آموزش زیست دوازدهم | آموزش زیست شناسی فصل اول دوازدهم (قسمت هفتم) : ملکول های اطلاعاتی

آموزش زیست دوازدهم | آموزش زیست شناسی فصل اول دوازدهم (قسمت هفتم) : ملکول های اطلاعاتی

آموزش زیست دوازدهم | آموزش زیست شناسی فصل اول دوازدهم (قسمت هفتم) : ملکول های اطلاعاتی : در ادامه اموزش فصل اول زیست دوازدهم در این قسمت کلاس من تلاش بر این دارد که بتواند همانندسازی و عوامل ان را با شما مطرح نماید و در ادامه به مراحل همانندسازی بپردازد. از انزیم هایی صحبت خواهیم کرد که توانایی همانند سازی را به سلول خواهند داد . با ما همراه باشید تا بیشتر در این باره با شما سخن بگوییم.

آموزش زیست دوازدهم | آموزش زیست شناسی فصل اول دوازدهم (قسمت هفتم) : ملکول های اطلاعاتیعوامل مورد نیاز همانندسازی

همانگونه که با شما در مورد همانند سازی سخن گفتیم ، در این قسمت سعی داریم تا به طور کامل از عواملی صحبت کنیم که در مراحل همانندسازی کاربرد دارند. عواملی که به سه دسته تقسیم خواهند شد که عبارتند از :

1. ملکول اولیه و یا الگو :مولکولی که از روی ان مولکول جدید ساخته می شود.که به عنوان الگو از ان یاد می شود.

2.واحد سازنده دی ان ای :واحد هایی که پس از الگو برداری بتوان با چیدن کنار یک دیگر مولکول جدیدی را ساخت. واحد های سازنده را نوکلئوتید می نامیم که در سلول ازاد بوده و سه فسفات به ان چسبیده است.

3.انزیم برای همانندسازی :انزیم هایی که بایست دورشته مولکول را از یک دیگر باز کنند (که به این دسته انزیم ، انزیم هلیکاز می گوییم)و نوکلئوتید ها را به صورت مکمل روی هم قرار دهند و با پیوند فسفودی استر به هم متصل کنند که به این نوع انزیم ، دنا بسپاراز می گوییم.

مراحل همانندسازی

همانند سازی 5 مرحله دارد که به هرکدام به صورت کامل خواهیم پرداخت .اولین مرحله همانند سازی باز شدن پیچ خوردگی های دنا است که در این مرحله هیستون ها توسط هلیکاز جدا خواهند شد. در مرحله دو ، دو رشته دنا توسط هلیکاز از یک دیگر جدا می شوند و فاصله ای بین دو رشته ایجاد می شود.به این مرحله مرحله زیپ نیز می گوییم چرا که هلیکاز با باز کردن دو رشته از هم ساختاری همچون زیپ خواهد ساخت. تا اینجا توحه کنید که مرحله یک و دو قبل از همانند سازی صورت میگیرد. در مرحله سه ، انزیمی به عنوان دنا بسپاراز نوکلئوتیدهای مکمل یا همان نوکلئوتید های سه فسفاته ازاد را با رشته ای که از ان الگو برداری می شد ، جفت می نماید .

با کلاس من همراه باشید و تمامی نظرات خود را برای ما ارسال کنید . همچنین اکنون می توانید با دنبال کردن هشتگ موضوع مورد نظر خود به تمامی مطالب ان دسترسی پیدا کنید.

برگزاری کلاس آنلاین و کسب درآمد
رایگان
× پزشکی و بهداشت توسعه فردی و اجتماعی دانش آموزی و کنکور
کنکور
رسانه زبان های خارجی
زبان انگلیسی
کسب و کار
کارآفرینی مدیریت
گردشگری مهندسی
ریاضی کامپیوتر مکانیک
هنر و موسیقی
عکاسی موسیقی
ورزشی
ورزش های گروهی