اموزش شیمی دوازدهم :فصل دوم شیمی دوازدهم | اسایش و رفاه در پناه شیمی

اموزش شیمی دوازدهم :فصل دوم شیمی دوازدهم | اسایش و رفاه در پناه شیمی

اموزش شیمی دوازدهم :فصل دوم شیمی دوازدهم | اسایش و رفاه در پناه شیمی :با توجه به استقبال زیاد از اموزش شیمی در سامانه اموزشی کلاس من ، تمام سعی و تلاش خود را بر ان گذاشتیم تا بتوانیم فصل دوم شیمی دوازدهم را به طور کامل به شما اموزش دهیم. با ما همراه باشید و نظرات خود را به ما منتقل کنید تا بهترین خدمات را به شما ارائه دهیم.

الکتروشیمیاموزش شیمی دوازدهم :فصل دوم شیمی دوازدهم | اسایش و رفاه در پناه شیمی

در این قسمت سعی داریم به تعریفی از الکتروشیمی بپردازیم و کاربردهایی از الکتروشیمی را برای شما مرور کنیم .تعریفی که می توان از الکتروشیمی برای شما عزیزان داشت عبارت است از : علمی را گوییم که برای انجام یک تغییر شیمیایی و یا تولید کردن انرژی الکتریکی به وسیله واکنش شیمیایی ، از انرژی الکتریکی استفاده کند. این علم کاربرد های فراوانی دارد که می توان به تولید انرژی پاک و ارزان توسط سلول های سوختی و باتری ها اشاره کرد.از دیگر کاربرد هایی که بسیار مورد توجه قرار گرفته است ، تهیه موادی نو و جدید بوده است که از طریق برقکافت و ابکاری حاصل شده است .یکی از کاربردهایی که می توان به ان اشاره کرد ، پیاده شدن اصول شیمی سبز برای اندازه گیری و کنترل کیفی در جهان است .شیمی سبز برای طراحی محصولاتی به کار می رود که تولید مواد خطرناک را در جهان کاهش می دهد.

از نمونه استفاده از انرژی الکتریکی برای تنظیم کننده ضربان قلب ، سمعک ، اندام مصنوعی ، دوربین دیجیتال و رایانه می باشد. اگر به یاد داشته باشید ، می توان با یک تیغه مسی و تیغه ای دیگر مانند روی و یا با نوعی میوه اسیدی نوعی باتری را سخت و یک لامپ را روشن نمود. همینجا لازم است تا یاد اوری کنیم که چراغ خورشیدی ، یک ابزار روشنایی است که از لامپ ال ای دی ، سلول خورشیدی و باتری شارژی تشکیل یافته است.

در این جا نیز لازم است که تعریفی کامل و خلاصه از باتری برای شما داشته باشیم.باتری به مولدی می گوییم که در ان واکنش شیمیایی به وقوع بپیوندد تا که بخشی از انرژی حاصل از ان به انرژی الکتریکی تبدیل شود. توجه داشته باشید که فاصله میان اندام مصنوعی و واقعی روز به روز کمتر می شود و این ککمتر شدن فاصله به لطف باتری ها و ربات های کنترل شونده بامغز است . در سوالی شما را با کنترل کننده گول نزنند،مواظب باشید.

برگزاری کلاس آنلاین و کسب درآمد
رایگان
× پزشکی و بهداشت توسعه فردی و اجتماعی دانش آموزی و کنکور
کنکور
رسانه زبان های خارجی
زبان انگلیسی
کسب و کار
کارآفرینی مدیریت
گردشگری مهندسی
ریاضی کامپیوتر مکانیک
هنر و موسیقی
عکاسی موسیقی
ورزشی
ورزش های گروهی