آموزش آناتومی  دستگاه گوارش : نمونه سوالات علوم پایه اناتومی دستگاه گوارش

آموزش آناتومی دستگاه گوارش : نمونه سوالات علوم پایه اناتومی دستگاه گوارش

آموزش آناتومی  دستگاه گوارش : نمونه سوالات علوم پایه اناتومی دستگاه گوارش آموزش آناتومی  دستگاه گوارش : نمونه سوالات علوم پایه اناتومی دستگاه گوارش : در این قسمت همراه شما هستیم تا به نمونه سوالات علوم پایه بپردازیم و با یک دیگر اناتومی دستگاه گوارش را بیاموزیم.دستگاه گوارش از ان جایی که یکی از مباحث مهم علوم پایه پزشکی است ، ما را به این سمت سوق داد تا به اموزش کامل این مبحث بپردازیم. در ادامه همراه ما باشید تا با یک دیگر بتوانیم به تمامی سوالات مبحث دستگاه گوارش بپردازیم. منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.کلاس من در ادامه همراه شماست تا تمامی نیاز های شما را برطرف کنید.برای دانلود فایل نمونه سوالات به انتهای مطلب مراجعه کنید.

شکم

شکم حفره ای استوانه ای شکل بوده که از کنار پایینی قفسه سینه تا کنار فوقانی لگن کشیده شده است. ورودی بالایی شکم را ، دهانه زیری قفسه سینه تشکیل می دهد که این دهانه توسط دیافراگم پوشیده شده است. در قسمت پایین این محدوده ورودی لگنی وجود دارد .حفره صفاقی ، حفره ای است که توسط دیواره شکمی محدود شده ایت و به حفره لگن راه دارد. احشای شکم توسط روه بند و یا مزانتر ها اویزان شده و یا بین حفره و دیوار عضله ای قرار دارند. احشا شامل اجزای گوارشی مثل انتهای مری ، معده روده های کوچک و بزرگ ، کبد و پانکراس و کیسه صفرا .علاوه بر اجزای گوارشی ، اجزای ادراری و اعصاب و عروق نیز درون ان یافت می شود.

دیواره شکمی که از ان بحث شد ، قسمت عمده ان عضلانی بده و بخشی استخوانی .عناصر استخوانی شامل پنج مهره کمری ، بخش های فوقانی لگن و حاشیه های دنده 12 و 11.عضلاتی که در دیواره شکمی در حال ایفای نقش هستند عبارتند از سواس بزرگ ،ایلیاکوس ،عضلات مربع کمری ، عرضی شکم ،مایل داخلی و مایل خارجی .در قسمت جلویی یک عضله به نام مستقیم شکمی قرار دارد.

حفره شکم

لوله گوارش مرکزی در حفره شکمی قرار گرفته است. برخی از این دستگاه های که نام برده ایم ، از جلو اویزان شده و بعضی از عصب اویزان شده اند.توجه داشته باشید که مزانتر جلویی برای بخش های ابتدایی لوله گوارش و مزانتر پشتی برای کل لوله گوارش می باشد. حفره شکمی توسط صفاق که از یک لایه منفرد سلول اپیتلیالی به نام مزوتلیوم تشکیل شده است ، پوشیده می شود. صفاق به دو نوع تقسیم می شود یک نوع صفاق جداری و نوع دیگر ، صفاق احشایی .

برای ادامه مطالب می توانید با دنبال کردن هشتگ های مرتبط با موضوع به تمامی مطالب دسترسی داشته باشید. در این قسمت سعی داشتیم تا نمونه سوالاتی از مبحث گوارش را برای شما مطرح کنیم. با دانلود فایل زیر به سوالات اناتمی مبحث دستگاه گوارش دسترسی پیدا کنید.

برای دانلود فایل نمونه سوالات علوم پایه اناتومی دستگاه گوارش، می توانید بر روی تصویر کلیک کنید. رمز فایل ، kelaseman.com  می باشد.

برگزاری کلاس آنلاین و کسب درآمد
رایگان
× پزشکی و بهداشت توسعه فردی و اجتماعی دانش آموزی و کنکور
کنکور
رسانه زبان های خارجی
زبان انگلیسی
کسب و کار
کارآفرینی مدیریت
گردشگری مهندسی
ریاضی کامپیوتر مکانیک
هنر و موسیقی
عکاسی موسیقی
ورزشی
ورزش های گروهی