آموزش فیزیک دوازدهم : اموزش دینامیک فیزیک دوازدهم | فصل دوم فیزیک دوازدهم

آموزش فیزیک دوازدهم : اموزش دینامیک فیزیک دوازدهم | فصل دوم فیزیک دوازدهم

آموزش فیزیک دوازدهم : اموزش دینامیک فیزیک دوازدهم | فصل دوم فیزیک دوازدهم  : با عرض درود خدمت همه دوازدهمی های عزیز ، در این قسمت همراه شما هستیم تا تمامی تلاش خود را برای اموزش هرچه بهتر فیزیک و فصل دوم فیزیک دوازدهم بگذاریم. همراه ما باشید تا با اموزش چندیدن قسمتی، کل فصل دینامیک را به شما اموزش دهیم. کلاس من همراه شما خواهد بود تا بتواند تمامی نظرات و پیشنهادات شما را اجرایی کند ، پس کلاس من را فراموش نکنید. اهمیت دینامیک را در سلامت افراد در رانندگی نیز لازم است بدانید که اسیب تازیانه ای که در ابتدای فصل نامبرده شده است ، به علت تفاوت حرکت تنه و سر راننده است.

 

 

 

نیروآموزش فیزیک دوازدهم : اموزش دینامیک فیزیک دوازدهم | فصل دوم فیزیک دوازدهم

مبحث ابتدایی که در مورد این فصل باید بحث کنیم، مبحث نیرو بوده که ابتدا ان را تعرف می نماییم و سپس نکات و موضوعات پیرامون ان را با شما مطرح خواهیم کرد .

تعریف نیرو : به برهمکنش بین دو شی و یا جسم و یا اثر متقابل دو جسم بر یک دیگر را می گوییم .لازم است بدانید که کمیتی برداری بوده به گونه ای که اندازه ، یکا و جهت برای ان در نظر میگیریم.توجه کنید که نیرو، تمامی قوانین جم پذیری بردار ها را شامل می شود.باید بدانید که نیرو را در دینامیک با F نشان می دهیم .بزرگی نیرو را با نیروسنج اندازه گیری می نماییم.یکای نیرو نیز نیوتن می باشد که ان را با N نشان می دهیم.توجه کنید که برای ساده تر بیان کردن نیروی وارد شده به جسم ان هم به تمامی جسم ، نقطه ای به عنوان مرکز جسم در نظر می گیریم.

قوانین نیوتون

یکی از مباحثی که پایه ریزی دینامیک را در علم فیزیک بر عهده داشته است ، نظریاتی است که نیوتون ارائه داد و تبدیل شد به قانون سه گانه دینامیک.

در این قسمت سعی داریم تا بتوانیم اولین قانون نیوتون را به طور کامل با شما برسی کنیم . همراه ما باشید.

 

 

قانون اول نیوتون

در این قانون می گوییم اگر به جسمی نیرو وارد نشود یا برایند نیروهای وارد شده به جسم صفر شود دو حالت پیش می اید که عبارتند از :

1.اگر جسم ساکن بوده باشد ، ساکن می ماند .

2. اگر جسم در حال حرکت بوده است ان هم با سرعت ثابت ، با سرعتی ثابت در مسیر مستقیم حرکت خود را ادامه می دهد.

برای این قانون باید به شما مثالی را ذکر کنیم. اگر دقت کرده باشید با کشیدن کاغذ با توجه به تصویر سکه مستقیما به ته ظرف فرود خواهد امد . این به این معنی اسن که نیرو های ما در صفحه افقی با یک دیکر برابر بوده و در این صفحه تغییری نخواهد داشت بلکه در صفحه عمودی به خاطر گرانش زمین در ته ظرف رود می اید.

 

برگزاری کلاس آنلاین و کسب درآمد
رایگان
× پزشکی و بهداشت توسعه فردی و اجتماعی دانش آموزی و کنکور
کنکور
رسانه زبان های خارجی
زبان انگلیسی
کسب و کار
کارآفرینی مدیریت
گردشگری مهندسی
ریاضی کامپیوتر مکانیک
هنر و موسیقی
عکاسی موسیقی
ورزشی
ورزش های گروهی