اموزش شیمی یازدهم : اموزش شیمی در پی غذای سالم | فصل دوم شیمی یازدهم

اموزش شیمی یازدهم : اموزش شیمی در پی غذای سالم | فصل دوم شیمی یازدهم

اموزش شیمی یازدهم : اموزش شیمی در پی غذای سالم | فصل دوم شیمی یازدهم : برای پی بردن به روش های کسب غذای سالم لازم است تا موارد مورد نیاز که در ادامه برسی مینماییم را رعایت نمایید . مهم ترین دغده این فصل سالم تر نمودن غذاهایی است که بشر به مصرف می رساند . در این قسمت کلاس من به برسی کامل فصل در پی غذای سالم تلاش دارد تا تمام نکات مبهم را برای شما روشن سازد .

درپی غذای سالم

در ابتدای راه لازم است بدانید که منبعی بزرگ برای سیاره زمین برای کسب انرژی خورشید است . به  گونه ای که در صورت کم تر و زیاد تر شدن این منبع و یا عدم حضور ان زندگی برای جانوران و انسان نا ممکن خواهد شد .

وجود هوا و وجود اب نیز از مهم ترین منابعی است که نمی توان از اهمیت ان ها چشم پوشی نمود . لازم است بدانید که در این قسمت قرار است از غذایی صحبت کنیم که تامین کننده انرژِ برای بقای جانداران است .به گونه ای که اگر گیاهان و یا هر قسمت از موجودات را حذف کنیم ، باقی گروه ها به سختی توانایی زنده ماندن دارند . برای مثال میدانید که از غلات برای مصرف حیوانات و انسان استفاده می شود .

زمانی که غذایی خورده می شود انرژی به سیتم بدن شما تزریق می شود .بعد از تزریق انرژِ به بدن ، دمای بدن بیش تر و بیشتر خواهد شد .  اما برای اینکه بدانیم این انرژِی از کجا و چگونه به بدن ما تزریق میشود ، همراه ما باشید .

 

دما و گرما

با دانستن دمای یک جسم می توان به این نکته پی برد که میزان جنب و جوش ذرات به چه مقدار است . اما این نکته نیز باید بدانید که جنب و جوش اصلی مربوط به ماهیت اجسام است . چرا که در گاز ها جنب و جوش بیشترین جد خود را خواهد داشت . اما برای مقایسه اجسام با یک نوع ماهیت می تواند به دمای ان ها مراجعه نمود .

دما به طور کلی تعین کننده سرعت و میانگین انرژی جنبشی ذرات سازنده است . معیاری است که میتوان سردی و گرمی را به وسیه ان مشخص نماییم .

یکسری قانون هایی در مورد دما وجود دارد که اولین ان مروبط به نماد ان با سلسیوس است که بر حسب کلوین نیز مینویسم . باید بدانید که نقطه شروع این دو متفاوت است وگرنه تغیر چند درجه ای در سلیوس برابر است با همان تغییر در کلوین . یکای کلوین در SI ثبت شده است اما سلسیوس رایج تر است .

با کلاس من در ادامه همراه بشید تا بیشتر به فصل دوم شیمی یازدهم بپردازیم .

 

 

 

برگزاری کلاس آنلاین و کسب درآمد
رایگان
× پزشکی و بهداشت توسعه فردی و اجتماعی دانش آموزی و کنکور
کنکور
رسانه زبان های خارجی
زبان انگلیسی
کسب و کار
کارآفرینی مدیریت
گردشگری مهندسی
ریاضی کامپیوتر مکانیک
هنر و موسیقی
عکاسی موسیقی
ورزشی
ورزش های گروهی