آموزش php - قسمت هشتم: آموزش استفاده از switch

آموزش php - قسمت هشتم: آموزش استفاده از switch


در قسمت هفتم مجموعه آموزشی رایگان php کلاس من، در مورد if  و موارد کاربر و ... صحبت کردیم. در این قسمت قصد داریم که شما را با دستور switch آشنا کنیم. آنچه که در این بخش مهم است که می توان switch را نوعی if و if else در نظر گرفت که به صورت دستوری مجزا ارائه شده است در ایت قسمت به بررسی کامل این دستور می پردازیم.


در ادامه قسمت قبل دستور Switch…Case statement را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

دستور switch در php

دستور Switch…Case دارای چندین بلوک است. که اگر هر بلوک اجرا شود بلوک بعدی خوانده نمی شود. اگر در ی بلوک مقدار برابری کند با شرط گذاشته شده، ما بقی بلوک ها دیگر خوانده نمی شود و دستور خروجی انجام می شود.
نحوه نوشتن دستور Switch…Case :

switch(x){

case label1:

در این قسمت کدی نوشته می شود که نیاز است اجرا شود.  در صورتی که شرط برقرار باشد.

break;

case label2:

code to be executed when x is equal to label2;

break;

.

.

.

default:

در صورتی که هیچ کدام از شروط در سوییچ برقرار نباشد این مورد اجرا می شود.

}

همانطور که در بالا مشاهده می کنید، شمایل کلی دستور switch  به صورت بالا می باشد، در این دستور، به جای if از case استفاده می شود. در جلوی کیس شرط مورد نظر نوشته می شود مثلا در مثال بالا اگر x برابر با label 1  شود کیس اول اجرا می شود اگر با label 2 برابر شود ، کیس دوم اجرا می شود.

در بالا همانطور که مشخص است و متوجه شده اید یک دستور در انتهای خطوط نشان داده شده است، در این خط با default مشخص می شود، یه سری دستور نوشته می شود. در صورتی که کل دستورات کیس بالا ی این مورد برقرار نباشند، این مورد اجرا می شود.

break در switch

در مورد توضیحات بالا یک مورد به صورت اختصاصی توضیح داده خواهد شد، و آن تیکه کد break در هر case هست. عمل این کد چیست؟ این اولین سوالی است که ممکن است شما با آن رو به رو شوید. این دستور به این صورت کار می کنه در صورتی که شرط برقرار باشد و break وجود داشته باشد پس از اجرا بقیه ی دستورات را اجرا نمی کند و از switch خارج می شود.

 

مثال :

$a=2;

switch($a)

{

case 1:

echo “This is case for 1
”;

break;

case 2:

echo “This is case for 2
”;

break;

default:

echo “This is case for default”;

}

?>


خروجی :

 


 

همانطور که در مثال بالا مشخص است، ابتدا به متغییر a عدد 2 داده شده است و سپس در switch مقدار ان بررسی شده و در انتها یک echo انجام شده است.

امیدواریم از این مطلب نیز استفاده برده باشید. شما می توانید به لیست جامع آموزش php کلاس من با هشتگ های پایین پست و همچنین از این طریق دسترسی داشته باشید.

برگزاری کلاس آنلاین و کسب درآمد
رایگان
× پزشکی و بهداشت توسعه فردی و اجتماعی دانش آموزی و کنکور
کنکور
رسانه زبان های خارجی
زبان انگلیسی
کسب و کار
کارآفرینی مدیریت
گردشگری مهندسی
ریاضی کامپیوتر مکانیک
هنر و موسیقی
عکاسی موسیقی
ورزشی
ورزش های گروهی