7 راهکار کاریزماتیک شدن | چگونه کاریزما داشته باشیم؟

7 راهکار کاریزماتیک شدن | چگونه کاریزما داشته باشیم؟

77 راهکار کاریزماتیک شدن | چگونه کاریزما داشته باشیم؟ راهکار کاریزماتیک شدن | چگونه کاریزما داشته باشیم؟ : با نام و یاد خدا . در ادامه اموزش مهارت های فردی در این قسمت همراه شما شدیم تا در مورد یکی از کلمات جذاب که امروزه به شدت از ان استفاده می شود صحبت نماییم. کلمه ای که نشان از شخصیت افراد و رفتار والای ان هاست. برای همین همراه ما باشید تا در این قسمت به طور کامل به کاریزما بودن و نحوه کاریزماتیک شدن شما با شما صحبت نماییم. ابتدا لازم است تا با کاریزما و معنی ان شما را راهنمایی کنیم. سپس نیز به دنبال المان های کاریزما بگردیم و تا انتها شما را همراهی کنیم. همراه ما باشید.

کاریزما به عنوان کلمه ای یونانی به حساب می اید که به عنوان صفت ها و ویژگی های رفتار یک فرد است که می تواند فرد را به دیگران متصل نماید. جذابیتی درونی که افراد را به خود جذب می نماید و باعث می شود تا افراد در اینده شغلی خود بسیار موفق شوند. به گونه ای ککه افراد تمایل دارند تا نظرات این چنین اشخاصی را تایید کنند تا نظرات دیگران را. حرف های ان ها قابل اعتماد است . یکی دیگر از مباحث پایه قدرت بودن کاریزما است . قدرتی مرجعی که همه را به سمت شما خواهد کشانید. صفتی که می توان ان را اموخت و روز به روز به اعتبار ان افزود و ان را به سمت کمال پیش برد. در مورد مولفه های تاثیر گذار که بسیاری امروزه به ان تکیه کرده اند ظاهری جذاب است. اما باید بدانید که ظاهر جذاب خود یکی از المان های کوچک خواهد بود. به گونه ای که زیبایی ظاهری جزئی تاثیر گذار حساب امده اما همه کاریزماتیک یک فرد به حساب نمی اید. یک نکته که باید بدانید این است که برای تقویت کاریزمای خود نیاز به صبر و تلاش و تکاپو و زمان زیاد دارید . نمی شود که همین فردا با خواندن یک سری مبحث شخصیت شما دگرگون شود و پایدار بماند.

1) بر روی زبان بدن خود بیش از پیش کار کنید.

زبان بدن خود گواهی بسیاری از افکار درونی شماست. پس همیشه سعی داشته باشید تا زبان بدن شما به کمک شما اید نه انکه ساز مخالف بزند. زبان بدون از ان جهت بسیار برای ما مفید است که می تواند بدون بیان سخنی و یا اعمال قدرتی ، ما را دوست داشتنی نماید. در زبان بدن نیاز است تا راهکار های زیر را رعایت نمایید.

1. سعی کنید که محکم بایستید.

2.شانه های خود را صاف بگیرید و سرتان را بالا بگیرید.

3. با توجه به موضوع بحث ، از حالات مختلف در بیان و صحبت استفاده نمایید.

4. به طور کامل به رفتار خود در هنگام سخنرانی دقت کنید. نباید بیش از اندازه ساکن باشید و نباید بیش اندازه در حال جابجا شدن. برای تمامی بخش های تدریس و یا سخنرانی خود حرکات خاصی را در نظر بگیرید.

2) افکار منفی و احساسات منفی را از افکار خود دور نگه دارید.

در زمینه کاریزماتیک بودن اگر اندکی توجه نمیید متوجه خواهید شد که افراد با کاریزمای بالا جز انتقال حس خوب چیز دیگری را به ما منتقل نخواهد کرد. یکی دیگر از احساساتی که افراد با کاریزمای قوی به اطرافیان خود منتقل می کنند ، حس خوب بودن و اهمیت داشتن ان هاست. به گونه که در هیچ زمانی بد گویی کسی را نمی کنند و در حد معمول و متعادل از خوبی های افراد سخن به میان می اورند. به قولی همیشه یمه پر لیوان را خواهند دید حتی اگر ان نیمه به اندازه یک قطره اب بیشتر نباشد. پس در زمینه خوبی ها سعی کنید بد گویی و یا بدبینی از افراد را کنار بگذارید تا اندکی در جهت تقویت کاریزمای خود قدم بردارید.

تمرین این قسمت رو در چند روز اتی حتما انجام دهید. با افرادی که با ان ها برخورد خواهد داشت سعی کنید که گونه ای با افارد برخورد کنید که انگار مهم ترین فردی است که در روز با او برخورد می کنید.در جهت کمک کردن دیگران قدم بردارید نه اینکه موانعی را در مسرشان ایجاد کنید. در زمینه مشاوره و کمک نیز باید این نکته را فراموش نکنید که تا اندازه ای باید راهنمایی کنید که افراد از شما می خواهند و به گونه ای باشد که به شخصیت افراد بر نخورد. توجه داشته باشید که در این تمرین نباید تعاریف دروغین را مطرح کنید . چرا که از جهت دیگر فراد به این تعاریف شک خواهند کرد و نمی توانند ان ها را به خوبی هضم کنند و اعتمادی که بین شما و ان ها بوده است را خدشه دار خواهد کرد.  پس در تمرین ابتدایی همیشه باید تجه به خصوصی به افراد داشته باشید و صمیمیت و راستی را سر لوحه کار خود قرار دهید.

