اموزش سخنرانی | چگونه سخنرانی موفقی داشته باشیم؟|نحوه سخنرانی (قسمت اول) :غلبه بر ترس

اموزش سخنرانی | چگونه سخنرانی موفقی داشته باشیم؟|نحوه سخنرانی (قسمت اول) :غلبه بر ترس

اموزش سخنرانی | چگونه سخنرانی موفقی داشته باشیم؟|نحوه سخنرانی (قسمت اول) :غلبه بر ترس : برای داشتن یک سخنرانی موفق و جذاب یک سری اصول وجود دارد که باید سعی کنیم تمام ان ها را مو به مو رعایت کنیم. اصولی که به طور کلی بایست در یک سخنرانی جذاب رعایت شود تا مخاطب بیشترین توجه را به ان سخنرانی داشته باشد. قرار نیست که شما از بدو تولد یک سخنران ماهر به دنیا امده باشد و بایست طی دوران با استفاده از تکنیک های گوناگون , و با استفاده از تجربه های زیاد خود را تقویت کند. به قولی این امر اکتسابی بوده و افراد باید از ترس سخرانی خود کاهش دهند. قرار است تا با ارائه پادست های اموزشی نیز شما را در این راستا کمک نماییم. با ما در این قسمت همراه باشید تا هرچند اندک با نحوه سخرانی بیشتر اشنا شویم. ما در کلاس من قصد داریم تا شما را روز به روز به سمت پیشرفت و اموزش بیشتر هدایت کنیم.

اصول ابتدایی سخنرانیاموزش سخنرانی | چگونه سخنرانی موفقی داشته باشیم؟|نحوه سخنرانی (قسمت اول) :غلبه بر ترس

همان گونه که در ابتدای این مطلب قرار شد تا یک سری اصول پایه ای را در زمینه سخرانی با شما به بحث و گفت و گو بنشینیم در این قسمت قصد داریم تا با در نظر داشتن شرایط واقعی محیطی و استرس هایی که برای بسیاری پیش خواهد امد ، به برسی تمامی المان های سخنرانی و تقویت هر یک از ان ها بپردازیم. در برسی سطحی سخنرانی و علت ترس ان به مهم ترین دلیل ان بر خواهیم خورد. دلیلی که خیلی از وقت ها ناشی از درک نادرست از موقعیت سخنرانی است.

ترس از سخنرانی

مهم ترین مشکلی که درصد بالایی از عزیزان به این علت به سمت سخنرانی نمی روند.غلبه بر ترس یکی از مشکلاتی است که نیاز به اموزش اصولی دارد. اما لازم است که بدانید اگر به صورت کامل ایجاد ترس درونتان را از بین ببرید به مشکلات بزرگی بر خواهید خورد. ترس واکنشی است که ما را از اسیب دیدن بیشتر محافظت می نماید. باید بدانیم که ترس تا اندازه ای برای زندگی نیاز است و البته مفید . به گونه ای که نمی توان نقش ن را در تصمیم های اصولی نادیده گرفت.اما همیشه در مورد دو چیز این نکته را یاد بگیرید که اگر مانع از پیشرفت شما شد باید هرچه زودتر از ان جلو گیری کنید. اولین موردی که در این زمینه باید یاد بگیرید ، استرس و مورد دوم ترس از چیزی است. اگر قرار باشد ترس از اقدام کردن به کاری شما را از پیشرفت باز دارد، بدانید که نیاز به یک مشاور و یا درمان سریع دارید . برای برطرف کردن عامل ترس نیاز است تا چند قدم را با یک دیگر برداریم که عبارتند از :

اموزش سخنرانی | چگونه سخنرانی موفقی داشته باشیم؟|نحوه سخنرانی (قسمت اول) :غلبه بر ترس شناخت عاملی که باعث ایجاد ترس می شود: خیلی ها متاسفانه به این علت که نمی توانند علت اصلی ترس را شناسایی کنند هیچ زمانی را برای حل این مشکلات در نظر نخواهند گرفت. چرا که در هر بار برسی مشکل خود سعی دارند تا هرچه سریعتر مشکل خود را حل کنند اما نفهمیدن علت ترس ان ها را سر درگم خواهد نمود.به عنوان مثال در سخنرانی ترس از خندیدن دیگران دارید و یا اشتابه بیان کردن مطلبی را ؟ باید بدانید که فرقی بین سخن رانی یک نفر تا یک گروه نیست. راهکار دیگری که می توان در از بین بردن ترس موثر دانست ، مشورت با یک بزرگتر و دلسوز اگاه بوده که می توانند بدون سرزنش کردن شما مشکلات شما را بیان کنند.

راهکار بعدی که بسیار در زمینه جلو گیری از ترس نا بجا به ما کمک می کند ، دوری از افکار منفی است. به هیچ وجه در زمینه اعتماد به نفس بیش از اندازه خود را سرزنش نکنید و همیشه تعادل را رعایت کنید. اما در این شرایط ختی اعتماد به نفس کاذب می تواند به روند پیشرفت شما کمک کننده باشد.

اگر در زمینه ای علمی سخنرانی خواهید داشت حتما مطالعه قبل از سخنرانی را فراموش نکنید. مطالعه قبل از سخنرانی به شما کمک خواهد کرد تا با کمترین استرس به سخنرانی پرداخته و از جانب خود اطمینان داشته باشید. علاوه بر مطالعه در زمینه سخنرانی ، توجه داشته باشید که مطالعه خارج از بحث نیز در طول روز داشته بشید. در زمینه های مختلف اطلاعات گوناگون داشته باشید تا در سخنرانی بتوانید جذابیت لازم را به وجود اورید.

راهکار بعدی افزایش قدرت تمرکز بر روی مطالب است به گونه ای که باید سعی کنید در طول سخنرانی بر روی مطب خود تمرکز داشته و مخاطبان روی شما تاثیر نگذارند و روند سخنرانی شما را عوض نکنند. افزایش تمرکز نیز در مطالب کلاس من به ان پرداخته شده است و هم اکونو می توانید به مطالعه ان ها بپردازید. در ادامه همراه باشید تا به طور کامل طی چند جلسه سخنرانی و نحوه سخنرانی را با شما در میان بگذاریم.

برگزاری کلاس آنلاین و کسب درآمد
رایگان
× پزشکی و بهداشت توسعه فردی و اجتماعی دانش آموزی و کنکور
کنکور
رسانه زبان های خارجی
زبان انگلیسی
کسب و کار
کارآفرینی مدیریت
گردشگری مهندسی
ریاضی کامپیوتر مکانیک
هنر و موسیقی
عکاسی موسیقی
ورزشی
ورزش های گروهی