آموزش نحوه تحلیل آزمون های آموزشی | چگونه آزمون به آزمون پیشرفت کنیم؟

آموزش نحوه تحلیل آزمون های آموزشی | چگونه آزمون به آزمون پیشرفت کنیم؟

آموزش نحوه تحلیل آزمون های آموزشی | چگونه آزمون به آزمون پیشرفت کنیم؟ :  به نام خدا . ضمن عرض سلام و خسته نباشید به تمامی عزیزان در این قسمت سعی داریم تا یکی از مهم ترین اقدامات در زمینه پیشرفت روز افزون خود را به شما یاداوری و اموزش دهیم. اقدامی که بسیاری ان را نادیده می گیرند و خود را در مقابل ن به بیخیالی خواهند زد. اما باید به شما تذکر دهیم که اگر خواان رتبه برتر در ازمون ها و ازمون های ازمایشی هستید بایست تمام نکاتی که در ادامه به ان اشاره می کنیم را مو به مو اجرایی کنید. برسی ازمون و تحلیل ان را می توان به یکی از مهم ترین گام های موفقیت شما در نظر گرفت به گونه ای که می توان به جدیت گفت کسانی که تحلیل ازمون ها را نادیده می گیرند موفقیت چندانی برایشان رقم نخواهد خورد چرا که هیچ چیز در ذهن این عزیزان اصلاح نخواهد شد و در صورت تکرار سوالات با نکات مشابه ازمون های ازمایشی ، تمام سوالات را به اشتباه پاسخ خواهند داد. پس تا همین ابتدا باید متوجه شده باشید که مهم ترین قدم در راستای پیشرفت روز به روز چیست. در ادامه با ما باشید تا بیشتر به این زمینه بپردازیم.

آموزش نحوه تحلیل آزمون های آموزشی | چگونه آزمون به آزمون پیشرفت کنیم؟نقش ازمون های ازمایشی در پیشرفت ما

لازم است تا دیدی که بسیاری به ازمون های ازمایشی دارد را تصحیح کنیم. متاسفانه دانش اموزانی هستند که ازمون های ازمایشی را به عنوان محلی برای کسب در امد یکسری میبینند. اما باید توجه داشته باشید که ازمون های ازمایشی را نمی توان نادیده گرفت. نقشی که ازمون های ازمایشی برای پیشرفت شما بازی می کند کم نبوده و قابل توجه است.

 در این مطلب قرار نیست ما ازمونی ازمایشی را تبلیغ کنیم اما لازم است تا یکسری نکات را نیز در باره انتخاب ان ها را به شما بگوییم.ازمون ازمایشی به شما یک برنامه منظم خواهد تا بتوانید حجم زیادی از مطالب را به خاطر بسپارید و علاوه بر ان مرور های به موقع داشته باشید. مرور هایی که اگر خودتان می خواستید برنامه ریزی کنید ان ها را نادیده می گرفتید. همه این نکات مثبت زمانی به وقوع خواهد پیوست که شما بتوانید میان ازمون های موجود بهترین را انتخاب کنید.

برای انتخاب ازمون ازمایشی مناسب به موارد زیر توجه کنید:

اول از همه ازمون ازمایشی باید از برنامه درسی شما به دور نباشد. به گونه ای که ازمون ازمایشی نیاید سال های گذشته را از شما ازمون بگیرد در حالی که در حال خواندن مطالب سال جدید هستید.

دوم اینکه ازمون ازمایشی شما بایست از تعداد قابل توجه ازمون برخوردار باشد . اگر ازمون ازمایشی شما تعداد اندکی داشته باشد نمی توان به موفقیت دل بست چرا که تعداد سوالات اندکی را از شما پرسیده است.

مورد سوم که بسیار مهم است ، ازمون ازمایشی شما را در فشار زیادی قرار ندهد. چرا که ازمون های زیادی هستند که با حجم زیاد  مدت زمان کم سعی بر افزایش تعداد سوالات قابل طرح ازمون دارند.

