7 راهکار برای بهبود اداب معاشرت | اداب معاشرت صحیح

7 راهکار برای بهبود اداب معاشرت | اداب معاشرت صحیح

7 راهکار برای بهبود اداب معاشرت | اداب معاشرت صحیح: با نام و یاد خدا . در این قسمت همراه شما هستیم تا با یکی از جذاب ترین بحث های موجود که در زمینه پیشرفت ما اهمیت به خصوصی دارد بپردازیم و به تمامی نکات ریز در این موضوع بپردازیم. اداب معاشرت ان قدر حائز اهمیت است که افراد را به تربیت خانوادگی و یا فهم او مرتبط می کند. پس تا انتهای این مطلب تمام توجه خود را به کار بگیرید که بتوانید خلاصه ای مفید در زمینه اداب معاشرت در ذهن خود داشته باشید.

17 راهکار برای بهبود اداب معاشرت | اداب معاشرت صحیح.اداب برخورد اول و سلام کردن

در مورد اداب سلام باید بدانید که کوچکترها همیشه باید پیشتاز در سلام کردن باشند . علاوه بر ان در محیط کاری زیردستان باید به مافوق خود سلام کنند و همیشه اقایان باید به خانم ها سلام کنند نه برعکس. یا اگر روزی به مهمانی دعوت شده اید شما باید به میزبان سلام کنید. و یا اگر از اتاقی وارد شدید شما باید به حضار سلام نمایید. پس همیشه سعی کنید این قانون را به خاطر بسپارید .

در زمینه وارد شدن به جمع فرد تازه وارد شده ابتدا یک سلام کلی خواهد داشت و در ادامه با توجه به میزان شناختی که از افراد جمع دارد به صورت تک تک به سلام خواهد پرداخت. این نکته را به خاطر داشته باشید اگر در یک جمع حضور یافتید بعد از سلام کردن نباید کلاه بر روی سر شما باقی بماند و تا انتها نیز باید به همین روال به پیش روید.

اگر سعی کنید که اسامی افراد را در سلام کردن خود بگنجانید صمیمیت بیشتری را در روابط خود وارد نموده اید. پس در زمینه سلام کردن سعی کنید تمامی نکات را رعایت کنید. در ضمن توجه داشته باشید که برای سلام کردن به صورت مودب باید ایستاده و بدون تحرک بوده باشید تا طرف مقابل به اشتباه پیامی را دریافت نکند.

2. معرفی کردن افراد به یک دیگر

اگر در جمع افرادی خواستید به یک دیگر معرفی نمایید باید این نکته را در نظر داشه باشید که اقایان را به خان ها معرفی کنید نه اینکه خانم ها را به اقایان. و یا برای مثال اقایان را به نزد خانم ها ببرید تا به معرفی بپردازید ونه بالعکس . اگر خانمی که قرار است مردی به او معرفی شود نشته باشد از جای خود بلند نمی شود به جز انکه فردی با سنی بیشتر در مقابل او قرار گرفته باشد و یا فردی مهم و شاخص باشد. در هنگام معرفی اقایان با هر سن و سالی باید در مقال خانم ها از حالت نشته خارج شوند و به پا شوند. در زمینه معرفی دو طرفه باید بدانید که افراد دو طرف معرفی شده باید حدود سنی نزدیک به هم داشته باشند نه ان که به کودکان بزرگتر ها را معرفی نمود. سعی کنید به هیچ وجه در جمعی از یک نفر و یا عده خاصی که در جمع حضور دارند ، تعریف بیش از حد نکنید. اگر توجه داشته باشید بسیار در معرفی کردن افراد به شدت خم شده اما باید بدانید که نیاز به خم شدن نیست و فقط باید اندکی سر خود را به پایین بیارید و لبخندی ملیح بر لب داشته باشید.

