آموزش آناتومی حواس ویژه : گوش (قسمت سوم) | جزوات اناتومی پزشکی

آموزش آناتومی حواس ویژه : گوش (قسمت سوم) | جزوات اناتومی پزشکی

آموزش آناتومی حواس ویژه : گوش (قسمت سوم) | جزوات اناتومی پزشکی :در این قسمت از اموزش اناتومی حواس ویژه قصد داریم تا از قسمت میانی گوش با شم سخن بگوییم . با توجه به استقبال زیاد از اموزش اناتومی حواس ویژه ، کلاس من تلاشش بر این است تا بهترین اموزش را به شما ارائه کند. همراه ما باشید تا در این مطلب ابتدا گوش میانی را اجمالی برسی نماییم و در ادامه سطح های مختلف ان را مورد برسی قرار دهیم . در انتها نیز عضلات، عروق و اعصاب ان را با یک دیگر برسی می نماییم .

گوش میانیآموزش آناتومی حواس ویژه : گوش (قسمت سوم) | جزوات اناتومی پزشکی

در ابتدا لازم است موقعیت مکانی گوش میانی را مورد برسی قرار دهیم . گوش میانی در قسمت پتروزال یا خاره ای استخوان تمپورال یا گیجگاهی قرار دارد .همانطور ه در قسمت های گذشته تا حدودی اشاره شد ، گوش میانی وظیفه انتقال امواج صوتی را به گوش درونی دارد البته به وسیله یک سری استخوان های کوچک.گوش میانی را می توانید یک مکعبی فرض نمایید که نازک ترین قسمت ان در میانه و برگترین سطح ان ، سطح بالایی ان است . به گونه ای که ضخامت بالاترین سطح ن 6 سانتی متر بوده و در میانه به 2 سانتی متر کاهش می یابد.کف گوش میانی 4 سانتی متر اندازه گیری شده است. طول و عرض گوش میانی ده سانتی متر می باشد. می توانید یک مکعب با عدسی های مقعر در دو طرف در نظر بگیرید که انتهای و ابتدای هم اندازه ای ندارد.

گوش میانی دو قسمتی بوده به گونه ای که حفره مقابل پرده صماخی را حفره تیمپانیک گویند و قسمت دوم مربوط به بالای پرده گوش است که رسس اپی تیمپانیک و یا طاقچه اپی تیمپانیک می نامند.مخاطی که در گوش میانی قرار دارد ادامه مخاط بینی و حلق و حفرات هوایی ماستویید است.

گوش میانی همانطور که گفته شد ، شامل یک سری استخوان های کوچک است که امواج صوتی را منتقل می کنند. این استخوان ها تا بوده با نام های چکشی و سندانی و رکابی .این استخوان ها به وسیله عضلات و رباط هایی اویزان هستند.گوش میانی دارای شه سطح است که عبارتند از :سطح خارجی ، داخلی ،تحتانی، فوقانی، قدامی و خلفی. با ما باشید تا تمامی سطوح گوش میانی را برسی نماییم.

برگزاری کلاس آنلاین و کسب درآمد
رایگان
× پزشکی و بهداشت توسعه فردی و اجتماعی دانش آموزی و کنکور
کنکور
رسانه زبان های خارجی
زبان انگلیسی
کسب و کار
کارآفرینی مدیریت
گردشگری مهندسی
ریاضی کامپیوتر مکانیک
هنر و موسیقی
عکاسی موسیقی
ورزشی
ورزش های گروهی