اموزش فیزیک دوازدهم : اموزش حرکت شناسی فیزیک دوازدهم

اموزش فیزیک دوازدهم : اموزش حرکت شناسی فیزیک دوازدهم

اموزش فیزیک دوازدهم : اموزش حرکت شناسی فیزیک دوازدهم   : حرکت شناسی یکی از مبحث هایی است که از اهمیت خاصی برخوردار است . با فهم کامل این مبحث می توانید بسیاری دیگر از مباحث فیزیک مربوط به حرکت و نیرو را حل نمایید . با ما همراه باشید تا بیش از پیش در این باره با شما سخن بگوییم . کلاس من قصد دارد تا با بحث کامل در این مورد شما را هرچه بهرت و بیشتر با اموختن مفومی مباحث اشنا نماید .

حرکت شناسیاموزش فیزیک دوازدهم : اموزش حرکت شناسی فیزیک دوازدهم

قصد داریم از بردار های مکان و تغییرات ان با شما صحبت کنیم .برسی کامل نمودار های شتاب و سرعت بر حسب زمان نیز از هدف هایی است که در این سری قرار است ان ها را اموزش دهیم .با ما همراه باید تا بیشتر در این مورد و موارد مربوطه صحبت نماییم .

ابتدا قرار است تعاریف جامعی را برای شما شرح دهیم تا بتوانید به صورت مفهومی مسائل و مباحث را درک نمایید . ابتدا از حرکت و ذره صحبت خواهیم نمود .

زمانی که مختصات هر نوع جسمی به یک مبدا کاملا مشخص تغییر کند البته با گذشت زمان ، این تغییر در زمان را حرکت خواهیم گفت . ذره نیز لازم است بداید که اگر ابعاد جسمی در قبال فاصله های طی شده و مطرح شده قابل چشم پوشی باشد ، به جسم مذکور ذره می گویند .

مسافت و یا مسافت طی شده عبارت است از طول مسیری که متحرک برای رسیدن به مقصد طی خواهد کرد .مسافت پیموده شده را با ((L)) نشان می دهند .باید بدانید یکای مورد ذکر شده متر خواهد بود . از نظر کمیتی
، عددی حساب شده و نرده ایی و یا اسکالر طبقه بندی میشود .

✈️ ارزانترین نرخ تور کیش رو از لحظه آخر بخواهید 
 نگران زمان نباش، تا لحظه آخر وقت داری، در لحظه سفر کن

 

 

بردار مکان به برداری خواهیم گفت که ابتدای ان در مبدا مشخص شده و یا مبدا مختصات باشد و انتهای ان در مکان جسم قرار داشته باشد . بردار جابجایی نیز لازم است بدانید چیست . با ما همراه باشید .

بردار جابجایی : زمانی که ذره ای در لحظه مشخص اول در نقطه مشخص باشد و در لحظه مشخص دوم در مکان مشخص دوم باشد جابجایی بین این دو لحظه .کمیتی برداری بوده و از همین قواعد پیروی می کند .دارای بزرگی و مقدار و جهت و راستا است .

کلاس من منتظر نظرات و انتقادات شما است . با دنبال کردن هشتک های مربوطه به تمامی مطالب در هر زمینه دلخواه دست پیدا کنید .

 
 
برگزاری کلاس آنلاین و کسب درآمد
رایگان
× پزشکی و بهداشت توسعه فردی و اجتماعی دانش آموزی و کنکور
کنکور
رسانه زبان های خارجی
زبان انگلیسی
کسب و کار
کارآفرینی مدیریت
گردشگری مهندسی
ریاضی کامپیوتر مکانیک
هنر و موسیقی
عکاسی موسیقی
ورزشی
ورزش های گروهی