کارنامه های ارائه شده توسط ازمون ازمایشی شما به بهترین نحو اطلاعات مربوط به هر درسی را برای شما به اشتراک بگذارد.

از مشاوران برجسته در زمینه کمک به شما استفاده کنند. نه به این صورت که افرادی غیر مرتبط با رشته شما را برای مشاوره با شما انتخاب کنند. پس در بدترین شرایط از هر نظر ازمون های ازمایشی را نادیده نگیرید .

تحلیل ازمون های ازمایشیآموزش نحوه تحلیل آزمون های آموزشی | چگونه آزمون به آزمون پیشرفت کنیم؟

تحلیل و برسی ازمون و تمامی اقداماتی که در طی زندگی انجام خواهیم داد باعث می شود تا راه درست را دریابیم و با تفکر درست به سمت هدف قدم برداریم. در زمینه ازمون ها نیز تحلیل ان ها بسیار مهم است. ازمون های ازمایشی زمانی شما را به سمت موفقیت به پیش خواهد برد که بتوانید به بهترین نحو نکات مهم ان ها را دریابید و در گوشه ذهن خود نگه داری کنید.بسیاری هنوز هم نمی دانند تحلیل ازمون به چه معناست. تحلیل ازمون به این معناست که شما پس از ازمون بایست به دنبال پاسخنامه ان رفته و سوالاتی که چه درست حل کرده اید و چه نادرست را برسی کنیدو نکات مربوط به ان ها را فرابگیرید.

برای برسی سوالات نیاز به وقت و انرژی قابل توجه ای دارید. از نظر ما ابتدا استراحت کاملی داشته باشید و بعد از استراحت تا انتهای ان روز را می توانید به برسی سوالات اختصاص دهید.

برای برسی سوالات لطفن چند خودکار و هایلایتر کنار دستان خود داشته باشید. در ابتدا اولین درس را انتخاب کنید. سپس از اولین سوال جواب خود را مشاهده کنید و با جواب اصلی مقایسه کنید. اگر تطابق داشت که علامت ص کنار سوال بگذارید و پاسخ تشریحی سوال را نیز در دفترچه پاسخنامه مطالعه کنید.این روش باعث می شود حتی اگر نکته ای را فرامش کرده اید و یا سوالات را شانسی درست زده اید را فرا بگیرید.

در صورتی که سوال را غلط زده اید ، دوباره سوال را برسی کنید و حل نمایید. در انتها جواب تشریحی سوال را نیز بخوانید . در اینگونه سوالات لازم است تا دفترچه نکات در کنار شما باشد و تمامی نکات را با ذکر سوالات و یا بدون ذکر ان ها وارد دفترچه خود کنید تا در دوران مرور نکات را باز یاداوری کنید.

در زمینه سوالات نزده ابتدا مبحث مورد نظر را که بلد نبوده اید پیدا کرده و مرور مختصری روی ان داشته باشید . سپس سوال را حل کنید و جواب ان را مشاهده کنید. طبق دستورات بالا با سوال مورد نظر برخورد نمایید.

تمامی سوالات را اینگونه به پیش بروید و نکات ان ها را یادداشت کنید. علت اینکه سوالات را اشتابه زده ایم را برای خود روشن کنیم تا بتوانیم دورنمایی روشن تر در برخورد با تست داشته باشیم.

 

برگزاری کلاس آنلاین و کسب درآمد
رایگان
× پزشکی و بهداشت توسعه فردی و اجتماعی دانش آموزی و کنکور
کنکور
رسانه زبان های خارجی
زبان انگلیسی
کسب و کار
کارآفرینی مدیریت
گردشگری مهندسی
ریاضی کامپیوتر مکانیک
هنر و موسیقی
عکاسی موسیقی
ورزشی
ورزش های گروهی