 

37 راهکار کاریزماتیک شدن | چگونه کاریزما داشته باشیم؟ ) اعتماد به نفس خود را روز به روز تقویت کنید.

در مینه اعتماد به نفس نیاز دارید تا درجه اعتماد به نفس خود را ابتدا بسنجید. به گونه ای که اعتماد به نفس کاذب نداشته باشید . اعتماد به نفس کاذب نیز در گفت و گو ها متاسفانه خود را نشان داده و افرادی که اطراف شما هستند ان را به دروغ و یا خود بزرگ بینی تعبیر خواهند کرد و بدین شکل شخصیت شما زیر سوال خواهد رفت. نداشتن اعتماد به نفس نیز از جهت دیگر به ما اسیب خواهد زد. سعی کنید که تعادل را در تمام طول زندگی خود رعایت کنید.

برای اینکه بتوانید اعتماد به نفس خود را بهبود ببخشید باید سعی کنید در جمع مهارت سخنرانی و صحبت کردن را تقویت کنید بدون انکه اندکی مضطرب شوید و یا کنترل خود را از دست بدهید.

4)قاطع باشید در عین حال مهربان .

قاطعیت به این معنا نیست که با عصبانیت و اخلاقی تند افکار خود را اجرایی کنید. بلکه قاطعیت بدین معناست که خواسته ها و افکار خود را مطرح نمایید و در حالی که به تمامی نظرات احترام میگذارید . قاطعیت یکی از قدرت های فردی به شمار می رود که بایست همراه با اخترام دوجانبه و مهربانی همراه باشد. قاطعیت در افراد باعث خواهد شد تا اطرافیان ان ها را به ثبات فکری بشناسند و اعماد و علاقه بیشتری به این فرد داشته باشند.

 

5) شنونده را به هرطریقی که ممکن است در بحث مشارکت دهید.

یکی دیگر از راهکار های تقویت کاریزما ، تلاس برای جذاب ساختن بحث و مشارکت دادن افراد در مباحث است. به گونه ای که افراد در فاز نصیحت قرار نگیرند و سرخورده نشوند. شما می توانید با استفاده از انواع روش ها افراد را وارد بحث وگفت و گو های خود کنید تا بر جذابیت مباحث بیافزایید و علاوه بر ان به افراد اجازه بیان دیدگاه ها را بدهید.

برای مثال شما با یکی از دوستان خود در حال گفت و گو هستید اما متاسفانه طف مقابل شما فقط در حال گوش دادن به سخنان شماست. بعد از مدتی که صحبت نمودید متوجه خواهید شد که احترام لازم و کافی به مباحث مطرح شده شما گذاشته نشده . برای همین باید توجه داشته باشید که اگر نتوانید افارد را به صحبت دلنشین خود دعوت کنید یکی از قدرتمند ترین نیروهای کاریزماتیک را از دست داده اید.

6) از داستان ها و حکایت ها در میان کلام خود بهره ببرید.

در کشور ما ایران ، با توجه به داشتن افتخارات بسیار زیاد در زمینه شعرا و ادیبان ، کمتر کی را می توانید پیدا کنید که از شعر و جمله عاشقانه و فرهنگ و ادب دل خوشی نداشته باشد. همه ما ایرانیان از ابتدای کودکی تا مقاطع علمی درخشان با ادب و فرهنگ فارسی اخت شده ایم و از افرادی که در حد تعادل از ان ها بهبر می برند لذت می بریم. کی از اقداماتی که یک فرد می تواند در جذاب تر نمودن خود و کلام خود و علاوه بر ان برای افزایش تاثیر سخنان خود انجام دهد ، استفاده به جا از ضرب المثل های ناب است در میان صحبت و گفت وگو های انجام شده. به گونه ای که فرد برای اینکه بتواند مطلبی را برای همیشه در ذهن مخاطب خود قرار دهید. به عنوان مثال زمانی که در حال بیان یک نکته مهم هستید و افراد توجه اندکی به صحبت های شما دارند می توانید با بیان یک ضرب المثل و یا یک شعر جذاب ان ها را به سمت صحبت های خود بکشانید و جذابیت خاصی را به کلام خود بیافزایید.

7) شناسایی دقیق زمان برای بیان کردن سخن

باید توجه داشته باشید که برای جذاب شدن سخنان خود باید یک زمان خاصی را برای صحبت کردن انتخاب کنید و به گونه ای صحبت های خود را به پایان ببرید که توانسته باشید با بیان کمترین کلمات ، بیشترین مفاهیم را منتقل کرده باشید و علاوه بر ان توانسته باشید تا منظور خود را به افراد رسانده باشید. اینکه دائم به سخن گفتن لب بگشاییم موجب خواهد شد تا سخنان ما بد از اندکی دیگر خریدار نداشته باشد . پس یک فرد با کاریزمای قوی می تواند زمان های مناسب را برای شروع کلام شناسایی کند و به خوبی هرچه تمام تر سخنان را جمع بندی کند و به پایان برسد.

هم اکنون می توانید تمامی نظرات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنید.

 

 

برگزاری کلاس آنلاین و کسب درآمد
رایگان
× پزشکی و بهداشت توسعه فردی و اجتماعی دانش آموزی و کنکور
کنکور
رسانه زبان های خارجی
زبان انگلیسی
کسب و کار
کارآفرینی مدیریت
گردشگری مهندسی
ریاضی کامپیوتر مکانیک
هنر و موسیقی
عکاسی موسیقی
ورزشی
ورزش های گروهی