آموزش زيست دوازدهم،فصل فناوري زيستي، گفتار دوم( فناوري مهندسي پروتئين و بافت، بخش سوم)

آموزش زيست دوازدهم،فصل فناوري زيستي، گفتار دوم( فناوري مهندسي پروتئين و بافت، بخش سوم)

آموزش زيست دوازدهم،فصل فناوري زيستي، گفتار دوم( فناوري مهندسي پروتئين و بافت، بخش سوم): با توجه به استقبال دانش اموزان عزیز از اموزش های کلاس من سعی داریم تا در راستای اموزش بهتر تلاش کنیم. نظرات و پیشنهادات خود را نیز با ما در میان بگذارید.در اين مطلب در ابتدا قسمتي از بخش اينترفرون كه از مطلب قبل باقي مانده بود را براي شما شرح مي دهيم.
اين تغيير  ايجاد شده، فعاليت هاي ضد ويروسي پروتئين اينترفرون را تا حد پروتئين اينترفرون طبيعي افزايش خواهد داد و هم چنان باعث افزايش پايداري ان نيز مي شود. اين افزايش در پايداري اينترفرون، در هنگامي كه مي خواهند پروتئين ها را به عنوان دارو، در مدت زمان طولاني نگه دارند، اهميت زيادي پيدا مي كند.
از ديگر مثال هايي كه از  افزايش پايداري پروتئين ها مي توان نام برد، در پروتئين پلاسمين مي باشد. همان طور كه مي دانيد تشكيل لخته يكي از فرايند هاي زيستي مهم به شمار مي رود كه از  ادامه ي خون ريزي جلوگيري به عمل مي اورد. با اين وجود تشكيل لخته در سرخرگ هاي شش، مغز و ماهيچه ي قلب به ترتيب موجب بسته شدن عروق شش ها، سكته ي مغزي و سكته ي قلبي مي شود كه مي تواند بسيار خطرناك باشد و هم چنين مي توان باعث مرگ شود. نقش پلاسمين اين است كه پلاسمين انزيمي مي باشد كه در بدن نيز به طور طبيعي لخته ها را حل و يا تجزيه مي كند. پس پلاسمين مي تواند كاربرد درماني نيز داشته باشد. با اين حال، مدت و طول اثر پلاسمين بسيار كوتاه مي باشد. جانشين نمودن يك اسيد امينه در پلاسمين طبيعي با اسيد امينه ي ديگري در توالي موجب مي شود كه مدت زمان فعاليت در پلاسما و در نتيجه اثرات درماني ان افزايش يابد.

مهندسی بافت آموزش زيست دوازدهم،فصل فناوري زيستي، گفتار دوم( فناوري مهندسي پروتئين و بافت، بخش سوم)

از بين رفتن بافت به دنبال اسيب و يا بيماري زندگي را دشوار مي كند و هم چنين هزينه هاي بالاي اقتصادي و اجتماعي را براي فرد بيمار و خانواده ي او بار مي اورد. در اين قسمت مي خواهيم نمونه هايي از مهندسي بافت را براي شما بياوريم.1- كشت بافت و پيوند پوست: به اثبات رسيده است كه در پوست سلول هايي موجود مي باشد كه توانايي زيادي در تكثير و تمايز به انواع مختلف سلول هاي پوست را دارند. 2- توليد و پيوند اعضا: جراحاني كه با بازسازي چهره سر و كار دارند، مي توانند با ياري روش هاي مهندسي بافت، از بافت غضروف براي بازسازي بيني و هم چنين لاله ي گوش استفاده به عمل اورند.
با تشكر از همراهي شما دانش اموزان محترم، ساير مثال هاي مهندسي بافت را در مطالب بعدي براي شما عزيزان شرح خواهيم داد.

برگزاری کلاس آنلاین و کسب درآمد
رایگان
× پزشکی و بهداشت توسعه فردی و اجتماعی دانش آموزی و کنکور
کنکور
رسانه زبان های خارجی
زبان انگلیسی
کسب و کار
کارآفرینی مدیریت
گردشگری مهندسی
ریاضی کامپیوتر مکانیک
هنر و موسیقی
عکاسی موسیقی
ورزشی
ورزش های گروهی