پذیرش در کدام دانشگاه‌های کانادا راحت‌تر است؟

پذیرش در کدام دانشگاه‌های کانادا راحت‌تر است؟

 

دانشگاه‌های کانادا آز آن دسته دانشگاه‌های معتبر در سراسر جهان هستند که معمولاً هرساله دانشجویان بسیار زیادی را به‌طرف خود می‌کشانند. کشور کانادا همواره در موضوع سطح علمی دانشگاه‌ها، حساسیت زیادی به خرج داده است. به همین دلیل همواره تلاش کرده که امکانات و سطح آموزشی دانشگاه‌های خود را به دانشگاه‌های مطرح جهان برساند.

امروزه افراد زیادی برای ادامه تحصیل کشور کانادا را انتخاب می‌کنند. این دسته از افراد باید با ارائه مدارک خود، برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنند؛ اما قبل از انجام هر کاری، شناخت بهترین دانشگاه‌های کانادا و پذیرش آن‌ها در اولویت قرار دارد. به‌طورکلی کشور کانادا حدود 220 دانشگاه خصوصی و دولتی ایجاد کرده که دانشجویان می‌توانند پذیرش آن‌ها را بگیرند؛ اما فقط تعداد محدودی از این دانشگاه‌ها اعتبار بین‌المللی دارند و از لحاظ آموزشی با سایر دانشگاه‌های برتر جهان رقابت می‌کنند. پس اگر قصد مهاجرت به کانادا برای ادامه تحصیل را دارید؛ بهتر است که پذیرش بهترین و معتبرترین دانشگاه‌های این کشور را بگیرید.

در ادامه این مطلب بهترین دانشگاه‌های کانادا را به شما معرفی خواهیم کرد و به شما خواهیم گفت که پذیرش در کدام‌یک از آن‌ها راحت‌تر است.

 

ویژگی‌های تحصیل در کانادا

امروزه بیشتر دانشجویان ایرانی به این نتیجه رسیده‌اند که تحصیل در داخل ایران نتیجه خاصی به همراه نخواهد داشت. بیشتر دانشگاه‌های ایران سطح علمی پایینی دارند و فارغ‌التحصیلان به‌سختی می‌توانند کار مناسبی پیدا کنند. همین امر باعث شده که بیشتر آن‌ها به فکر مهاجرت و ادامه تحصیل در کشور دیگری باشند.

کانادا یکی از کشورهای محبوب برای ادامه تحصیل دانشجویان است. تحصیل در دانشگاه‌های کانادا ویژگی‌های بسیار خوبی برای دانشجویان به همراه خواهد داشت. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

·       کانادا یکی از کشورهایی است که با کمبود نیروی کار مواجه شده است. پس دانشجویان دانشگاه‌های این کشور، بعد از فارغ‌التحصیلی می‌توانند به‌راحتی در حوزه تخصصی خود، کار پیدا کنند.

·       بعد از 3 سال تحصیل و زندگی در کانادا، می‌توانند برای اقامت دائم درخواست دهند.

·       مدرک دانشگاه‌های کانادا در سراسر جهان از اعتبار بالایی برخوردار است.

·       آموزش و تحصیل در کانادا مقرون‌به‌صرفه است.

شرایط پذیرش در دانشگاه‌های کانادا

کسانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا را دارند؛ با این سؤال روبرو می‌شوند که شرایط پذیرش در دانشگاه‌های این کشور چیست؟ آیا باید مدارک خاصی را به آن‌ها ارائه داد؟

در جواب این دسته از افراد باید گفت که نمی‌توان شرایط ثابتی را برای تمام دانشگاه‌ها در نظر گرفت. چون شرایط پذیرش در دانشگاه‌های کانادا، بستگی به رشته فرد متقاضی و دانشگاه مربوطه دارد؛ اما این دسته از افراد برای ادامه تحصیل در کانادا، حتماً باید ویزای تحصیلی را اخذ کنند. برای اخذ این ویزای تحصیلی، باید یک سری مدارک را به سفارت تحویل داد. بعد از تأیید آن‌ها توسط اداره مهاجرت کانادا، می‌توان ویزای تحصیلی را اخذ کرد. این مدارک عبارت‌اند از:

·       پاسپورت معتبر به همراه دو عدد عکس پاسپورتی

·       ترجمه آخرین مدرک تحصیلی اخذ شده

·       ارائه نامه پذیرش از دانشگاه یا مرکز علمی مربوطه در کانادا

·       ارائه مدرک زبان مورد نیاز

·       ارائه نامه تمکن مالی

معرفی بهترین دانشگاه‌های کانادا

در تمام ایالت‌های کانادا دانشگاه‌های زیادی وجود دارد که دانشجویان می‌توانند یکی از آن‌ها را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند؛ اما در این ‌بین یک سری دانشگاه وجود دارد که سطح آموزشی و اعتبار مدرک آن‌ها با بهترین دانشگاه‌های جهان رقابت می‌کند. این دانشگاه‌ها عبارت‌اند از:

