اموزش نکات ترکیبی زیست شناسی | نکات ترکیبی پستانداران و خفاش |تمام نکات پستانداران و خفاش

اموزش نکات ترکیبی زیست شناسی | نکات ترکیبی پستانداران و خفاش |تمام نکات پستانداران و خفاش

اموزش نکات ترکیبی زیست شناسی | نکات ترکیبی پستانداران و خفاش |تمام نکات پستانداران و خفاش : در ادامه نکات ترکیبی زیست در این قسمت همراه شماییم تا در مورد ویژگی تمامی پستانداران صحبت کنیم و در ادامه ان نیز در مورد تمامی ویژگی خفاش ها با شما به بحث بنشینیم.قبل از شروع این قسمت چند مورد را در مورد مطالعه ترکیبی زیست به شما گوشزد می کنیم امید که راهگشایی باشد برای پیشرفت بیشتر شما عزیزان. هر زمان نکته ای از سه کتاب زیست مطالعه نمودید به دنبال ان باشید که خودتان بینید ایا قسمتی از مطلب را به یاد می اورید یا نه. در ادامه ان دنبال این نکته باشید که در قسمت نکات ترکیبی فصل مربوطه به دنبال ان باشید. به هیچ وجه خود به دنبال نکات در کتاب ها نگردید چرا که اگر چنین کنید نعداد نکات ترکیبی که یاد میگیرید بسیار کمتر از زمانی است که نکات ترکیبی را در یک کتاب نکات ترکیبی فرا می گیرید.

 

اموزش نکات ترکیبی زیست شناسی | نکات ترکیبی پستانداران و خفاش |تمام نکات پستانداران و خفاشتمامی ویژگی های پستانداران

اینکه بدانید چه ویژگی های در مورد پستانداران مشترک بوده و در تست های ترکیبی بتوانید بهترین نتیجه را به دست اورید باید دقت کنید که چه ویژگی هایی در کتاب به عنوان ویژگی های پستانداران ذکر شده است. به عنوان مثال اگر بپرسند پلاتی پوس علاوهبر کازئینلاکتوز نیز در دارد درست است یا غلط ؟ در ادامه به تمامی نکات ذکر شده دقت کنید و ان ها را به خاطر بسپارید.

داشتن لاکتوز و کازئین و گالاکتوز ویژگی به خصوص پستانداران است . موجوداتی که جزو جانداران مهره دار به حساب امده و گوارشی برون سلولی دارند. در معده نوزادان بسیاری از پستانداران رنین وجود دارد که کازئین را رسوب می دهد . پستانداران گیاه خوار نیز داریم که روده ان ها بسیار طولانی است . گاو و گوزن جزو پستانداران بوده و نشخوار کنندگان هستند که دارای مده ای چهار قسمتی هستند.ر این گروه از جانداران (پستانداران) قفسه سینه به وسیله پرده دیافراگم از حفره شکمی جدا شده است. این موجودات با شش تنفس کرده و قلبشان 4 حفره ایست . گردش خود ان ها مضاعف و بسته می باشد برخلاف حرچنگ !! این موجودات ماده فعی خود را به صورت اوره دفع می نمایند. اندام حرکتی ان ها 4گانه بوده که اندازه نسبی مغز ان ها و پرندگان نسبت به وزن بدن در بین مهره داران بیشترین مقدار است . همچنین باید بدانید که رشد نیمکره مخ ان ها بیشتر است . اگر جایی بحثی از نخستین پستانداران شد ذهنتان را به سمت پریمات ها معطوف کنید. لقاح پستانداران داخلی بوده و ان یا زنده زا هستند و یا تخم گذارند. به نظرتون کلون کردن در پستانداران امکان پذیره ؟ اره دیگه در گاو ها و موش ها و سایر پستانداران کلون کردن هم ممکن است. در قاره استرالیا و امریکای جنوبی تعداد زیادی گونه پستاندار کیسه دار یافت می شود. اگر تونستین چه بگید که بین کدام دو گروه که یک طرفش پستاندار است سنگواره یافت شده است ؟ فکرش کنید!! سنگ واره حد واسط بین خزندگان و پستانداران کشف شده است. و دایم نزدیک می شیم به انتهای پستانداران . پلنگ جاگواری که از پستانداران کوچک تغذیه می کند و نر های پستاندار بی شرف که سیستم چند همسری را پیاده کرده اند. هزینه ها هم معمولا با کیست؟ هزینه های پرورش نوزادان هم بر عهده والد ماده خواهد بود.

اموزش نکات ترکیبی زیست شناسی | نکات ترکیبی پستانداران و خفاش |تمام نکات پستانداران و خفاشخفاش و نکات مربوط به ان

در مورد خفاش نیز سوالا ترکیبی زیادی مطرح شده است که لازم می دانیم ان ها را با شما مطرح نماییم. پس یه دون خفاش رو مواظب باشید نابودتون نکنه!!.خفاش پستانداری است که از گوشت تغذیه می کند و یا گوشتخوار است. سیستم تنفس ان ششی بوده و پرده دیافراگم کاملی دارد . قلب چهار حفره ای و گردش خون مضاعف دارد.اوره دفع کرده و پرواز می کند در حالی که بال خفاش بدون پر است . دفاع اختصاصی و غیر اختصاصی داشته که مغز و طناب عصبی و مننژ دارد. پژواک می سازد و لقاح داخلی دارد و بچه زا هستند. چه چیز هایی همولوگ بودند؟ بال خفاش و بال پنگوئن و اندام جلویی تمساح . گرد افشان بوده و سیستم چند همسری می توانند داشته باشند. و اگر یادتان بیاید ، چه گل هایی را در شب گرد افشانی می کرد؟ گل های سفید !!

برگزاری کلاس آنلاین و کسب درآمد
رایگان
× پزشکی و بهداشت توسعه فردی و اجتماعی دانش آموزی و کنکور
کنکور
رسانه زبان های خارجی
زبان انگلیسی
کسب و کار
کارآفرینی مدیریت
گردشگری مهندسی
ریاضی کامپیوتر مکانیک
هنر و موسیقی
عکاسی موسیقی
ورزشی
ورزش های گروهی