اموزش دوخت چرم | اموزش صنایع دستی (دوخت چرم) بخش دوم

اموزش دوخت چرم | اموزش صنایع دستی (دوخت چرم) بخش دوم

اموزش دوخت چرم | اموزش صنایع دستی (دوخت چرم) بخش دوم اموزش دوخت چرم | اموزش صنایع دستی (دوخت چرم) بخش دوم : با توجه به اموزش نحوه دوخت چرم و استقبال فراوان به عمل امده قصد داریم تا در این بخش به دباغی و روش ان بپردازیم .  اشنایی با انواع کلمات در این رشته توانایی انتخاب نوع کار و نوع چرم را به شما خواهد داد . با ما همراه باشید .

همان جور که در بخش اول اموزش دوخت چرم با شما صحبت نمودیم ، دباغی برای جلوگیری تغییر ماهیت به وجود امده در اثر هجوم میکروارگانیسم ها صورت می گیرد .

دباغی با استفاده از قسمت های گیاه صورت بگیرد . مثل : برگ ، شاخه ، میوه ، ریشه

روش تهیه عصاره : خیساندن مواد از قبیل بر شاخه میوه ریشه ، در اب به روش خاص . تهیه محلول دباغی که به مواد جامد درون ان بی سولفیت سدیم اضافه می کنند . (حل کردن ان ها )

دباغی با مواد مختلفی اعم از : .کروم زاج سفید سولفات زیر کونیوم مواد روغنی مواد سنتزی 4 شاخه ای فرمالدئید نیم کرومی صورت میگیرد که هر کدام را در قسمت جداگانه برسی می نماییم.

با کروم : برعکس مواد گیاهی که طبیعی بودند این مواد معدنی هستند . کارایی برای پوست سبک ، توجه : برای تهیه مواد دباغی با کروم از سنگ استفاده کنید . مزیت ان نسبت به روش گیاهی دوام سه برابری پوست دباغی شده !!

روش ها و مواد دباغی

اموزش دوخت چرم | اموزش صنایع دستی (دوخت چرم) بخش دوم با زاج سفید :روشی قدیمی ، برتری : عدم باقی ماندن اثر روی موی خز دباغی با مواد گیاهی و کروم باعث بی رنگ شدن موهای پوست می شود.

با سولفات زیر کونیوم : دباغی پوست های اسیدی شده . زمان اضافه کردن نمک دباغی : پوست همراه ده درصد وزن خود زیرکونیوم باشد . در اخر با بی کربنات سدیم قلیایی می نماییم پوست را .

مواد روغنی : روغن ماهی و برخی روغن های گیاهی برای دباغی پوست بزکوهی (لباس و دستکش) مصرف می شوند .

مواد سنتزی 4 شاخه ای(الیفاتیک، متروسیکلیکی، اروماتیک،کاتیوتیک) : متروسیکلیکی از ملامین ساخته شده ، اروماتیک از سینتان با گروه فنولی.

فرمالدئید: محلول شامل اب و فرمالدئید است ولی می توان به جی ان از کربنات منیزیم سود برد .

نیم کرومی :استفاده از نمک های کروم  و مواد گیاهی و به سه روش ست .

نمک اهن : از نمک های اهن بهره برده و می توان از سولفات اهن برای ان مثال اورد .

همه این موارد برای این گفته شد تا اندکی هم اگر هست در این رشته اشنایی داشته باشید تا با معرفی انواع دباغی به بهترین انتخاب چرم دست بزنید.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه دوخت چرم و اشنایی با چرم می توانید روی هشتک های این مطلب کلیک نمایید . منتظر نظرات و پیش نهادات شماییم .

 

برگزاری کلاس آنلاین و کسب درآمد
رایگان
× پزشکی و بهداشت توسعه فردی و اجتماعی دانش آموزی و کنکور
کنکور
رسانه زبان های خارجی
زبان انگلیسی
کسب و کار
کارآفرینی مدیریت
گردشگری مهندسی
ریاضی کامپیوتر مکانیک
هنر و موسیقی
عکاسی موسیقی
ورزشی
ورزش های گروهی