دانشگاه تورنتو

به‌جرئت می‌توان گفت که اکثر دانشجویان ایرانی شهرت و آوازه دانشگاه تورنتو را شنیده و از شرایط بسیار عالی آن آگاه هستند. این دانشگاه جزء معروف‌ترین، قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های ایالت کانادا است که در سطح بین‌الملل هم ارزش و اعتبار بسیار زیادی دارد. همچنین لازم به ذکر است که رنکینگ جهانی این دانشگاه 25 است. اعتبار بسیار بالای دانشگاه تورنتو باعث شده که بیشتر دانشجویان تمام تلاش خود را برای پذیرش آن به کار بگیرند.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا یکی دیگر از دانشگاه‌های معتبر کانادا به شمار می‌آید که همواره در بین 20 دانشگاه دولتی برتر دنیا قرار می‌گیرد. افراد سرشناسی مانند جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا هم در این دانشگاه تحصیل‌کرده‌ است. ارزش و اعتبار بالای این دانشگاه باعث شده که دانشجویان مهاجر، تلاش زیادی برای پذیرش آن انجام دهند.

دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل در ایالت کبک و شهر مونترال واقع شده است. این دانشگاه هم از جمله بهترین دانشگاه‌های کشور کانادا است که از لحاظ سطح آموزشی و سایر ویژگی‌های دیگر، همواره رقابت نزدیکی با دانشگاه تورنتو داشته است.

دانشگاه مونترال

دانشگاه مونترال هم مانند مک گیل در ایالت کبک و شهر مونترال قرار دارد. این دانشگاه از اعتبار و ارزش بالایی در بین دانشگاه‌های ایالت کانادا و سراسر جهان به دست آورده است؛ اما در مقایسه با دانشگاه‌هایی که ذکر کردیم؛ اعتبار کمتری دارد.

راحت‌ترین دانشگاه‌ها برای پذیرش

همان‌طور که گفتیم؛ شرایط پذیرش دانشجوها بستگی به رشته و دانشگاه مورد نظر دارد. طبیعتاً دانشگاه‌های معتبر کانادا مانند تورنتو، به دلیل درخواست بالای دانشجویان، شرایط سخت‌تری را برای پذیرش اعمال می‌کند. کسانی که به دنبال پذیرش راحت هستند؛ باید به سراغ دانشگاه‌های دیگر بروند.

در حال حاضر دانشگاه‌های مختلفی وجود دارند که خیلی راحت دانشجویان را پذیرش می‌کنند. این دانشگاه‌ها عبارت‌اند از:

·       دانشگاه گوئلف در ایالت انتاریو

·       دانشگاه ساسکاچوان در ایالت ساسکاچوان

·       دانشگاه مانیتوبا واقع در منطقه سنتی Anishinabe و Metis

·       دانشگاه سنت بونیفیس در شهر وینیپگ

راحت‌ترین راه برای پذیرش در دانشگاه و اخذ ویزای تحصیلی

راحت‌ترین راه برای پذیرش در دانشگاه‌های کانادا و اخذ ویزای تحصیلی، مراجعه به مؤسسه‌های مهاجرتی است. پارسی کانادا یکی از بهترین و معتبرترین مؤسسه‌هایی است که بیش از ده سال سابقه کار در حوزه مهاجرت دارد.

این مؤسسه بهترین و باتجربه‌ترین مشاوران و وکلای حوزه مهاجرت را دور هم جمع کرده تا به بهترین شکل ممکن متقاضیان مهاجرت را راهنمایی کرده و خیلی زود ویزای تحصیلی آن‌ها را اخذ کنند. اگر قصد پذیرش در دانشگاه‌های کشور کانادا را دارید، برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

سخن نهایی

کانادا در تمام ایالت‌های خود دانشگاه‌های معتبری دارد که بعضی از آن‌ها در سطح جهانی به شهرت و محبوبیت بالایی رسیده‌اند. به همین دلیل دانشجویان کشورهای دیگر همواره به دنبال پذیرش در این دانشگاه‌ها هستند. در این مطلب فهرستی از دانشگاه‌های کانادا که راحت دانشجویان را پذیرش می‌کنند، به شما معرفی کردیم.

هشتگ ها:
برگزاری کلاس آنلاین و کسب درآمد
رایگان
× پزشکی و بهداشت توسعه فردی و اجتماعی دانش آموزی و کنکور
کنکور
رسانه زبان های خارجی
زبان انگلیسی
کسب و کار
کارآفرینی مدیریت
گردشگری مهندسی
ریاضی کامپیوتر مکانیک
هنر و موسیقی
عکاسی موسیقی
ورزشی
ورزش های گروهی