37 راهکار برای بهبود اداب معاشرت | اداب معاشرت صحیح.دست دادن و بوسیدن دست

در زمینه دست دادن و بوسیدن دست نیز باید نهایت دقت صورت گیرد. به خصوص در زمینه بوسیدن دست که به شدت می تواند شما را مورد سرزنش قرار دهد. در این رسم بوسیدن مچ دست ان هم به صورت نمادی صورت می گیرد نه ان که به صورت واقعی دست بوسیده شود. بوسیدن دست زنان جوان و یا هم کلاسی ها و هم رده ای ها غیر معمول می باشد. در کجامع عمومی به هیچ وجه این سنت را به جا نیاورید. اما در دست دادن ابتدا فاصله خود را به درستی تنظیم کنید که دست خود را دراز نکنید. در دست دادن نباید فشاری بیش از حد معمول به دست افراد وارد شود. زمانی که در مهمانی قرار دارید و در حال غذا خوردن بودید نباید دست خود را دراز کنید چرا که فقط میزبان بایست با مهمان جدید دست دهد و دیگران با تکان دادن سر سلام و احترام خود را به مهمان جدید به جا اورند. در زمانی که می خواهید از جمعی به بیرون بروید می توانید با یک معذرت خواهی و بدون دست دادن با همه جلسه را ترک کنید. در دست دادن باید بزرگتر به کوچکتر دست بدهد برخلاف سلام کردن . و یا رئیس به زیر دستی های خود دست خواهد داد نه برعکس .

4. خرید گل و تقدیم ان

اری . در هر کشوری رسوم خاصی برای خرید گل و تقدیم ان به فردی خاص وجود دارد. در زمان خرید گل ها سعی کنید تعداد گل ها فرد باشد تا زیباتر جلوه نماید. همیشه توجه داشته باشید که گل حتی یک شاخه از ان ارزش خاص مربوط به خود را دارد اما اگر توانایی خرید سبد گل و یا تعداد زیاد گل را دارید از ان دریغ نکنید.اگر گلی نیز دریافت می کنید اداب ان نگهداری صحیح و قرار دادن ان در گلدان و به معرض نمایش گذاشتن ان خواهد بود. سوالی که بسیاری به دنبال ان هستند مراسم هایی است که باید گل برده شود است. برای مسافری که برای اولین دفعه مسافرت کرده است . برای جشن تولد ، برای نامزدی ، برای ازدواج و برای بچه دار شدن و عزاداری و ترفیع و همایش یا نمایشگاه .

57 راهکار برای بهبود اداب معاشرت | اداب معاشرت صحیح.اداب هدیه دادن

رسم هدیه دادن نیز در فرهنگ ما بسیار غنی بوده و همچون قدمت طولانی که دارد ، یک سری اداب به خصوص مربوط به خود را دارد که در ادامه به مهم ترین ان ها اشاره خواهیم کرد. قبل از هرچیزی بدانید که هدیه نباید حتما گران باشد تا فرد مقابل را به وجد اورد. چه بسیاری از هدایایی که با این که جزو گران ترین هدایا تقسیم بندی می شدند اما نتوانسته اند فرد مقابل را به اندازه هزینه انجام شده خوشحال نماید. اول از همه بدانید که هدیه ای بالاتر از گل نخواهد بود. چرا که با توجه به هزینه نسبتا اندک ، بیشترین انرژی را به افراد خواهد بخشید. اینکه بتوانید هدیه مورد علاقه افراد را برایشان خریداری کنین یکی از جذاب ترین اتفاقات خواهد بود. پس برای اینکه بتوانید بهترین هدیه را انتخاب کنید دقت کنید تا چه چیزی خریداری خواهید کرد فارغ از قیمت و هزینه ان .

اداب هدیه دادن و هدیه گرفتن نیز باعث خواهد شد که یک هدیه دادن طبق روالی که دارد صورت بگیرد بدون اینکه هیچ مشکلی پیش اید. همیشه بدانید که اگر مهمان ها برای شما هدیه ای اورده اند باید در مقابل چشمانشان ان هدیه را باز نماییدو از تمامی عزیزان تشکر کنید. . توجه کنید که اگر تعدادی در ان جمع هدیه ای نیاورده اند باید فقط از همگان تشکر نمود و هدایا را باز ننماییم. در زمینه بردن هدیه نباید برای کودکان پول برده شود و اگر در زمینه اسباب بازی هدیه ای تهیه می کنید در نظر داشته باشید که باید به تعداد کودکان ان جمع اسباب بازی تهیه شود. هدیه گران قیمت مضرات خاص خود را دارد به گونه ای که افراد بیش از پیش از یک دیگر دور خواهند شد و روابط به سمت سردی پیش خواهد رفت. پس سعی کنید در حد معمول هدیه های خود را تهیه کنید.

