اموزش افزایش مهارت های فردی و اموزش هدف گذاری

اموزش افزایش مهارت های فردی و اموزش هدف گذاری

اموزش افزایش مهارت های فردی و اموزش هدف گذاری : در ادامه اموزش افزایش مهارت های فردی به یکی از مهم ترین قسمت ها اشاره خواهیم کرد که نیاز به توجه کامل شما دارد. به طور کلی اگر نتوانید این مورد را به بهترین شکل به پیش ببرید موفقیت شما و مهارت های شما نمی توانند انچنان بال و پر بگیرند و شما را به موفقیت پیش برانند. پس در این قسمت ما را همراهی کنید تا دقیق تر به این مبحث بپردازیم. در این قسمت قرار است تا از هدف گذاری با شما صحبت کنیم. همانگونه که می دانید همه ما برای موفقیت و پیشرفت در هر زمینه ای اولین کاری که می کنیم برنامه ریزی است. برنامه ریزی در این جهت انجام می شود که هدف های تعیین شده را پوشش دهد.

اموزش افزایش مهارت های فردی و اموزش هدف گذاری
چگونه هدف گذاری کردن و اموزش هدف گذاری


هدف گذاری همانگونه که بسیاری از قبل می دانسته اند ، پایه ریز اصولی برای اینده و موفقیت شماست. به گونه ای که بدون داشتن ان به مشکلات بزرگی از قبیل بی برنامگی ، کسلی ، تنبلی خواهید شد و در اخر نیز اینده ای هدفمند و سرشار نصیب شما نخواهد شد. پس اگر به هدف گذاری عقیده ای ندارید نگرش خود را عوض کنید و با تمرکز بر روی هدف گذاری منتظر تغییرات بزرگی باشید که در ادامه راه زندگی شما به وجود خواهد امد.
در راه هدف گذاری باید توجه داشته باشید که فرایندی ساده و قدم به قدم مورد نیاز شماست که بایست هر کدام از این قدم ها را به ارامی و به درستی بردارید. پس توجه داشته باشید که بدون طی کردن اصولی مسیر قرار نیست ما بهترین ها را از ان خود کنیم. اولین قدم ، برسی کامل اینده و میزان تلاشی است که در حال انجام می دهیم. به این معنی که قرار نیست ما هدف های خود را با توجه به میل باطنی خود طراحی کنیم. بلکه قرار است ما هدف ها را با توجه به میزان فعالیت و تلاشی که در حال داریم و در اینده قرار است به ان برسیم شکل دهیم. پس اولین قدم شناخت وضعیت موجود ان هم فقط و فقط خودتان بدون در نظر گرفتن نظر دیگران. پس توانایی اینکه ما خودمان را بشناسیم و شرایط موجود را برسی کنیم  مهم ترین قدمی است که باید برداریم.


کوچکترین و با ارزش ترین وسیله در هدف گذاری


باید دانید که دفترچه یادداشت ، یکی از مهم ترین وسایلی است که باید در نظر داشته باشید. اینکه دفترچه یادداشت خودتان را دائم در کنار خود داشته باشید باعث خواهد شد تا هر زمان ایده ای  و یا هر زمان مشکلی پیش امد شما ان را در دفترچه خود یادداشت کنید و ان را برای همیشه داشته باشید. مکتوب کردن اهداف نیز می تواند شما را هرچه سریع تر منظم کند و شما را برای رسیدن به اهدافی بلند بالا اماده کند. همیشه وایت بردی و یا دفترچه ای داشته باشید که مسائل پیش امده را بشکافید و ان را به طور واضح بیان کنید. کمتر کسانی هستند که موفق شده باشند و درامد میلیارد دلاری داشته باشند ولی هدف گذاری نداشته باشند. از هر یک از افراد سوال بپرسید متوجه خواهید شد که اهداف چندگانه وجود دارد و فراتر از یک هدف معمولی در زندگیشان وجود دارد.


اموزش افزایش مهارت های فردی و اموزش هدف گذاریبرداشتن مشکلات در سر راه هدف گذاری و موفقیت


اگر تمایل دارید تا بهترین نتیجه ها از ان شما شوند باید این نکته را در ذهن خود جاودانه کنید. اگر مشکلی بر سر راه زندگی من بود دو راه حل دارم . اگر مشکل انچنان بزرگ بود که نمی توان از ان گذشت بایست ابتدا ان را ارزیابی کنیم و با توجه به قابلیت برطرف شدن ان اقدام کنیم. بسیاری از مشکلات توانایی حل شدن را داشته و در صورتی که از کنار ان ها به سادگی عبور کنیم ، اینده ای سراسر مشکل در دید ما قرار خواهد داشت. پس ابتدا ارزیابی مشکل و سپس حل ان . اما این نکته هم رابدانید که یک سری مشکلات به جد غیر قابل حل بوده و باید ان ها را نادیده بگیریم. به گونه ای که اگر به اشتباه به دنبال حل کردن ان باشیم مهلتی که برای رسیدن به هدف خود داریم را از دست می دهیم.

تعیین مهلت برای اهداف خود با توجه به ارزیابی های دقیق


اگر خواهان به انجام رساندن کار های خود هستید و ارزوهای بزرگ در ذهن ندارید می توانید برای اهداف خود مهلتی معین و مشخص تعیین کنید.چرا که در غیر این صورت اهداف شما بعد از مدت ها یا فراموش خواهند شد و یا شما را دلسرد می کنند.اما این نکته را باید بدانید که بعضی از وقت ها تعیین مهلت به شما اسیب خواهد زد. اگر این تعیین مهلت واقع بینانه نباشد بعد از گذشت سریع زمان شما مواجه خواهید بود با یک مشکل بزرگ ان هم انجام ندادن برنامه های خود.برای مشاهده مقالا بیشتر در این باره می توانید به صفحه زیر مراجعه کنید.

مقالات کلاس من

برگزاری کلاس آنلاین و کسب درآمد
رایگان
× پزشکی و بهداشت توسعه فردی و اجتماعی دانش آموزی و کنکور
کنکور
رسانه زبان های خارجی
زبان انگلیسی
کسب و کار
کارآفرینی مدیریت
گردشگری مهندسی
ریاضی کامپیوتر مکانیک
هنر و موسیقی
عکاسی موسیقی
ورزشی
ورزش های گروهی