد ، عدم پشتیبانی از چت فارسی ، مشکلات صدا و تصویر در برقراری ارتباط با مخاطبان. همه این ها باعث شد تا نتواند در رده اول قرار گیرد.

 

زوم (Zoom)

یکی دیگر از برنامه هایی که برای جلسه های کاری و کار های تجاری از ان استفاده می شود همین برنامه زوم هست. متاسفانه به علت اینکه مشکلات زیادی را برای برگزاری کلاس داشته و پشتیبانی قوی برای شما ارائه نمی کند نمی توان از ان انتظار نا به جا داشت. به گونه ای که برای دورهمی های اموزشی 3 4 نفره به شدت خوب بوده اما برای برگزاری کلاس ان هم برای دانشگاه و مدارس مفید نیست. علت ان هم به ترتیب عبارتند از :

  • نداشتن پشتیبانی از زبان فارسی
  • عدم استفاده از اسلاید  با زبان فارسی
  • نداشتن آیفریم
  • نداشتن پشتیبانی 24 ساعته با زبان فارسی
  • نداشتن درگاه معتبر داخلی برای پرداخت

 

کلیک متینگ (Click meeting)

یکی دیگر از سامانه های خارج از کشور که در برگزاری کلاس ها و کنفرانس های آنلاین در حال فعالیت است کلیک متینگ است. این سامانه نیز با توجه به اینکه پرداخت داخل کشور نداشته و مشکلاتی در برگزاری کلاس دارد در کشور ما مورد توجه قرار نگرفت. با توجه به اینکه از فارسی پشتیبانی نمی کند و این بزرگترین نقص هر سیستمی در کشور ما خواهد بود ، به طور کلی کنار گذاشته شد. معایبی که می توان به ان وارد ساخت عبارتند از :

  • نداشتن پشتیبانی زبان فارسی
  • عدم نمایش درست و بدون نقص اسلاید ها
  • مشکل پرداخت
  • نداشتن امکان نظر سنجی
  • ناتوانی در استفاده اختصاصی لوگو

 

سامانه های داخلی موجود

با توجه به اینکه به دنبال بهترین سامانه و بدون نقص هستیم ، سامانه های داخلی هم با توجه به حجم زیاد مخاطبان نتوانسته اند کار خود را گسترش بدهند و بهترین را به دانش اموزان و دانشجویان ارائه دهند. برای همین مشکلاتی اعم از عدم اتصال صدا ، ناتوانی در سیو کردن ویدیو ها و پخش مجدد ان ها ، نداشتن پشتیبانی 24 ساعته و مشکلات متعدد در اتصال باعث شده است تا به همین سامانه ها راضی بوده باشه و از ان ها استفاده کنند. در حالی که مهم ترین بخش که همان پخش مجدد هست رو این سامانه ها ساپورت نمی کنند. مشکلات دیگر ان ها عبارتند از :

  • نداشتن پشتیبانی و گروه قوی برای ان
  • ناتوانی در سیو کلاس های برگزار شده
  • نداشتن نظر سنجی
  • عدم پشتیبانی از اسلاید های فارسی
  • نداشتن جذابیت در قالب کلاس 
  • شباهت شدید به نمونه های خارجی
  • نداشتن قابلیت ثبت نام دوره و کلاس

 ارزانترین نرخ تور استانبول رو از لحظه آخر بخواهید 
 نگران زمان نباش، تا لحظه آخر وقت داری، در لحظه سفر کن 

کلاس من (Kelaseman)

یکی دیگر از سامانه هایی که به تازگی فعالیت خود را اغاز نموده ، سامانه کلاس من بوده. سامانه کلاس من با توجه به مشکلاتی که از ابتدا با شما مطرح کردیم سعی کرده است تا تمامی نواقص را رفع کند و بهترین ها را به شما ارائه دهد. سامانه برگزاری کلاس آنلاین کلاس من با ارائه تخفیف های بی نظیر ، با کمترین قیمت ممکن به شما ارائه خدمت خواهد نمود. پس می توانید با کمترین قیمت تمام شده کلاس های خود را برگزار نمایید.

به گونه ای که ویژگی های ان که توانسته نسبت به سایر رقبای داخلی پیش بیاندازد عبارتند از :

  • قابلیت ثبت نام  و فروش بلیت
  • امکان نظر سنجی
  • پشتیبانی زبان فارسی
  • چت فارسی و بدون نقص
  • عدم نیاز به نرم افزار
  • استفاده از لوگو اختصاصی
  • وب سرویس
  • اشتراک دسکتاپ بدون نقص

در ادامه توجه داشته باشید به مقایسه همه سامانه ها در یک نگاه .

ویژگی های آنلاین کلاس من در قیاس با شرکای تجاری دیگر:

قابلیت کلاس آنلاین کلاس من نمونه های داخلی دیگر
قابلیت ثبت نام انلاین و دریافت هزینه از کاربران
امکان نظر سنجی
پشتیبانی از زبان فارسی
چت فارسی بدون نقص
عدم نیاز به نرم افزار
اشتراک دسکتاپ
وب کم
امکان انتخاب کیفیت وب کم و دوربین
اشتراک فایل
اشتراک اسلاید 
پشتیبانی از اسلاید به زبان فارسی
پشتیبانی از بیش از 7000 فونت در اسلاید
ضبط رویداد و پخش مجدد
وایت برد و تخته سیاه
وایت برد چند کاربره
چت
پشتبانی از انواع سیستم عامل
خرید با درگاه معتبر بانکی ایرانی
پشتیبانی 24 ساعته 
 
برگزاری کلاس آنلاین و کسب درآمد
رایگان
× پزشکی و بهداشت توسعه فردی و اجتماعی دانش آموزی و کنکور
کنکور
رسانه زبان های خارجی
زبان انگلیسی
کسب و کار
کارآفرینی مدیریت
گردشگری مهندسی
ریاضی کامپیوتر مکانیک
هنر و موسیقی
عکاسی موسیقی
ورزشی
ورزش های گروهی