6. شرکت در مهمانی7 راهکار برای بهبود اداب معاشرت | اداب معاشرت صحیح

در زمینه مهمانی نیز روز و ساعت مهمانی باید به گونه ای باشد که همه مهمانان توانایی حضور در مهمانی را داشته باشند. برای دعوت مهمانان در نظر داشته باشید که میزبان باید تمام مهمانان را خود به صورت مستقیم به مهمانی دعوت نماید. مهمانان باید بدانند که اگر میزبان ساعتی را اعلام کرد باید در زمان مشخص شده و سر وقت حاضر شوند. اما در مواقعی که شرایط بحرانی به وجود می اید مهمانان تا یک ربع توانایی تاخیر خواهند داشت. اگر مهمانان بخواهند افرادی را اضافه بر تعداد دعوت شدگان به مجلس بیاورد باید قبل از ان از میزبان اجازه بگیرد . میزبان نیز باید در ابتدای مهمانی در کنار ورودی قرار گیرد تا از از مهمانان به شکل مناسبی استقبال نماید.

میزبان نیز باید در دعوت کردن میهمانان نیز به شدت دقت نماید که مشکلاتی و یا اندوهی در مهمانی ایجاد نشود. افرادی که در یک مهمانی دعوت می شوند باید بتوانند هم دیگر را تحمل کنند و به هیچ وجه با یک دیگر درگیری نداشته باشند چه در گذشته چه الان. توجه داشته باشید که افراد مخالف  را با یک دیگر در یک مهمانی وارد نکنید چراکه جر و بحث های نامربوط می توان به مهمانی شما اسیب وارد سازد.

اداب مهمانی نیز به این شرح است که : به هیچ وجه به قیمت های مواد تهیه شده اشاره نکنید ، به هیچ وجه از غذای تهیه شده خود تعریف نکنید و به هیچ وجه به زور نخواهید که افراد غذای بیشتری را بخورند. در زمینه پذیرایی نیز باید بدانید که ترتیب خاصی را در نظر داشته باشید به گونه ای که افراد در هنگام خوردن غذای اصلی سیر نشده باشند و تمام زحمت های شما در تهیه غذا به هدر رود.

7.نحوه پوشیدن لباس

برای لباس پوشیدن خود وقت کافی بگذارید. لباس مناسب می تواند شما را به نحوه دیگری در میان جمع مطرح سازد. لباس شما اثر بسیار زیادی بر روی درک افراد از شما تا انتهای مجلس خواهد گذاشت. در زمینه پوشیدن کفش در نظر داشته باشید که مردان متشخص کفش های ساده و شک به پا خواهند زد. جوراب های امرزوی که نصف ساق پای اقایان در ان پیداست در شان افراد نخواهد بود و جوراب خود را به گونه ای انتخاب کنید که تمام ساق پای شما پوشبده شد به خصوص در هنگام نشستن. هماهنگی لباس ها را در نظر داشته باشید. مرد ها در زمستان رنگ تیره  ضخیم و در تابستان رنگ های تیره نازک استفاده کنند.

خانم ها نیز باید در لباس پوشیدن دقت داشته باشند به گونه ای که گران قیمت نبوده باشدو به طرز شیکی جذاب باشد. خانم های که سن بیشتری دارند نیز باید متناسب با سن خود لباس بپوشند. هم اکنون می توانید تمامی نظرات خود را برای ما ارسال کنید منتظر شما هستیم.

 

برگزاری کلاس آنلاین و کسب درآمد
رایگان
× پزشکی و بهداشت توسعه فردی و اجتماعی دانش آموزی و کنکور
کنکور
رسانه زبان های خارجی
زبان انگلیسی
کسب و کار
کارآفرینی مدیریت
گردشگری مهندسی
ریاضی کامپیوتر مکانیک
هنر و موسیقی
عکاسی موسیقی
ورزشی
ورزش های گروهی